Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-08 13:48
2025-10-03 15:03
2025-10-02 09:05
2025-09-30 15:55
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
VDV reinkarnacija. Atsikando verslas ev
kad tolokai nuo "reinkarnacijos" atrodo. Gal netiko jų konkrečiam verslo modeliui, plius pataikė ant žiauraus brangimo ir po to ant pigimo. ..Sixt is phasing out Teslas from its fleet, citing poor resale values... ..Nevertheless, a spokesperson for the firm said it still plans to electrify as much as 90 per cent of its European rental fleet by the end of a decade...
papildant, būtent tesla geriausiai laiko rinkos vertę. Kiek analizavausi, buvo geriau už populiarius VDV.
Ir blogiausi šalia dacia pagal dekra ar tai adac versiją Vokietijoje, tai kokia ten vertė?
LAIKĖ geriausiai vertę. Iki kol praėjusiais metais numetė vidutiniškai 12-15kEur nuo naujų automobilių kainos. Kai pirkai už 50kEur naują, o dabar nauja 38kEur, tai 2m. amžiaus nebeparduosi už 42kEur, kaip buvo iki pernai metų. Ir už 38kEur nebeparduosi.
Už balos dabar už 20k USD gali nupirkti sveiką dviejų metų model 3, jei 80-100k mylių rida nebaisi. Tai tie, kas pirko naujas dėl to labiausiai labiausiai ir siunta. Bet čia buvo tik laiko klausimas. Jei ir ne tos nuolaidos, tai gamybos pajėgumai dabar yra tokie, kad užflūdins tom teslom visą svietą. Kainą laikė kol jų trūko antrinėje rinkoje.
Tai būtent, nuvertėjimas dėl kainos mažinimo užtrumpino visus, ne faktas, kad varomas elektra. Užfloodins - gerai, atpigs dėvėti elektromobiliai. Bet turiu įtarimą, kad praris rinka ir nesinormalizuos dėvėtų EV rinka.
Kaip jau rašiau, jau dabar akivaizdūs skirtumai kainų prasme. Tai palaukit dar metus-du, antrinė rinka tikrai turės iš ko rinktis. Nepamirškim ir kitų gamintojų, kurie dar tik įsibėgėja. Bėdą matau kitur- nelabai kas nori persėsti į EV vien dėl nuvertėjimo. Pagal statistiką tai labiausiai pingančios mašinos.
Pigimas prasidėjo tada, kai pradėjo nuleidinėti naujų EV kainas. Atsiverti autoplius, tų pačių metų ir akumuliatoriaus talpos FIAT500 elektrinis 2019 metais vidutiniškai kainavo 5800€, 2023 m. vidutiniškai 5700€. Jei žiūrėti 2017 metų tą patį fiat500, tai kaina dabar vidutiniškai 9500€, 2018 m. buvo 9000€... 2017 m. tik buvo 12,5k€ Tai nežinau, per kurią vietą čia labiausiai pingančios. Tesla 2023 m. buvo labiausiai pingančios dėl to, kad naujų auto kainą numetė labai riebiai, kai kiti gamintojai, ypač VDV, kainas kėlė.
Ne autoplius reikia žiūrėti, o statistinius duomenis. Forbes yra mokamas straipsnis, bet esme matosi ir čia: https://www.iseecars.com/cars-that-hold-their-value-study
O pats tą sąrašą ar žiūrėjote? Pirma, išvada pasidaryta įtraukiant visus automobilius neskirstant pagal klases, t.y. kibiriukai aka toyota yaris ir IQ, smart ir t.t. eina į tą patį skaičių kaip BMW 7. Čia net elektromobilių dar nebūnant tendencija buvo tokia, kad brangesni automobiliai nuvertėja greičiau, nes brangesnių automobilių antrinėje rinkoje paklausa santykinai mažesnė, nei naujų. Atsiverti 25 labiausiai nuvertėjusių sąrašą, elektrinį pastebiu vienintelį - Tesla Model S. Gal ką praleidau, nuodugniai nežiūrėjau. Tesla Model S, kuriuos pirmiausia gamina performance ir su didžiausiais akumuliatoriais, t.y. brangiausius, ir dar kurių kainas numetė labiausiai Tesla, ir ne tik 2023 metais mažino kainas. Taip kad ne, toks apibedrinimas realiai nieko nepasako, tik tiek kad dauguma elektromobilių yra nusitaikę į aukštesnę nei ekonominę klasę. Autopliuso statistika - Lietuvos statistika, ne JAV. JAV ženkliai kitokia rinka nei ES ar tuo labiau Lietuvoje.
Apie ką mes kalbame? Aš kalbu tik apie EV vs VDV nuvertėjimo skirtumą. Apie nieką daugiau. Nei į markes, nei į modelius nelendu. Kaip VDV yra labai brangių ir labai pigių, taip ir EV (tarp brangiausios ir pigiausios teslos yra beveik 100k skirtumas). "While the average 5-year depreciation for all vehicles is 38.8 percent, electric vehicles are more than 10 percentage points worse at 49.1 percent."
Kaip gali vertinti EV vs VDV nežiūrėdamas per klases? Ar sakai, kad ekonominis bazinės komplektacijos VDV nuvertėja taip pat kaip limuzino klasės pilnos komplektacijos? Jei ne, tada pripažįsti, kad pagal klasę skiriasi nuvertėjimas, tai atitinkamai pagal klasę turi ir nuvertėjimą tarp VDV ir EV lyginti. Taip, tarp pigiausios ir brangiausios Teslos ir 100k skirtumas, tarp masinės gamybos brangiausio ir pigiausio VDV skirtumas yra koks 500k? Bet esmė ne kaina, o kiek kokia kaina automobilių parduota, t.y. Porsche už 300k€ bus parduota ženkliai mažiau nei yaris. Kadangi elektromobilių gamyba dar nėra išplėtota tiek kad patenkintų paklausą, tai absoliuti dauguma elektromobilių taikosi į aukštesnę klasę, atitinkamai, yra brangesni ir nuvertėja greičiau vien dėl šitos priežasties. Įvertinti kiek nuvertėja greičiau dėl to, kad yra elektromobiliai, turi lyginti panašius EV ir VDV. Kitu atveju tai būtų lyginimas nekilnojamojo turto kainų pokyčio Baltarusijoje ir Vašingtono valstijoje.
Neįtikinsite :) Paimkite Porsche Panamera vs Taycan, arba MB S klasę vs EQS, ten nuvertėjimo skirtumas bus jau ne 10% kaip vidurkis, o ko gero visi 30% EV nenaudai. Šitą skirtumą tai net ir tam pačiam Autoplius galite pamatyti ko gero...
O tai kodėl neatsidarote ir nepasižiūrite? Porsche panamera 2020 m. nuo 167kEur iki 100k Eur 2023 m., t.y. 40% Porsche Taycan yra nuo 2020 m. tik, tuo 183k Eur iki 86k Eur, kas yra 53%. Skirtumas 13 pp, ne 30 pp. Paimi tą patį Tesla Model 3 2019 metų, kainavo 33k Eur, dabar kainuoja 30k Eur, nuvertėjo kiek čia? 10%? Tiesa, čia įtariu bloga statistika, nes per mažai nuvertėjo. Turbūt nuo kokių 45k Eur nuvertėjo realiai iki 30k Eur, t.y. ~30% iš viso. Ir čia jau Tesla nuvertėjimas, kuri nuvertėjo daugiau dėl naujų automobilių kainos mažinimo. Kitaip sakant, jei nori įvardinti kiek dėl EV fakto nuvertėjo turi palyginti ne vieną atitinkamos klasės VDV ir EV porą. O ne visus VDV su visais, nes skirsis proporcijos.
Ta proga pakėlęs...džiugu,kad vatniką Muską vis daugiau siunčia paskui rusišką laivą.
Kelinta stadija?
Nu va Tesla model Y dar 2k€ kaina nurėžta Europoje :D
užsipirkčiau dar, bet kad jau ir taip kieme nebetelpa. Kažin ar teisinga gamintojo muštą kainą vadinti "nuvertėjimu". Jei ne tas kainos mušimas, tesla nuvertėja mažiausiai. Dabar jau mažiau ir už VDV. Džiugu kad numušus kainą, ji paskui save patempė ir kitus brandus.