2024-12-21 13:17

H. Burda palieka žiniasklaidos imperiją: vadovauti pradeda ketvirtoji karta

Leidėjas Hubertas Burda „Bambi Awards 2024“ apdovanojimuose. („Scanpix“) nuotr.
Leidėjas Hubertas Burda „Bambi Awards 2024“ apdovanojimuose. („Scanpix“) nuotr.
Hubertas Burda jau kelis dešimtmečius vadovauja sėkmingai veikiančiai žiniasklaidos bendrovei. Likus keliems mėnesiams iki 85-ojo gimtadienio, jis perduoda atsakomybę savo dviem vaikams: jie taps ketvirtąja karta, kuri vadovaus šeimos verslui.

H. Burda pasitraukia iš savo leidybos grupės. Kaip pranešė bendrovė, 2025 m. vasario 1 d. du jo vaikai Elisabeth Burda Furtwängler (32 m.) ir Jacobas Burda (34) perims iš tėvo „Hubert Burda Media“ koncerno valdymą. Taigi šeimos verslui, kuris leidybos srityje veikia nuo 1903 m. ir yra įsikūręs Offenburge, Badeno-Viurtembergo žemėje, ir Miunchene (Vokietija), vadovaus jau ketvirtoji Burdų karta.

Šeimos verslas

100% įmonės akcijų priklauso šeimai. J. Burda ir E. Burda Furtwängler valdo po 37,5%, o H. Burda – 25,1% akcijų. Grupės teigimu, po perdavimo ši proporcija nepasikeis. Vaikai yra iš H. Burdos santuokos su aktore Maria Furtwängler. Pora išsiskyrė prieš daugelį metų. Vaikai yra akcininkai nuo 2010 m., o nuo 2017 m. yra grupės valdybos nariai. Vasarą buvo paskelbta, kad dukra ir sūnus aktyviau imsis šių pareigų, rašo naujienų portalas „n-tv“.

„Priėmėme sąmoningą sprendimą imtis šios vadovavimo užduoties dabar, politiniu ir ekonominiu požiūriu sudėtingais laikais, siekdami tęsti mūsų šeimos verslo pertvarką – remdamiesi tradicijomis ir būdami atviri naujovėms“, – sako E. Burda Furtwängler.

Jos brolis J. Burda pabrėžia, kad „tęsti tėvo palikimą ketvirtojoje kartoje yra didelė garbė ir atsakomybė.“

Sausio pabaigoje H. Burda pasitraukia iš grupės, kurios metinė apyvarta pernai siekė apie 2,8 mlrd. Eur, direktorių valdybos. Jis liks partneris ir holdingo garbės pirmininkas.

„Tikrai unikalus šeimos verslo bruožas yra tas, kad jis niekada nepriklauso tau vienam, bet esi atsakingas už jo perdavimą kitai kartai. Esu dėkingas, kad maždaug prieš 40 metų galėjau iš savo tėvų perimti leidyklą, o dabar galiu perduoti įvairiapusę žiniasklaidos įmonę savo vaikams“, – ilgametį koncerno vadovą cituoja „Focus“.

Huberto Burdos dukra Elisabeth Burda Furtwängler (kairėje) ir jos mama Maria Furtwängler. („Scanpix“) nuotr.
Huberto Burdos dukra Elisabeth Burda Furtwängler (kairėje) ir jos mama Maria Furtwängler. („Scanpix“) nuotr.

Ne tik žiniasklaida

„Burda Group“ savo verslą skirsto į tris padalinius: įprastą žiniasklaidą, B2B žiniasklaidą ir paslaugas bei komerciją.

2023 m. ypač sėkmingai buvo toliau plėtojami skaitmeniniai verslo modeliai, ypač „BurdaVerlag“, „BurdaInternational“ ir „BurdaForward“. Teigiamas pajamų augimas užfiksuotas ir „HolidayCheck“ grupės kelionių organizatorių ir reklamos versle. Tarptautinis investicijų padalinys „BurdaPrincipal Investments“ (BPI) išplėtė savo portfelį iki maždaug 30 investicijų.

Pernai„Burda“ visame pasaulyje išleido 444 žurnalų pavadinimus. Vien tik Vokietijoje šio padalinio žiniasklaidos prekių ženklai kasmet tampa neatsiejama 37,9 mln. skaitytojų gyvenimo dalimi.

„BurdaInternational“ leidybos veikla apima 12 šalių, daugiausia Jungtinę Karalystę, Europą ir Aziją.

Į „BurdaForward“ portfelį įeina tokie prekių ženklai kaip „Focus Online“, „TVSpielfilm.de“, „Bunte.de“, „Finanzen100“, „Fit for Fun“, „NetMoms“ ir „Efahrer.com“.

52795
130817
52791