„Lietuvos geležinkeliams“ kitąmet valstybė numatė 130 mln. Eur dotacijų

Finansų ministerijos teigimu, patikslintame kitų metų biudžeto projekte LTG numatyta iš viso skirti 284,4 mln. Eur valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos (ES) lėšų.
Projekte numatyta teisė ministerijai valstybės vardu skolintis 79,2 mln. Eur geležinkelių infrastruktūros priežiūrai, 36,5 mln. Eur – ruožų Kaišiadorys–Klaipėda ir Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimui, 6,1 mln. Eur – nuostolingam keleivių vežimui kompensuoti, dar 4,8 mln. Eur – karinio mobilumo ir dvigubo naudojimo infrastruktūros projektams, BNS pranešė ministerija.
„Šis sprendimas (skirti beveik 80 mln. Eur infrastruktūrai – BNS) yra numatytas tiek garantijų, tiek skolinimosi limite numatant galimybę, kad visgi prioritetas yra teikiamas garantijoms. Ir jeigu įmonė turės pajėgumų pasiskolinti ir vykdyti šią veiklą iš savo asignavimų, tai valstybė suteiks garantiją. Jeigu matysime, kad tokių galimybių įmonė neturi, tai mes turėsime teisę pasiskolinti ir suteikti tuos asignavimus įmonei“, – BNS sakė G. Skaistė.
„Šiuo atveju žiūrėsime į konkretų poreikį, vertinsim galimybes ir tik tuomet sprendimas bus priimtas“, – pabrėžė ministrė.
Pasak G. Skaistės, geležinkelių elektrifikavimui papildomai siūloma skirti daugiau nei 36 mln. Eur, atsižvelgus į 400 mln. Eur vertės projekto svarbą.
Susisiekimo ministerija BNS teigė, jog įmonė nėra pajėgi skolintis strateginių projektų finansavimui, todėl norėtų iš valstybės gauti dotaciją.
Pasak Gabrielės Vasiliauskaitės, susisiekimo ministro patarėjos, šios lėšos reikalingos ypač svarbiems geležinkelių projektams – pagrindinės magistralinės linijos elektrifikavimui ir europinės vėžės geležinkeliui „Rail Baltica“, kurių didžiąją dalį finansuoja ES.
Dėl tarptautinių sankcijų Rusijai ir Baltarusijai nemažai pajamų šiemet praradusiems LTG patikslintame šių metų biudžete skirta papildomai 155 mln. Eur: 72 mln. Eur – dotacija elektrifikavimo projektui, o dar iki 83 mln. Eur paskolų garantija – kitai infrastruktūrai palaikyti bei kompensuoti prarastas pajamas.
Tačiau šiemet praradusi nemažai pajamų LTG grupė nepajėgė ir nesiekė pasiskolinti su valstybės garantija.
Geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ BNS pranešė, kad šiemet iš valstybės biudžeto ji gaus 45 mln. Eur balansuoti pajamas ir sąnaudas, be to, iki metų pabaigos įmonė turėtų gauti dar 94,7 mln. Eur Vilniaus–Klaipėdos linijos elektrifikavimui ir kitų iš ES finansuojamų projektų kofinansavimui, būtiniausiems infrastruktūros priežiūros ir palaikymo darbams.
Marius Skuodis, susisiekimo ministras, pavasarį yra sakęs, kad Lietuvoje gabenamų geležinkelių krovinių šiemet gali sumažėti apie 48% iki 26,5 mln. t (pernai – 51 mln. t), o LTG grupė dėl to neteks apie 150 mln. Eur pajamų.
LTG grupės krovinių vežimo įmonė „LTG Cargo“ per 9 šių metų mėnesius pervežė apie 23,6 mln. t krovinių – 37% mažiau nei tuo pačiu laiku pernai.