Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-15 12:20
2025-09-15 11:40
2025-09-12 21:30
2025-09-12 07:53
2025-09-11 08:09
RĖMIMAS
2025-09-11 06:45
2025-09-11 05:45
2025-09-11 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Nepatogumų su ev yra daug ir daug išlįs. Ko verta negalėjimas atsiskaityti tiesiog kortele, pinigais net neįmanoma. Privalai turėti telwdoną, programėlę. O būna išvažiuojk, pamiršti tą telwfoną, o gal sąmoningai palieki ir bac
Jei rageli hatoj palieki i miesta lekdamas tai nerasinek cia komentaru, o tyliai toliau slapstykiz nuo policaju🤑
Piniginę palikti šiais laikais daugiau šansų, nei telefoną. Ir mieste krautis reikės, jei išvažiuoji ne savo mieste važinėti. Tai jei tu važinėji visai dienai kažkur be telefono, esi anomalija. Elektromobilių problemų mažėja, o naudų daugėja, ne priešingai. Didžiausias elektromobilių "trūkumas", jo eksploatacija yra pigesnė kartais. Daug važinėjantiems, kuro sąnaudų sutaupymas atperka viso elektromobilio kainą. Ir visi verkiantys, apie savo laiko neskaičiavimą, tai būtent, kodėl jūs neskaičiuojate savo laiko? Dauguma atvejų elektromobilį pasikrausi per naktį. Net ir daugiabučio kieme, jei už savo turtą prisiimsi atsakomybę pagaliau.
Kas tinka jums netinka man. Ne visi fakebokuose sėdi ir telefono iš rankų nepaleidžia. Bensra automobilio kaina ir nuvertėjimas yra didesnė sanaudų dalis nei kuras, kurio kūrybingai galima ir pigiau rasti. O kortelės nepamirštu, ji garmine at rankos
Laiko netaupymas tai, automobilio krauti naktį, kažkur per lietų ar sniegą žiemos metu eiti, vietoj ramaus miego ir kartą per savaitę užvažiuoti prieš pietus be spūsčių, ir per 5 min užsipilti.
Per 5 min niekada neuzsipilsi. Skaiciuoti reikia nuo to momento, kai sugalvojai pasipildyti kuro. Taigi, pliusuojam ir laika issukti is kelio iki degalines ir atgal. Be to prie sio laiko reikia pripliusuoti ir laika tepalu keitimui iskaitant laika uzsirasyti i servisa ir pan. Be abejo, jeigu krautis tenka kazkur uz keliu simtu metru, tai suprantu, kad nepatogu. Bet jeigu krauniesi namuose - tikrai bendroj sumoj laiko maziau sugaisti.
O kam kažkur eiti naktį? Grįžti namo ir pajungi. Krovimas pasileidžia, kai reikia. Atsikeli ryte, ir važiuoji. Niekur nei 5 min. nereikia važiuoti. Nuvertėjimas :D Prieš kelis metus EV nuvertėjimo praktiškai nebuvo. Dabar yra, nes išaugus pasiūlai sumažintos naujų automobilių kainos. Atitinkamai, išaugus pasiūlai, atsirado ir dėvėtų elektromobilių pasiūla. Tas nuvertėjimas yra dėl kainos korekcijų keičiantis produkto ciklui. Pvz. antram šeimos automobiliui pasiimi +- 10 metų senumo leaf'ą galima už 4-4,5k€ su nuvažiuojamu atstumu 150 km. 3 dienoms įkrovos užtenka. Atsipirks viso dėvėto elektromobilio kaina per max 4 metus. Atitarnaus bent kokius 6-8 metus. Čia neskaičiuojant tokių papildomų naudų dabar esančių, kaip nemokamas parkavimas ar galimybe naudotis autobusų juostomis. Man vien ant parkavimo atsipirktų per 4,5 metų. Dar nesugebėjote įvardinti nė vienos priežasties, kodėl jums EV netinka. Jei pradėsite apie keliones po 1200 km nesustojant net į WC su visa šeima, kur kartu darot į vieną butelį, tai palaikysiu psichiatrinės pacientu.
Beje, kodėl VDV trūkumai nieko nejaudina? Pvz. didelės eksploatacinės sąnaudos ir apsilankymai autoservise keisti tepalus bei kitus skysčius, milžiniška gaisro rizika, net 60x didesnė, nei EV (jei hibridas, tai 120-200x didesnė)!, smarvė ir triukšmas (kitiems tai siela, bet tada nesuprantu, kodėl duslintuvo neišsiveda į saloną, daugiau "sielos" patirs), daug mažesnis saugumas avarijos metu, važinėjimas į degalinę.
elektrinei nereikia keisti tepalu?! :)
Pusdieniui kartą i metus palieku visus skysčius pakeist ir tiek. Tas galvojimas kur stot, kad isikraut, tikrai nesąmonė
5mon, važiuoji ir užsuki, šalia. Tepalai? Nejuokaukit, paprastai kai išskrendu, meistras - draugas pasiima, jis turi kitus raktelius, ir ką reikia padaro, aš tik važiuoju.
Nėra poreikio antram auto, ir nėra namo, kaip ir pas didelę dalį LR piliečių.
važinėju apie 40 tūkst. km per metus, bet elektromobilis ne opcija. Jei reikia per dieną nuvažiuoti 1600 km kelionėje ir kuo greičiau, per 4 šalis, ką pasiūlysite be dyzelio?
Yra temų, kuriose nusimanote, bet automobiliai tikrai ne jūsų arkliukas. Šiais metais pakeičiau seną auto į naują seną. 1996 tdi pravažinėjau 12 metų, mano išlaidos automobiliui mėnesiui nesudarė 50 eur, plius kuras. Tai galima suapvalinti iki to, kad kainavo iš esmės tik kuras. Ir naujas senas yra didelis ir talpus tdi, 2008 metų, su keliasdešimt eurų metams kainuojančiu privalomu draudimu. Nesivaikau blizgučių, nesu jaunuolis, skaičiuoju pinigus ir leidžiu juos žiemomis šiltuose kraštuose.
"ką pasiūlysite be dyzelio?" Pasiūlysiu skrist lėktuvo vietoj vairavimo keliolika valandų kas stipriai didina avarijos tikimybę dėl nuovargio. O jei esat fūristas, tai važiuokit tada, tik berods kas 4.5 val PRIVALOMA daryt sustojimus poilsiui.
lėktuvO -> lėktuvU
O galvoji, kur stoti, kad kuro įsipilti? Elektromobilis pats suplanuoja kur stoti, ir kiek, atsižvelgiant į faktines sąnaudas. Ir čia aktualu tik ilgose kelionėse. Kiek kartų per metus važiuojate daugiau nei 600 km per dieną?
1600 km kelionėje nestojate valgyti ir pratempti kojas? Va 100% elektrinis į Portugaliją praėjusią savaitę su ID7 važiavo. Realiai per dieną (važiavo per dvi dienas) gavosi vienas papildomas sustojimas ~15 min. Kiti du sustojimai - pasikrovė greičiau nei patys susisuko. 30 minučių 1600 km kelionėje kažką keičia? 170€ kurui vs 100€ elektrai 2€/min. važiuojant dideliais atstumais. Važinėjant kasdieną krausi tik namie. Ten kainų skirtumas 100km jau 10,5€ vs 3€ (jei be nuosavos elektrinės, jei su nuosava, tai 1€). 40k km per metus išlaidų skirtumas bus tarp ~2k€ (jei kasdien važiuoji tik po 1600 km atstumais) ir beveik 4k€. Per 5 metus 10-20k€ kainų skirtumas kurui. Eksploatacijai dar primesk 2k€ skirtumą. Asmeeniškai kelionėje automobiliu už Lietuvos senokai jau net buvau. Daugelis gyventojų nėra iš viso važiavę.
Lėktuvai labai nepatikima, jei turi daug bagažo ir keleivių - ir brangu. Per Kalėdas skrydį atšaukė, prieš tai atšaukė dėl streikų. Kelionė užtrunka beveik tiek pat, nes tiesioginių skrydžių nėra, o jei yra tai laikai tokie, kad atskrendi vidurnaktį, be to įvertink važiavimą iki oro uosto abiejuose galuose po 1.5-2 valandas, kur tas sutaupymas? Be to, nuvažiavus turi auto ten, kurią ir taip nuomotumeisi.
Tai sakėte, kad 30 minučių ekstra per dieną yra nepakenčiama, ir brangesnė eksploatacija nebuvo argumentas, bet jau lėktuvui, tai jau patampa argumentais? Taip ir sakykite, kad norite prasivesti duslintuvą į saloną, kad daugiau "sielos" įkvėpti.
o kurioj vietoj tepalus keisi EV?
Tuo tarpu, man leaf'as dėvėtas 2014 metų ant kuro sąnaudų atsipirks per grubiai 3 metus (važinėjimui max 100 km spinduliu nuo namų), ir po 3 metų parduosiu už ~60% įsigijimo kainos. Man nereikia išmanyti automobilio technologijų, kad mokėti skaičiuoti pinigus, įvertinti realius poreikius ir paskaičiuoti, kaip juos ekonomiškai racionaliai tenkinti. Duočiau ranką nukirst, kad paspaudus gazą iki dugno, nenorėtum, kad duslintuvo turinys būtų į saloną išmestas.
na taip. galvoju parkuosiu nakti prie namo ar prie namo.. .:D
is UK i ispanija ir atgal jau kelis kartus vazinejau su EV. kame problemos? :D
Mes Lietuvoj gyvenam, ne Ispanijoj ar UK.
tai koks skirtumas? jei kliedi apie 1600 km keliones? ar cia jau Lietuvoj ar aplink ner kur masinos pasikraut? :D
Man irgi nereikia išmanyti automobilio, kad suprasti kad 50eur už auto per mėn yra labai mažai, realiai moku tik už kurą, neprivalau turėti namo, kad teoriškao turėčiau saulės elektrinę.
Mna greiciau baka prisipilt, nei valanda krautis laukuose. Jei neturit, ka veikt gyvenime, galit stovet pakrovimo vietose. Man laikas brangesnis.
valanda krautis laukuose.. cia dar vieno zmogaus kuris gyvenime ner EV net sedejes, kliedesiai. Krauniesi 25 minutes. mazdaug tiek laiko, kiek uztrunka nukeliaut iki tuliko ir kavos nusipirkt. bet ka cia sedintiems tanke aiskint
Nebep...sk tu cia proto su savo tom elektrom. As su pilnu baku nuvaziuoju 1000km. Kiek tu su tuo kibiru ziema nuvaziuoji vaziuodamas 150km/h ? 200 km? :D ir stoji krautis blt. Dar ieskai kur cia pasikraut, nes gi gali kitas krautis. Sudus rasineji konkreciai.
Tai kai neturi ką veikti, tai valandą ir krauniesi laukuose. Jei turi ką veikti - krauniesi 15 min laukuose, po 3-4 valandų kelionės. Ne, tau laikas nėra brangesnis, nes vertintum laiką praleistą darbe, kad ekstra kurui uždirbti.
Su žmona į tą patį butelį myži, ar turite atskirus?
Nesėdėje dyzeliniam "tanke" galvoja kad jie tik genda dūmija ir vos rieda. Matyt nežino, kad žiemą jame itin šilta ir tai neįtakoja nuvažiuojamo atstumo, kondicionieriaus naudojimas pagal kompus apie 0,1-0,2 litro valandai atseina, ir vėžlio žingsniu iki "tūliko" eiti nereikia, tam pakanka 3 min
Du pit stopai kas 4 valandos ir visa kelionė. O jie nebūtinai sutaps su vieta kur yra krovimo stotelė. Be to, važiuojant 140-180 kmh/h greičiu kažin koks elektrinis auto nuvažiuos 600 km be pakrovimo. Draugas sugalvojo atvažiuoti į svečius, turi elektrinį auto, žmonos įmonė net krovimus apmoka, kelionė kaip ir nieko nekainuotų. Ir ką? Šeima su 3 vaikais. Paskaičiavo, kad reikės 5 sustojimų, per daug sudėtinga susiderinti su vaikų miegu ir t.t. Nevažiavo iš viso.
Itin šilta? Kol tavo dyzelis sušyla, elektrinis jau bus pusę kelio nuvažiavęs įprastą dieną, o šaltą žiemos dieną dar ir neužsives :D Taip, šildymas neįtakoja kuro sąnaudų, nes tos šilumos kibirais gamina ir meta į aplinką, nes dirba neefektyviai. 0,1-0,2 litro valandai yra 1-2 kWh energijos. Tai lygiai tiek pat naudos EV, jei be ŠS, o jei su, tai dalink iš ~3. Per tris minutes sulauki eilės prie wc (rankų turbūt irgi neplauni), ir nusiperki atsigert/užkąst, ir pasivaikštai? Čia kalba po ~3 valandų kelionės, ne po 1,5 valandos.
Čia kur siūlai viršyti leistiną greitį 40-60%? Ir net Lietuvoje taip lankstančių belikę vienetai. Važiuojant 130 km/h vasarą lenki bent 95% eismo. Per Vilnius-Klaipėda aplenkiančių būna ir mažiau 10, bet ne daugiau 30 automobilių. Apart Vokietijos autobanų, nėra kur dar tiek važinėti. Lenkijoje jau ir nepalakstysi, na nebent kas valandą baudas mokėti nori. Na tada taip, pinigai iš ties nesvarbu, bet tada lėktuvu skristum. Taip, sustojimus teks pasiderinti prie krovimo vietos. Vakaruose ne bėda tikrai. Lietuvoje daugeliu maršrutų keliaujant jau ir ne bėda. Suderinti su vaikų miegu per sudėtinga? :D Draugui uždraudė žmona atvažiuoti pas tave. Su mažesniais vaikais Vilnius-Klaipėda su benzinu stoji 2-3 kartus.
Ir kokius gi tepalus reikia keisti elektromobilyje, nusvieskit ?
Dyzeliniu tanku vairuotojai matyt net nezino apie patoguma automatiskai pasildyti/atvesinti automobili isvaziavimo laikui.
zinoma. tu su pilnu baku lekdamas ant tukstancio kmh nuvaziuoji cielus 5000 km be sustojimo ir dar tempdamas priekaba, i kalna, prie -50 :)))) vazinetojas
aha, mes zinom. v6 3.0 dyzelis mieste per kamscius prie -10 srebia tik 5 ltr, ant 150 lekiant tik 5.5 ltr ir uzsiveda is puses pasukimo, bei isyla per 10 s :)))))
vaziuojant 140 - 180 kmh :DDDD kur cia Lietuvoje tokie greicio limitai? puse metu - max 110 kmh ;))))
Niekur neminėjau 3.0 dyzelio, ir nevažinėju po miestą. Visai. Tik miestas užmiestis, iškart dienai apie 350km.
Ne, nes laiko automobilį parkinge ir nėra problemų
čia iki Vilniaus "portugalijos" varei su 1600km? nes realiai ~3.8k iki ten nulėkt. Teko prieš pora dienų 1.8k per dieną nuvažiuoti, tai net 10min keičia dėl nuovargio ir visa kita gale kelionės, per 16h turėjau vos 2 ar 3 sustojimus po 5min ir vienas gal 10min, keliuose vienetais skaičiavau EV. Kai pamačiau Kia EV6 ant kokio 110kmh galvojau pagaliau, bet žiūriu atsidarę langus varo, prie 32C... o degalinę kiek užsuku, tiek visi elektrikai browsina atsisėdę degalinėse kol pasikraus, tada suvokiau, kad per tas pora degalinių sustojimų mačiau daugiau elektrinių nei kelyje per visą dieną.
Vokietijoje leistino greičio apribojimo nėra daugumoje autobanų, Lenkijoje 140. Ir tiesa sakant net Lenkijoje 160 yra labiau norma, Vokietijoje apie 180. Kur jūs čia viršijimą matote.
1600 km aukščiau komentatoriaus nurodytas atstumas. Vilnius-Portugalija praėjusią savaitę važiavo ir savo kelionę aprašė FB grupės administratorius 100 procentų elektrinis, kuris šį atstumą įveikė per dvi dienas, su 3 sustojimais per dieną. Vienas trumpas 15 min., iš kurio 10 min teko palaukti. Kiti du - pietūs ir vakarienė, pakrautas pilnai automobilis stotelėje palaukė. Nuovargiui sustojimai poilsiui turi labai didelę įtaką - jį sumažina ir padeda dėmesį geriau sutelkti į vairavimą po pertraukos. Atsidarius langus prie 110 km/h važiuojant oro pasipriešinimas padidina elektros sąnaudas daugiau, nei kondicionieriaus naudojimas, kartais. Kai kas nors labai nepatinka, matai, tai ką nori matyti.
Vokietijoje tekę važiuoti iki 2008 krizės, tai tada visi lakstė ten 180. Teko važiuoti prieš dešimtmetį paskutinį kartą (sėslesnis gyvenimas patapo, bent su automobiliu), tai 160 važiuojant per valandą aplenkiančių ant vienos rankos pirštų. Taip kad gerai, netinka 100% absoliučiai visiems, jei nieko nenori keisti. Tinka kokiems 95% čia ir dabar. Lietuvoje turbūt 99%. O dėl kelionės kartą per 1 metus ar 5 metus, kai važiuoja po >1000 km per dieną, visą laiką mokėti daugiau už kurą... Na tai kaip pirkti autobusiuką, nes reikės galbūt persikraustyti, nors gyveni vienas, ir nieko vežioti šiaip niekada nereikia. Nors ką čia stebiuosi, amerikonai taip ir daro...
Jums irgi taikoma kai kas nors nepatinka, matai, ką nori matyti. Man nekliūna elektriiai, gybenantys kaime ar kokie veganai, bet kai jie pradeda gydyti kitus ir iškinti kad jie protini o tu 2rnas, tai siunčiu juos rusų laivo kryptimi. Ir net jei tai pasak jūsų brangiau kainuoja (man ne), aš turiu teisę savo pinigus leisti savaip. Kažkas mėgsta atrajoti pakelės knaipėse besikraudams akumą, kažkas gamina namuose/gamtoje, ir tai yra jų teisė, bet ne pareiga įtikti kitiems.
Problema adapteryje? Apie ką tiek teksto.
Problema protokole
Nu jo apie straipsni sakykim nei vieno normalaus komentaro, nu gal vienas :D o visi kiti tai tiesiog purvo pilstymai vieniem ant kitu :D Bet kas juokingiausia kad perskaitai viska, ir paskui sekanti antraste nuzudo: „Audi“ klesti, o elektromobiliai ir lengvieji komerciniai automobiliai ieško dugno