2020-09-17 17:38

Planuojama keleiviniu traukiniu kitąmet sujungti Vilnių ir Varšuvą

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) ir Lenkijos geležinkelių kompanija PKP pasirašė susitarimus, kuriais numatoma stiprinti bendradarbiavimą gabenant krovinius, o kitų metų antroje pusėje Vilnių ir Varšuvą sujungti keleiviniu traukiniu.

LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ ir PKP antrinė įmonė „PKP Intercity“ planuoja, kad kelionė iš Vilniaus į Varšuvą truks apie 8 valandas.

Mantas Bartuška, LTG grupės vadovas, akcentuoja šios jungties svarbą „Rail Balticos“ projekto kontekste.

„Tai bus tarsi įvadas į „Rail Balticos“ linijos atidarymą. Pradžioje tikimės 35.000 keleivių per metus, o keliautojų piką pasieksime pabaigus statyti europinę vėžę iki pat Vilniaus. Neabejoju, kad tuomet tai bus populiariausias žmonių pasirinkimas kelionėms tarp šių šalių“, – pranešime sako M. Bartuška.

Krzysztofas Maminskis, PKP valdybos pirmininkas, sako, kad bendradarbiavimas geležinkelių transporto srityje tarp abiejų valstybių kasdien įgauna vis didesnį pagreitį.

„Esu labai patenkintas tokia įvykių raida ir džiaugiuosi, kad mūsų darbas duoda apčiuopiamų rezultatų. Esu įsitikinęs, kad atlikti veiksmai tiek mūsų visuomenėms, tiek verslui sukurs naują susisiekimo tarp Lenkijos ir Lietuvos alternatyvą, kuri pateisins jų lūkesčius“, – sako K. Maminskis.

Tarp LTG ir PKP taip pat pasirašyta jungtinės veiklos ir akcininkų sutartis steigti bendrą įmonę, kuri gabens intermodalinius krovinius. Šią sutartį pasirašė Lenkijos bendrovė „PKP Cargo“ ir „LTG Cargo“ dukterinė bendrovė Lenkijoje „LTG Cargo Polska“. Planuojama, jog bendra įmonė pradės veikti kitų metų pirmame ketvirtyje.

Tarp Lietuvos ir Lenkijos kasmet pervežama apie 24 mln. t krovinių, iš jų – tik 0,6 mln. t geležinkeliu, šalių sienas kasmet kerta apie 1,8 mln. vilkikų.

52795
130817
52791