7 km „Via Balticos“ atkarpa Kauno rajone bus perdaroma į magistralę
Magistralės „Via Baltica“ beveik 7 km ilgio ruožą Kauno rajone (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 16,47–23,32 km) numatoma rekonstruoti pagal automagistralės kategorijos reikalavimus. Šiame ruože neliks vieno lygio sankryžų, apsisukimų, bus nutiestas jungiamasis kelias. Susisiekimo ministerijos siūlymu trečiadienį Vyriausybė patvirtino šios rekonstrukcijos specialųjį planą ir leido pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.
„Kauno rajone tarp Garliavos ir Juragių esantis „Via Baltica“ ruožas, nors ir 4 eismo juostų, šiuo metu gerokai atsilieka nuo automagistralėms keliamų reikalavimų – čia daug vieno lygio sankryžų ir nuovažų, todėl leistinas greitis siekia tik 70–90 km/val. Atlikus rekonstrukciją, bus atskirti vis didėjantys tranzitinio ir vietinio transporto srautai, eismas taps patogesnis ir saugesnis“, – Susisiekimo ministerijos pranešime cituojamas ministras Marius Skuodis.
Rekonstrukcijai ruošiamame ruože yra 19 sankryžų ir nuovažų, didžiausias leistinas greitis 90 km/val., o dėl esamo apsisukimo kairėje kelio pusėje greitis kai kur ribojamas iki 70 km/val. Per parą šiuo keliu važiuoja daugiau kaip 20.000 automobilių.
Ministerija skelbia, kad po rekonstrukcijos ruože neliks vieno lygio sankryžų, vietoj apsisukimo kelyje bus įrengtas viadukas, vietinio transporto reikmėms bus nutiestas dviejų juostų jungiamasis kelias. Be to, numatoma įrengti triukšmą slopinančias sienas, nutiesti pėsčiųjų ir dviračių taką, kuris bus sujungtas su numatomu rekonstruoti keliu Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus.
Rengiantis šiai rekonstrukcijai, visuomenės poreikiams reikės išpirkti 100 žemės sklypų ar jų dalių. Žemės paėmimo procedūras numatoma pradėti jau artimiausiu metu.
Minėto „Via Baltica“ ruožo rekonstrukciją numatoma baigti iki 2026 m. pabaigos.
Į „Via Balticos“ sudėtį įeinantis magistralinis kelias A5 rekonstruojamas nuo 2015 m. Siekiama, kad visas kelias nuo Kauno iki Lietuvos ir Lenkijos sienos būtų 4 eismo juostų ir atitiktų automagistralei keliamus reikalavimus.
2015–2018 m. nuo 2 iki 4 eismo juostų buvo praplatintas šio kelio ruožas tarp Kauno ir Marijampolės (17,34–56,83 km), šiuo metu darbai tęsiami apie 40 km ilgio „Via Baltica“ ruože nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos (56,83–97,06 km).