„Ryanair“ ir „Wizz Air“ teismui skundžia naujas Vilniaus oro uosto rinkliavas
Papildyta LTOU komentaru (antras skirsnis).
Vilniaus apygardos administracinis teismas sausio 20 dieną priėmė nagrinėti bendrovių skundą – jos prašo panaikinti Lietuvos oro uostų (LTOU) direktoriaus 2022 metų liepos 22 dienos ir Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) vadovo 2022 metų gruodžio 15 dienos įsakymus, pranešė teismas.
Įmonių teigimu, LTOU direktoriaus įsakymas, kuriuo patvirtintos naujos Vilniaus oro uosto rinkliavos, ir LTSA direktoriaus įsakymas, kuriuo atmestas įmonių skundas dėl naujų rinkliavų, yra nepagrįsti.
Teismas praėjusį penktadienį atmetė įmonių prašymą taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones – iki teismo sprendimo įsiteisėjimo laikinai sustabdyti įsakymų galiojimą ir taikyti iki šių metų sausio galiojusias rinkliavas.
VŽ rašė, kad „Ryanair“ sausio pabaigoje pranešė, kad artėjančio vasaros sezono metu Vilniuje atsisakys dviejų maršrutų, o dar 11 maršrutų skraidys rečiau, taip reaguodama į Vilniaus oro uosto sprendimą nuo sausio 1 d. 28% padidinti mokesčius.
„Wizz Air“ iki šiol neskelbė, kaip reaguos į tarifų didinimą – atvirkščiai, sausio pabaigoje bendrovė informavo, kad šiemet Lietuvoje ketina plėstis bei didinti veiklos apimtis suteikiant galimybę keliauti už prieinamą kainą ir prisidėti prie turizmo sektoriaus plėtros.
Pernai spalį bendrovė nutraukė skrydžius iš Vilniaus į JK Donkasterio oro uostą, tačiau šį sprendimą lėmė tenykščio oro uosto bankrotas, pranešė portalas „madeinvilnius.lt“.
Skundai – įprasti
Reaguodami į pateiktą skundą, pirmadienį išplatintame komentare LTOU skelbia jį vertinantys kaip nepagrįstą, tokią pačią poziciją Vilniaus apygardos administraciniam teismui yra išdėsčiusi ir Lietuvos transporto saugos administracija, patvirtinusi Lietuvos oro uostų rinkliavų teisėtumą.
„Tikime, kad pareiškėjų skundas bus kaip įmanoma operatyviau išnagrinėtas ir atmestas. Kiek žinome, ginčų (įskaitant ir teisminius) inicijavimas įvairiose valstybėse, skundžiant oro uostų rinkliavų dydį, yra pakankamai įprastas abiem pareiškėjams“, – skelbia LTOU.
Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų operatorius primena, kad rinkliavų oro uoste dydžiai nebuvo keisti nuo 2018 metų.
„Rinkliavos apskaičiuotos ir oro bendrovėms pristatytos dar pernai, kai infliacija, energetiniai bei kiti infrastruktūros išlaikymo kaštai buvo ženkliai mažesni nei šiandien. Tai reiškia, kad iki šių metų pabaigos galiojusios rinkliavos niekaip nebeatspindėjo dabartinių ekonominių sąlygų ir keliskart augusių sąnaudų, kurias patiria oro uostas. Šis pokytis buvo būtinas, tokiu pačiu keliu juda ir kiti regiono oro uostai“, – rašoma LTOU pranešime.
Organizacija primena, kad aviacinė kainodara yra reguliuojama – jos modelis ES oro uostuose yra reguliuojamas Europos Komisijos ir turi būti pagrįstas sąnaudomis bei investicijomis, todėl rinkliavos yra paskaičiuojamos pagal numatytas formules.
Nurodoma, kad naujoji Vilniaus oro uosto rinkliavų sistema galioja toliau.