2024-03-29 19:09

Kauno oro uoste laukia naujovės: prasideda 33 mln. Eur vertės plėtros darbai

Kauno oro uostas. Sigitos Migonytės nuotr.
Kauno oro uostas. Sigitos Migonytės nuotr.
Paskelbtas Kauno oro uosto keleivių terminalo ir perono rekonstrukcijos darbų startas. Skaičiuojama, kad beveik 33 mln. Eur vertės plėtros projektai oro uostui leis padidinti infrastruktūros pajėgumus ir aptarnauti 2 mln. keleivių per metus.

„Visas mūsų aviacijos sektorius yra spartaus augimo fazėje, o Kauno oro uostas auga bene sparčiausiai, pernai pademonstravęs rekordinius rezultatus ir aptarnavęs net 1,3 mln. keleivių. Jis ne tik pasiekė, bet ir gerokai viršijo savo pajėgumų ribas, todėl plėtra būtina. Šiuo etapu Kauno oro uoste keleivių aptarnavimo galimybes padidinsime dvigubai, galėsime aptarnauti trečdaliu daugiau skrydžių“, – sako Marius Skuodis, susisiekimo ministras.

Ilgalaikis oro uostų plėtros planas iki 2052 m. numato dar daugiau investicijų, sukurtų darbo vietų ir galimybių Kauno oro uoste. Skaičiuojama, kad ilgalaikės investicijos į naujus projektus Kaune nuo 2025 iki 2052 m. gali siekti apie 50 mln. Eur, o terminalų pajėgumai gali išaugti iki 3 mln. keleivių per metus.

Rezultatai kitąmet

Kauno oro uosto rekonstrukcijos darbus numatyta baigti 2025 m. antroje pusėje. Po jų bendras terminalo plotas turėtų išaugti apie 4.400 kv. metrų, o atnaujintos infrastruktūros pajėgumai leis aptarnauti iki šešių keleivinių skrydžių per valandą – dviem daugiau nei dabar.

Rekonstrukcijos projekte numatyta, kad plėtra apims šonines dabartinio terminalo dalis – rytinį ir vakarinį pastato fasadą. Pokyčiai numatyti visuose trijuose terminalo aukštuose: bus išplėstos bagažo atsiėmimo zonos, didės Šengeno ir ne Šengeno atvykimo zonos, bus sukurtos papildomos erdvės keleiviams laukti skrydžių, pavalgyti ar apsipirkti.

Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtros darbus vykdo bendrovė „Infes“, laimėjusi pernai skelbtą viešąjį pirkimą. Darbų sutarties vertė yra 17,7 mln. Eur (be PVM), visas plėtros projektas įgyvendinamas Lietuvos oro uostų lėšomis. Vykstant statybų darbams, Kauno oro uostas veiks įprastu režimu.

Plės MRO paslaugas

Tuo metu Kauno oro uosto konkurencines pozicijas krovinių gabenimo ir orlaivių techninio aptarnavimo (MRO) paslaugų srityse sustiprins šiaurinio perono plėtros projektas. Jį bendrovė HISK užbaigs 2025 m. pavasarį. Po darbų pabaigos orlaivių stovėjimo vietų skaičius padidės daugiau nei 1,5 karto, taip pat bus sukurta variklių bandymo vietų.

Iš viso naujojo perono plotas sieks daugiau kaip 35.000 kv. metrų. Vykstant perono plėtros darbams, Kauno oro uostas veiks įprastai.

Šis beveik 15 mln. Eur vertės perono plėtos projektas svarbus siekiant didinti MRO pajėgumus ir išlaikyti šios srities lyderio pozicijas Baltijos regione. MRO paslaugų paklausa išliks didelė tiek trumpuoju, tiek ilguoju periodu, tad investicijos į perono plėtrą yra pagrįstos ekonomiškai.

Tiks karinei aviacijai

Ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane akcentuojama, kad Kauno oro uoste numatoma įveiklinti teritorijas, esančias kitoje kilimo-tūpimo tako pusėje nei terminalai, jose plėtojant krovinių pervežimo ir orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas.

Plėtros projektai atspindės strateginę Kauno oro uosto reikšmę NATO partnerių logistikos grandinėje – bus statomas peronas, atitinkantis karinės aviacijos reikalavimus, plečiamos aerodromo dalys, kurios gali būti naudojamos tiek kariniams, tiek civiliniams poreikiams.

52795
130817
52791