„Arijus“: mūsų kliento kroviniai pasiekia bet kurį pasaulio tašką

„Baigiau Leningrado jūreivystės institutą, 5 metus dirbau Lietuvos jūrų laivininkystėje mechaniku-inžinieriumi. Atkūrus Nepriklausomybę valstybės įmonė „Sojuzvneshtrans“ prarado eksporto paslaugų monopolį, tad atsirado galimybės privačiam verslui. Man konteinerių pervežimas pasirodė perspektyvus verslas ir nuėjau tuo keliu. 1992 m. bendrovę įkūriau turėdamas 500 USD, jos biuras buvo namuose ir pirmaisiais metais joje atlikau visus darbus – tai buvo „vieno žmogaus šou“, – prisimena Arijus Ramonas, „Arijaus“ generalinis direktorius.
Jo teigimu, bendrovė pamažu augo įsiklausydama į klientų poreikius. 1995 m. buvo atidaryta „Kuršių linija“, kuri Klaipėdos jūsų uostą padarė dar patrauklesnį ir eksportuotojams, ir importuotojams, ir tranzitu į kitas šalis krovinius gabenančioms bendrovėms.
„Pamatėme, kad atliepiant klientų poreikius reikia investuoti į nuosavą kelių transportą. 1997 m. pirmieji šalyje įsigijome 12 „Volvo“ vilkikų su GPS. Tuomet tai buvo naujovė, leidusi žinoti, kur yra transportas, suteikti klientams, tarp kurių buvo ir pasauliniai vardai, informaciją apie tikslų krovinių pristatymo laiką“, – prisimena A. Ramonas. Dabar „Arijus“ valdo 150 vilkikų parką.
Krizė krizei nelygi
Tačiau tais pačiais metais smogė Rusijos krizė, kuri staiga sustabdė krovinių vežimą į Rytus. Teko ieškoti ir rasti sprendimų, kur įdarbinti brangiai pirktus vilkikus.
„Kelių transporto veikla mums nebuvo ir nėra pagrindinė. Tuo metu bendrovę gelbėjo pasirašytos agentavimo sutartys su daugiau kaip dešimtimi didžiųjų pasaulio laivybos linijų, – prisimena „Arijaus“ įkūrėjas. – Sėkmingai pavyko išplėtoti ir 2001 m. įsigytą „Kuršių liniją“ – po 6 metų ja jau buvo gabenama 10 kartų daugiau konteinerių – 200.000 TEU“.
„2009 m. kita krizė. Atrodė, kad jau buvome pasimokę iš ankstesnės krizės, tačiau pasirodė, kad kiekviena jų verslui kerta skirtingai, – ši sustabdė finansinius srautus, – pasakoja A. Ramonas. – Situacija tapo ypač sudėtinga, bet geri santykiai su partneriais ir klientais, jų žinojimas, kad visuomet laikomės žodžio, vėl padėjo atsistoti ant kojų.“
Pažink klientą
„Mūsų darbuotojų tikslas – pažinti klientą, išsiaiškinti visus jų norus ir pasiūlyti geriausius sprendimus, kurie optimaliai tenkintų jų poreikius, – konstatuoja „Arijaus“ vadovas. – Taip dirbant natūraliai gimsta kitos veiklos, kurios reikalingos mūsų klientams, o mums leidžia judėti į priekį.“
„Arijus“ 2008 m. gabeno iki šiol Lietuvoje sunkiausią vežtą krovinį iš Klaipėdos į „Mažeikių naftą“ – 535 t svėrusį, 32 m ilgio ir 6 m aukščio reaktorių. Buvo sukūręs reguliarius krovinių maršrutus geležinkeliu su Rusija, bet po Krymo okupacijos 2014 m. su šia šalimi bendradarbiavimas nutrauktas, o šiemet po naujo karo prieš Ukrainą nutrauktas bendradarbiavimas ir su Baltarusija.

Užsitarnautas patikimos bendrovės vardas „Arijui“ leidžia teikti logistikos bei stovyklų įrengimo ir aptarnavimo paslaugas Lietuvos kariuomenei ir NATO sąjungininkams.
Įsikūrė ir Vokietijoje
Arvydas Valiulis, „Arijaus“ operacijų direktorius, pasakoja, kad po sėkmingos plėtros Latvijoje ir Estijoje, kur antrinės bendrovės veikia nuo 2007 m., nuolat buvo galvojama apie plėtrą Vakarų Europoje. Jau septinti metai sėkmingai veikia grupės įmonė Nyderlanduose, o šiemet įkurta ir pažįstamoje Vokietijoje – didžiausioje Europos Sąjungos ekonomikoje.
„Mobilumo paketo reikalavimai, pvz., kas 4 savaites grąžinti į registracijos šalį vairuotojus, o kas 8 – vilkikus, tik dar labiau pagreitino mūsų plėtrą Vakarų Europoje. Dėl to nemaža dalis ir mūsų, kaip vežėjo, veiklos kelsis į Nyderlandus bei Vokietiją“, – teigia. A. Valiulis.
Beje, krovinių vežimas keliais nuosavu autotransportu yra tik viena iš 4 „Arijaus“ didžiųjų veiklų ir paslaugų. Laivybos linijų agentavimo, krovinių ekspedijavimo bei specialių projektų veiklos ir toliau vystomos Lietuvoje bei Baltijos šalyse.
Inovacijos – naujo strateginio laikotarpio kryptis
Anot „Arijaus“ operacijų direktoriaus, grupė nuo pat pirmos įkūrimo dienos buvo inovatyvi ir pionieriška, todėl logiška buvo stoti į bendraminčių gretas – Transporto inovacijų asociaciją.
„Inovacijos – mūsų sekančio (2023–2025 m.) strateginio laikotarpio kryptis. Tai nereiškia, kad tik dabar pradėsime apie tai galvoti, – tiesiog tam skirsim daugiau dėmesio ir resursų, – teigia A. Valiulis. – Jau prieš 5 m. pradėjome kurti nuosavą skaitmeninę veiklos valdymo platformą, naudojamės atskirais darbus lengvinančiais instrumentais šalia kitų, modernių išorinių įrankių ir platformų. Norėdami pagerinti sąveiką tarp sistemų kuriame AGIS (Arijaus Grupės Informacinė Sistema), kurioje turėsime viską – nuo pasiūlymų, užsakymų, kontaktų valdymo iki bendrovės dokumentų, tvarkų rinkinių ir grupės periodinio leidinio. Viskas bus skaitmenizuota ir „po vienu stogu“.“
„Arijaus“ operacijų direktorius akcentuoja, kad šiais laikais transporto kompanijos be inovacijų ir skaitmenizacijos neturi ateities. O kuo inovatyvesnė kompanija, kuo efektyviau valdomi procesai, kuo lengviau apdorojami duomenys, tuo didesnis konkurencinis pranašumas.
„Klausydami klientų matome, kad ateityje logistikos paslaugos turės būti įgyvendinamos vieno mygtuko paspaudimu. Šią viziją mūsų komanda dabar ir įgyvendina“, – tvirtina „Arijaus“ įkūrėjas ir vadovas.
Darbuotojų laimė – prioritetas
Beje, kalbėdamas apie darbuotojus A. Ramonas konstatuoja, kad jo siekis, jog žmonės būtų laimingi.
„Tikiu, kad tik saugus žmogus gali būti laimingas. Saugumas – labai plati sąvoka. Tai ne tik saugi ir maloni darbo aplinka, bet ir finansinis stabilumas, laiku gaunamas deramas atlyginimas, įvertinti pasiekimai, karjeros galimybės, žinojimas, kad būsi išklausytas ir suprastas kolegų bei vadovų – ir daugybė papildomų naudų, kurios motyvuoja dirbti“, – teigia „Arijaus“ įkūrėjas ir vadovas.
VERSLO TRIBŪNA
„Arijus“ Klaipėdos regione garsėja savo mecenatyste. Ne be priežasties vienai iš Klaipėdos delfinariume gimusių delfiniukių suteiktas „Arijos“ vardas, Klaipėdos miestui padovanota ant Šiaurinio molo esanti skulptūra „Pasivaikščiojimas su žuvimi“, įsteigta VšĮ „Aušaitis“, kuri daugiau nei dešimtmetį teikia paramą specialiųjų poreikių turintiems vaikams. Bendrovės darbuotojai noriai dalyvauja įvairiose socialinėse iniciatyvose.