„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą

Publikuota: 2019-10-18
„LGC Cargo“ akcininkas yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
„LGC Cargo“ akcininkas yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ „LGC Cargo“ yra netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD).  

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS pranešė, kad 2019-2020 metams įmonei pajėgumai buvo skirti tik neperpildytose linijose, o ten, kur galėtų turėti tranzito požymių, pajėgumai nebuvo suteikti.

Įmonė prašė vežti krovinius per visą Lietuvos geležinkelių tinklą, visus sienos kirtimus – su Baltarusija, Latvija ir Kaliningrado sritimi. Tokio leidmo  „LGC Cargo“ negavo ir pernai.

„Svarbiausia aplinkybė – LTSA kilo įtarimų, kad „LGC Cargo“ verslo planai turi tranzito požymių. Apie juos sprendžiama pagal linijas, kurioms prašoma leidimo – šiuo atveju nuo Lietuvos–Latvijos sienos ir nuo Lietuvos–Baltarusijos sienos iki sienos su Kaliningrado sritimi“, – teigė LTSA atstovas.  

„LGC Cargo“ atstovai neneigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Tačiau, anot jų, tai nebūtų tranzitas. 

Pasak J. Rašomavičiaus, leidimo vežti krovinius iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą prašiusi verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, negavo jokių pajėgumų, nes šios linijos yra perpildytos.

„Šiuo atveju pajėgumai buvo suteikti įmonėms, kurios planuoja vežti daugiau ir turinčios prioritetą vežant keleivius“, – BNS aiškino J. Rašomavičius.

Anot jo, pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu – tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis – gali tik valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“. 

Prašymo vežti krovinius į Lietuvą ar per jos teritoriją šiemet nepateikė nė viena užsienio bendrovė. Pernai tokį prašymą buvo pateikę Latvijos geležinkeliai, tačiau vėliau savo prašymą atsiėmė. 

„Gargždų geležinkelis“ ir „LGC Cargo“ 2018 metais priimtus institucijų sprendimus neskirti jų prašytų geležinkelio pajėgumų skundė teismui. Pirmajai įmonei Vilniaus apygardos teismo sprendimas spalio pradžioje nebuvo palankus, o antroji dar laukia ginčo baigties. 

I. Udovickis kontroliuoja Klaipėdos krovos bendrovę Birių krovinių terminalas (BKT), kraunančią baltarusiškas trąšas Klaipėdos uoste. Verslininkui priklauso 70 proc. akcijų, likusios – Baltarusijos trąšų gamintojai „Belaruskalij“ – šios bendrovės produkcija sudaro beveik visą terminalo krovą.

„LGC Cargo“ šiemet apskundė Lietuvą Europos Komisijai. Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu. 

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgė grėsmių nacionaliniam saugumui.

„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs transporto ministras Ainaras Šleseris pavasarį Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilnius ruošiasi gatvių prie „Akropolio“ rekonstrukcijai

Vilniaus valdžia ruošiasi rekonstruoti Šeškinėje, šalia „Akropolio“ esantį transporto mazgą. Šioje vietoje...

Vakcinai platinti pasaulis skuba šaldyti tiekimo grandinę ir kurti šaldiklių fermas  Premium

Kovojant su koronaviruso pandemija, pasauliui reikės ne tik veikiančios ir saugios vakcinos formulės,...

Pramonė
2020.09.26
„Oro navigacija“ ieško būdų kompensuoti numatomą 10 mln. Eur nuostolį 2

Skrydžių kontrolę Lietuvos teritorijoje vykdanti valstybės įmonė skolinasi pinigus, prašo Vyriausybės...

„Charlie pizza“ toliau veiks Vilniaus oro uoste

Bendrovės Lietuvos oro uostai skelbtą patalpų picerijoms nuomos konkursą Vilniaus oro uoste vėl laimėjo...

Paslaugos
2020.09.25
„Modus Group“ skelbia grįžtanti į ikipandeminį lygį  2

Konsoliduotos „Modus Group“ veiklos pajamos iš autoverslo, mobilumo ir kitų veiklos sričių 2020 m. pirmą...

Sandėlių automatizacijos kaštai blanksta augančių atlyginimų fone  Premium

Brangstant darbo jėgai ir didėjant jos deficitui, itin didelių investicijų reikalaujantis sandėlių...

„Vlantana“ stiprina pozicijas sandėliavimo rinkoje Verslo tribūna 3

Iki metų pabaigos duris atvers ir paslaugas teikti pradės vienas didžiausių Vakarų Lietuvoje logistikos...

„ACE Logistics“ nauja paslauga privatiems asmenims sulaukė užsakymų šuolio Verslo tribūna

Krovinių gabenimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugų UAB „ACE Logistics“ nuo š. m. liepos pradėta teikti...

„Linava“: Baltarusija griežtina Lietuvos vežėjų patikrą

Vežėjų asociacija nurodo, kad Lietuvos ir kitų šalių vežėjų sunkvežimiai po kelias dienas užtrunka, laukdami...

Pasirašyti memorandumai dėl Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo, plėtojant transporto infrastruktūrą

Ketvirtadienį Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ir Vilniuje viešintis Lenkijos...

Ruošiantis asfaltuoti kelią į Aluoną, prokurorai dar svarsto lėšų skyrimo teisėtumą 

Automobilių kelių direkcijai pasirašius sutartį su bendrove „Kauno tiltai“ dėl kelio Šklėriai-Aluona Trakų...

Pradedamas antrasis, 820.000 Eur vertės, kelių apšvietimo modernizavimo etapas 

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasirašė 4 sutartis su dviem tiekėjais, pagal kurias jie...

„Autoverslas“: Nesame didžiausi, esame išskirtiniai Verslo tribūna

Rūta Gvazdaitienė, logistikos įmonių grupės UAB „Autoverslas“ generalinė direktorė, interviu pradėjo...

J. Narkevičius: Lietuva svarsto „Rail Baltica“ tiesti viena  11

Trims Baltijos šalims toliau nesutariant, kaip racionaliau ir greičiau įgyvendinti europinės vėžės...

Derliaus metas palaiko Klaipėdos uosto apyvartą 

Šių metų rugpjūtį Lietuvos jūrų uoste užfiksuotas 11%, iki 4,3 mln. t, didėjęs krovos augimas, tačiau...

JK: nepasiekus susitarimo dėl „Brexit“, pasienyje gali nusidriekti 7.000 vilkikų eilės

Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybė pareiškė, kad pasienyje gali susidaryti 7.000 vilkikų eilės, o...

Verslo aplinka
2020.09.23
Lietuvos ir Lenkijos ministrai sutarė gerinti pasienio kelius

Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi...

Vietiniais traukinių maršrutais vasarą keliavo 18% mažiau žmonių

Traukinių keleivių srautai šią vasarą buvo 17,7% mažesni nei pernai tuo pačiu metu, tačiau atsižvelgiant į...

E. Musko „Akumuliatorių diena“ nenudžiugino 19

„Tesla“ antradienį nuvertėjo 50 mlrd. USD, investuotojams nusivylus kompanijos vadovo Elono Musko pažadais...

Rinkos
2020.09.23
Vilniuje ir Kaune – nauji, mažiau taršūs autobusai  2

Vilniuje kursuos 50 naujų dujinių autobusų – nuo liepos papildę sostinės parką, antradienį į gatves išrieda...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus