„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė LGC Cargo negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę Baltic Transit Service LGC Cargo yra netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir Rusijos geležinkeliais (RŽD).
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS pranešė, kad 2019-2020 metams įmonei pajėgumai buvo skirti tik neperpildytose linijose, o ten, kur galėtų turėti tranzito požymių, pajėgumai nebuvo suteikti.
Įmonė prašė vežti krovinius per visą Lietuvos geležinkelių tinklą, visus sienos kirtimus su Baltarusija, Latvija ir Kaliningrado sritimi. Tokio leidmo LGC Cargo negavo ir pernai.
Svarbiausia aplinkybė LTSA kilo įtarimų, kad LGC Cargo verslo planai turi tranzito požymių. Apie juos sprendžiama pagal linijas, kurioms prašoma leidimo šiuo atveju nuo LietuvosLatvijos sienos ir nuo LietuvosBaltarusijos sienos iki sienos su Kaliningrado sritimi, teigė LTSA atstovas.
LGC Cargo atstovai neneigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Tačiau, anot jų, tai nebūtų tranzitas.
Pasak J. Rašomavičiaus, leidimo vežti krovinius iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą prašiusi verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė Gargždų geležinkelis, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, negavo jokių pajėgumų, nes šios linijos yra perpildytos.
Šiuo atveju pajėgumai buvo suteikti įmonėms, kurios planuoja vežti daugiau ir turinčios prioritetą vežant keleivius, BNS aiškino J. Rašomavičius.
Anot jo, pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis gali tik valstybės įmonė Lietuvos geležinkeliai.
Prašymo vežti krovinius į Lietuvą ar per jos teritoriją šiemet nepateikė nė viena užsienio bendrovė. Pernai tokį prašymą buvo pateikę Latvijos geležinkeliai, tačiau vėliau savo prašymą atsiėmė.
Gargždų geležinkelis ir LGC Cargo 2018 metais priimtus institucijų sprendimus neskirti jų prašytų geležinkelio pajėgumų skundė teismui. Pirmajai įmonei Vilniaus apygardos teismo sprendimas spalio pradžioje nebuvo palankus, o antroji dar laukia ginčo baigties.
I. Udovickis kontroliuoja Klaipėdos krovos bendrovę Birių krovinių terminalas (BKT), kraunančią baltarusiškas trąšas Klaipėdos uoste. Verslininkui priklauso 70 proc. akcijų, likusios Baltarusijos trąšų gamintojai Belaruskalij šios bendrovės produkcija sudaro beveik visą terminalo krovą.
LGC Cargo šiemet apskundė Lietuvą Europos Komisijai. Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs Lietuvos geležinkelių generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.
Tačiau Susisiekimo ministerija LGC Cargo ketinimuose įžvelgė grėsmių nacionaliniam saugumui.
LGC Cargo stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs transporto ministras Ainaras Šleseris pavasarį Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti