2023-12-27 09:02

Iš Vilniaus į Rygą išvyko pirmasis atnaujinto maršruto traukinys, planuose – ir jungtys su Daugpiliu, Talinu

Irmanto Gelūno (BNS) nuotr.
Irmanto Gelūno (BNS) nuotr.
Trečiadienio rytą iš Vilniaus geležinkelio stoties išvyko pilnai užpildytas pirmasis atnaujinto tiesioginio maršruto Vilnius–Ryga keleivių vežimo geležinkeliais bendrovės „LTG Link“ traukinys.

Pirmuoju traukiniu į Latvijos sostinę taip pat išvyko premjerė Ingrida Šimonytė bei susisiekimo ministras Marius Skuodis. Jie Rygoje susitiks su kolegomis – Latvijos premjere Evika Silina ir susisiekimo ministru Kasparu Briškenu.

Pasak I. Šimonytės, traukinys Vilnius–Ryga bus papildoma kelionių į Latvijos sostinę alternatyva, o kelionės geležinkeliu, jos teigimu, yra „europietiškas įprotis“. 

„Turbūt daugelis mūsų yra išbandęs įvairius keliavimo būdus tarp Vilniaus ir Rygos – yra skridęs lėktuvu, važiavęs automobiliu, autobusu. Dabar šitas galimybes papildys turbūt tvariausias būdas keliauti – tai yra geležinkeliu“, – trečiadienį ryte Vilniaus geležinkelio stotyje vykusiame maršruto pristatyme kalbėjo I. Šimonytė.

Susisiekimo ministras M. Skuodis pažymėjo, kad tokiame mieste kaip Joniškis stosiantis keleivinis traukinys Vilnius–Ryga yra ir regioninės politikos dalis. 

Jis tikisi, kad ateityje šį maršrutą papildys jungtis į Taliną, taip pat atsiras ir daugiau maršrutų su kaimynine šalimi.  

„Mums reikės traukinį iki Rygos pratęsti iki Talino, ir mes to tikrai norime, reikės trijų šalių tolesnių žingsnių“, – teigė M. Skuodis. 

Anot ministro, šiuo metu Latvija ir Estija derasi dėl jungties tarp Rygos ir Estijos miesto Tartu, prie kurios būtų galima priderinti traukinio Vilnius–Ryga tvarkaraštį. 

„Man labai sudėtinga pasakyti dėl projektų, kuriems aš pats neturiu didelės tiesioginės įtakos, nes vis dėlto pirmiausia turi susitarti estai su latviais“, – žurnalistams trečiadienį Vilniuje sakė M. Skuodis, atsakydamas į klausimą, ar keleivinis traukinys tarp Vilniaus ir Talino galėtų pradėti kursuoti dar šioje Vyriausybės kadencijoje.  

„Jau vyksta derybos dėl jungties tarp Rygos ir Tartu, o nuo Tartu iki Talino mes tą (geležinkelio – BNS) jungtį turime. Jeigu atsiras jungtis tarp Rygos ir Tartu, aš manau, mes tikrai galėsime priderinti tvarkaraščius (prie maršruto Vilnius–Ryga – BNS)“, – kalbėjo susisiekimo ministras. 

M. Skuodis negalėjo atsakyti, ar keleivinis traukinys Ryga–Tartu būtų maršruto Vilnius–Ryga tęsinys ar atskiras maršrutas: „Priklausytų nuo to, kaip susitarsime“. 

Tuo metu svarstoma keleivinio traukinio jungtis su Latvijos miestu Daugpiliu, pasak M. Skuodžio, priklausys nuo to, kaip Lietuvai ir Latvijai seksis išspręsti riedmenų trūkumą.

„Mums Lietuvoje pagrindinis iššūkis yra riedmenys, kad mes turėtume tų traukinių. Traukiniai šiuo metu yra gaminami. Toks pats iššūkis yra ir Latvijos pusėje“, – teigė M. Skuodis. 

„Tai čia priklausomai nuo to, kuri šalis turės laisvų pajėgumų, kad tuos 20 kilometrų (tarp Turmanto ir Daugpilio – BNS) įvažiuotų į vieną ar kitą šalį, kad keleiviai galėtų keisti traukinius. O jau greitai aš tikiuosi, kad mes turėsime ir tiesioginę jungtį“, – kalbėjo susisiekimo ministras.  

LTG vadovas Egidijus Lazauskas teigė, kad Lietuvoje atnaujintas maršrutas tarp Vilniaus ir Rygos bus subsidijuojamas iš valstybės biudžeto, tuo metu Latvijoje jis vyks komerciniais pagrindais.

Keleiviai teigė norintys aplankyti Rygą, išbandyti maršrutą

40 metų vilnietė Justina teigė kelionę pirmuoju atnaujinto maršruto traukiniu pasirinkusi, nes norėjo aplankyti Latvijos sostinę.

„Paprastai į Rygą apskritai nekeliauju. Tiesiog nusprendžiau apžiūrėti Rygą ir tiek. (...) Pirmas traukinys. Kadangi dažnai važinėju traukiniu, kodėl gi ne (nenuvažiavus – BNS) į Rygą“, – prieš išvykstant traukiniui teigė Justina.

Vilnietis Edmundas taip pat teigė norėjęs aplankyti Latvijos sostinę, o kelionę traukiniu pasirinkęs norėdamas išbandyti atnaujintą maršrutą. Jis teigė kitą dieną į Lietuvą iš Rygos taip pat grįšiantis traukiniu.

„Traukiniai Lietuvoje dar nelabai išvystyti, o Ryga vis tiek tai yra sostinė, kalėdinis miestelis, pasižiūrėsime ir rytoj grįšime“, – sakė 50 metų Edmundas.

Jis teigė verslo reikalais kartą per metus į Rygą keliaujantis automobiliu: „Atstumas panašus, bet tuo metu (traukinyje – BNS) galima padirbėti, nereikia vairuoti“.

Latvis Richardas į Rygą traukiniu grįžta išvakarėse į Vilnių atmynęs dviračiu.

„Mes pirmą kartą dviračiais atvykome į Vilnių ir dabar grįšime pirmuoju traukiniu“, – teigė 31 metų Jūrmaloje gyvenantis latvis.

Traukiniai tarp Vilniaus ir Rygos sostinių kursuos kasdien. Iš Vilniaus jie išvyks rytais, 6.30 val., o iš Rygos – popietėmis, kelionė truks kiek daugiau nei 4 valandas. Traukiniai stos Kaišiadoryse, Šiauliuose, Joniškyje ir Latvijos mieste Jelgavoje.

Kelionė į Rygą traukiniu kainuoja 24 Eur, pirmos klasės vagone – 34 Eur.

Gruodžio viduryje „LTG Link“ gavo Europos Sąjungos (ES) geležinkelių agentūros saugos sertifikatą veiklai Latvijoje, leidžiantį vežti keleivius kaimyninėje šalyje.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

M. Skuodis anksčiau sakė, jog traukinys tarp Vilniaus ir Rygos yra vienas svarbiausių metų projektų jam asmeniškai geležinkelių transporto srityje.

Anksčiau tiesioginis traukinys tarp Vilniaus ir Rygos kursavo iki 2004 metų sausio. Nuo 2018-ųjų rugsėjo iki 2020-ųjų kovo – korononaviruso pandemijos pradžios – Vilnių ir Rygą jungė tarp Kyjivo ir Latvijos sostinės kursavęs Ukrainos geležinkelių traukinys. Pasak LTG, Vilnių ir Rygą kartais epizodiškai sujungdavo ir kitų šalių vežėjų ilgesni traukinių maršrutai.

Dėl traukinių maršruto tarp Vilniaus ir Rygos spalį sutarė trijų Baltijos šalių transporto ministrai. Tikimasi, kad ateityje jis taip pat pasipildys jungtimi iki Talino.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791