Vilniaus oro uostui pakėlus mokesčius, „Ryanair“ mažina maršrutų skaičių ir skrydžių dažnį

    Publikuota: 2023-01-27
    Atnaujinta 2023-01-27 21:24
    Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

    Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ penktadienį pranešė, kad artėjančio vasaros sezono metu Vilniuje atsisakys dviejų maršrutų, o dar 11 maršrutų skraidys rečiau.

    Papildyta išsamiu Lietuvos oro uostų komentaru 

    Ji teigia, kad toks žingsnis žengiamas reaguojant į Vilniaus oro uosto sprendimą nuo sausio 1 d. 28% padidinti mokesčius.

    Pasak „Ryanair“, 2023 m. vasaros skrydžių tvarkaraštis apkarpomas 30%.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    „Ryanair“ iš Vilniaus vasarą neskraidys į Jungtinės Karalystės Birmingemo ir Lydso / Bradfordo oro uostus. O rečiau skraidys į Atėnus, Berlyną, Bilundą, Korfu, Dubliną, Frankfurtą, Gdanską, Londoną / Stanstedą, Milaną, Veneciją, Vieną. 

    „Mes apgailestaujame, kad tai įvyko tik dėl nelogiško Vilniaus oro uosto sprendimo padidinti mokesčius net 28%, todėl skrydžiai į Vilnių ir iš jo tampa brangesni ir mažiau konkurencingi, palyginti su daugeliu kitų ES oro uostų, kurie mažina kainas, kad susigrąžintų COVID-19 metu prarastą srautą, arba įšaldo mokesčius, kad paskatintų keleivių skaičiaus augimą“, – bendrovės pranešime cituojamas „Ryanair“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas Dara Brady.

    Jo teigimu, „vietoj to Vilniaus oro uostas nusprendė padidinti mokesčius ir pakenkti vietos turizmui, susisiekimui, eismui ir darbo vietoms – tai įrodo šie 2023 m. vasaros skrydžių mažinimai“.

    D. Brady paragino sprendimą peržiūrėti ir mokesčių didinimo atsisakyti.

    Lietuvos oro uostai VŽ atsiųstame komentare teigė, kad apie „Ryanair“ planus mažinti maršrutų skaičių ir skrydžių dažnį oficialaus pranešimo iki šiol nėra gavę. 

    Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius sako, kad paskutinį kartą rinkliavos Vilniaus oro uoste buvo keistos 2018 m. ir pabrėžė, kad dabartinis pakėlimas pagrįstas išaugusiais kaštais. Anot jo, stipriai išaugo energijos, darbo užmokesčio, infrastruktūros atnaujinimo ir kitos sąnaudos.

    „Jei norime turėti veikiantį ir efektyvų oro uostą, o tai yra visų rinkos dalyvių interesas, nesusidurti su operaciniais iššūkiais ir galimybių žmonėms keliauti – turėjome peržiūrėti kainodarą, kad ji atitiktų realią situaciją dabartinėje ekonominėje realybėje“, – teigia M. Zelenius.

    Pasak Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovo, esminės oro uosto kainodaros dedamosios yra išvykstančių ar atvykstančių keleivių aptarnavimo bendros infrastruktūros naudojimas, tūpimo-kilimo mokesčiai, lėktuvo parkavimas, specialiųjų poreikių keleivių aptarnavimas ir tam tikrų specifinių paslaugų teikimas (pvz., orlaivio palyda aerodrome).

    „Verta paminėti, jog aviacinė kainodara yra reguliuojama – jos modelis ES oro uostuose yra reguliuojamas Europos Komisijos ir turi būti pagrįstas sąnaudomis bei investicijomis, todėl rinkliavos yra paskaičiuojamos pagal numatytas formules“, – sako M. Zelenius.

    Jo teigimu, naujoji, dar tik 2023 metais įsigaliojusi, kainodara Vilniaus oro uoste iš esmės vienam lėktuvui gali reikšti apie 20% bendros infrastruktūros naudojimo mokesčių augimą (priklausomai nuo lėktuvo modelio, krovinio svorio, keleivių skaičiaus ir t.t.): „Tai yra žemutinė riba, mažiausias būtinas pokytis, kurį reikia įgyvendinti, jei norime užtikrinti oro uosto efektyvią veiklą ilgalaikėje perspektyvoje. Oro bendrovių vykdomų skrydžių bendroje sąnaudų struktūroje didžiausia dalis tenka degalų išlaidoms, įgulos darbo užmokesčiui, orlaivių nuomai ir jo aptarnavimui, o oro uostų mokesčiai sudaro tik iki 5% skrydžio kainos.“

    M. Zelenius taip pat pažymi, kad „daugelis tiek mūsų regiono, tiek visos Europos oro uostų jau įgyvendino arba pranešė apie planuojamus kainodaros pokyčius, kurių priežastis yra iš esmės ta pati kaip ir mūsų atveju“.

     

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Logistika“
    Rašyti komentarą 0
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Bręsta krovininės laivybos proveržis Verslo tribūna

    Lietuvos vandens keliuose išsiteks tiek pramoginė, tiek krovininė laivyba. Lietuvos valstybė skatina...

    Pigusis „Volkswagen“ elektromobilis grįžo atgal prie tradicijų Premium 4

    Mažas ir pigus kaip „Polo“, erdvus lyg „Golf“, su viena įkrova nuvažiuoja iki 450 km ir kainuos mažiau nei...

    Automobiliai
    2023.03.26
    Pirmadienį Vokietija bus paralyžiuota – vyks nematyto masto streikas 14

    Tikėtina, kad ateinantį pirmadienį didžiojoje Vokietijos dalyje kils eismo chaosas. Nevažiuos traukiniai, į...

    Logistika
    2023.03.25
    EV9 keis klientų požiūrį į „Kią“, belsis į „premium“ teritoriją Premium 5

    Brangiausią savo modelį – septynių vietų elektra varomą miesto visureigį pristatęs Pietų Korėjos gamintojas...

    Automobiliai
    2023.03.25
    Vokietija ir ES susitarė dėl automobilių su vidaus degimo varikliais ateities

    Vokietija ir Europos Sąjunga (ES) paskelbė, kad susitarė, jog bus leidžiama registruoti naujas transporto...

    Automobiliai
    2023.03.25
    L. Gabrilavičiūtė laikinai paskirta į LTG korporatyvinių reikalų direktorės pareigas 2

    Į vėl atsilaisvinusią vadovo poziciją laikinai sugrąžinama bendrovės ryšių su visuomene vadovė, artimiausiu...

    Logistika
    2023.03.24
    G. Nausėda: baltarusiškų trąšų klausimas EVT nebuvo keltas 1

    Išimčių baltarusiškoms trąšoms klausimas Europos Vadovų Taryboje (EVT) ketvirtadienį nebuvo keltas, po...

    Logistika
    2023.03.23
    Suomija leido išplaukti anksčiau sulaikytam laivui su rusų oligarchui priklausančiomis trąšomis 1

    Suomijos užsienio reikalų ministerija išdavė leidimą išplaukti Kotkos uoste sulaikytam Rusijos laivui „Swem“,...

    Logistika
    2023.03.23
    VTEK vertins situaciją dėl asmeninių ryšių ministerijose ir LTG grupėje

    Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) vertins, ar dėl asmeninių ryšių galėjo kilti interesų...

    Verslo aplinka
    2023.03.23
    Lietuva priešinasi ES sankcijų išimtims baltarusiškoms trąšoms

    Lietuvos politikai žada priešintis Europos Sąjungos (ES) koridoriuose brandinamoms sankcijų išimtims...

    Logistika
    2023.03.23
    „Girtekos“ įmonių grupę ir „Sirin“ valdanti „ME investicija“ keičia pavadinimą

    Investicine veikla užsiimanti M. Railos ir E. Liachovičiaus bendrovė keičia pavadinimą į „Willgrow“.

    Logistika
    2023.03.23
    Seimas patvirtino tolimojo susisiekimo autobusais reformą

    Patvirtintos Kelių transporto kodekso pataisos įsigalios liepą, jos turės palengvinti naujų įmonių atėjimą,...

    Logistika
    2023.03.23
    Premjerė A. Belickaitės pasitraukimą vertina kaip teisingą sprendimą 2

    Ingrida Šimonytė, premjerė, sako kaip teisingą sprendimą vertinanti Agnės Belickaitės pasitraukimą iš...

    Vadyba
    2023.03.23
    Šiaulių oro uoste antrąjai kadencijai lieka A. Quezada

    Nuo 2020 m. prie pelningos veiklos grįžusios Šiaulių miesto savivaldybės įmonės vadovė dar penkeriems metams...

    Logistika
    2023.03.23
    Vilniuje pradedama diegti nauja viešojo transporto e. bilieto sistema 3

    Žadama, kad gegužę planuojama paleisti sistema veiks tiksliau, suteiks naujų funkcijų ir apjungs kitas...

    Logistika
    2023.03.23
    Po klausimų dėl nepotizmo traukiasi LTG grupės korporatyvinių reikalų direktorė; A. Armonaitė to daryti nežada 40

    Po klausimų dėl galimo nepotizmo nauja „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktore...

    Vadyba
    2023.03.23
    „Invegos“ garantijos lizingo sandoriams: naudojasi perkantys ir brangią, ir naudotą įrangą

    Augant palūkanų normoms, šiemet tikimasi didesnio verslo susidomėjimo „Invegos“ portfelinių garantijų lizingo...

    Mano verslas
    2023.03.23
    V. Šileika: tušti konteineriai Klaipėdos uoste rodo prastėjančią verslo padėtį 1

    Krovos Klaipėdos uoste rezultatus šių metų pradžioje gerino konteinerių krova, tačiau dalis jų buvo tušti, o...

    Logistika
    2023.03.23
    Neaugančio pašto paslaugų sektoriaus įmonės didina įkainius ir mažina investicijas Premium

    Pašto rinkos pajamos pernai, palyginti su 2021 m., didėjo 7,6%, iki 257,2 mln. Eur, nors pašto siuntinių...

    Logistika
    2023.03.23
    G. Nausėda ragina A. Armonaitę atsistatydinti 19

    „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupei korporatyvinių reikalų direktore paskyrus ekonomikos ir inovacijų...

    Verslo aplinka
    2023.03.22

    Verslo žinių pasiūlymai