„Boeing“ problemos tęsiasi: nukrito lėktuvo ratas, nerimaujama dėl deguonies kaukių

Maža to, JAV aviacijos reguliavimo institucija nurodė atlikti „Boeing“ lėktuvų patikrinimus dėl susirūpinimo, kad avariniu atveju gali neveikti keleiviams skirtos deguonies kaukės.
Pastaruoju metu JAV aviacijos milžinė susilaukia kritikos dėl saugos neužtikrinimo ir vis pranešama apie naujus incidentus.
Lėktuvą „Boeing 757-200“ naudojusi oro bendrovė „United Airlines“ pranešė, kad lėktuvas, skrisdamas iš Los Andželo tarptautinio oro uosto, neteko rato, tačiau saugiai nusileido Denveryje – numatytame galutiniame kelionės taške – ir išvengta sužalojimų.
„Ratas buvo rastas Los Andžele ir mes tiriame, kas lėmė šį įvykį“, – sakoma oro linijų bendrovės pranešime.
„Boeing“ atstovas pranešė, kad pirmadienį pakilęs lėktuvas „Boeing 757-200“ pirmą kartą buvo panaudotas prieš 30 metų, 1994-aisiais. Šio modelio gamyba buvo nutraukta 2004-aisiais.
Federalinė aviacijos administracija (FAA) tiria pirmadienio incidentą.
Tai buvo jau antras kartas per pastaruosius mėnesius, kai pakilęs „United Airlines“ lėktuvas „Boeing“ prarado ratą.
Kovą į Japoniją skridusiam „Boeing 777“ netrukus po pakilimo iš San Fransisko nukrito padanga. Lėktuvas turėjo leistis avariniu būdu.
Šiais metais „Boeing“ iš naujo susidūrė su kruopščiais „737 MAX“ modelio tikrinimais, kai sausį „Alaska Airlines“ lėktuve „737 MAX“ skrydžio metu nukrito fiuzeliažo plokštė.
2018-aisiais Indonezijos Javos saloje ir 2019-aisiais Etiopijoje įvyko „Boeing 737 MAX“ aviakatastrofos, iš viso nusinešusios 346 gyvybes.
Abiem atvejais lėktuvai sudužo netrukus po pakilimo, o vėliau atlikus tyrimus paaiškėjo, kad kilo problemų su automatine skrydžio valdymo sistema.
Deguonies kaukės
FAA pirmadienį pranešė, kad reikės tikrinti tūkstančius „Boeing 737“ lėktuvų dėl susirūpinimo, kad deguonies generatoriai gali pasislinkti iš savo padėties ir nesuveikti.
FAA parengta direktyva dėl tinkamumo skrydžiams įsigalioja nedelsiant ir taikoma daugiau kaip 2.600 JAV registruotų lėktuvų.
Taip siekiama užtikrinti, kad tam tikruose „Boeing“ lėktuvuose keleivių skyriuje deguonies generatoriai būtų tinkamoje padėtyje.
Oro vežėjai turi patikrinti deguonies generatorius ir, jei reikia, „per 120–150 dienų atlikti taisomuosius veiksmus“, sakoma FAA pareiškime.
Jame priduriama, kad direktyva buvo priimta gavus daugybę pranešimų apie tai, kad šie generatoriai pasislenka iš padėties.
Atsakydama į užklausas „Boeing“ teigė, kad buvo nustatyta, jog dėl 2019 metų rugpjūtį pradėtų naudoti klijų deguonies generatorių blokai kartais pasislenka iš savo pozicijų.
Birželį „Boeing“ davė oro vežėjams nurodymus atnaujinti dalį „Boeing 737“ modelio deguonies generatorių tvirtinimo dirželių.
Bendrovė pridūrė, kad nuo to laiko vėl pradėjo naudoti originalius klijus, kad generatoriai išliktų savo vietoje.