„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą

Publikuota: 2019-10-18
„LGC Cargo“ akcininkas yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
„LGC Cargo“ akcininkas yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ „LGC Cargo“ yra netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD).  

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS pranešė, kad 2019-2020 metams įmonei pajėgumai buvo skirti tik neperpildytose linijose, o ten, kur galėtų turėti tranzito požymių, pajėgumai nebuvo suteikti.

Įmonė prašė vežti krovinius per visą Lietuvos geležinkelių tinklą, visus sienos kirtimus – su Baltarusija, Latvija ir Kaliningrado sritimi. Tokio leidmo  „LGC Cargo“ negavo ir pernai.

„Svarbiausia aplinkybė – LTSA kilo įtarimų, kad „LGC Cargo“ verslo planai turi tranzito požymių. Apie juos sprendžiama pagal linijas, kurioms prašoma leidimo – šiuo atveju nuo Lietuvos–Latvijos sienos ir nuo Lietuvos–Baltarusijos sienos iki sienos su Kaliningrado sritimi“, – teigė LTSA atstovas.  

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„LGC Cargo“ atstovai neneigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Tačiau, anot jų, tai nebūtų tranzitas. 

Pasak J. Rašomavičiaus, leidimo vežti krovinius iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą prašiusi verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, negavo jokių pajėgumų, nes šios linijos yra perpildytos.

„Šiuo atveju pajėgumai buvo suteikti įmonėms, kurios planuoja vežti daugiau ir turinčios prioritetą vežant keleivius“, – BNS aiškino J. Rašomavičius.

Anot jo, pagal Lietuvos įstatymus krovinius bei keleivius vežti tranzitu – tai yra iš trečiųjų į trečiąsias šalis – gali tik valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“. 

Prašymo vežti krovinius į Lietuvą ar per jos teritoriją šiemet nepateikė nė viena užsienio bendrovė. Pernai tokį prašymą buvo pateikę Latvijos geležinkeliai, tačiau vėliau savo prašymą atsiėmė. 

„Gargždų geležinkelis“ ir „LGC Cargo“ 2018 metais priimtus institucijų sprendimus neskirti jų prašytų geležinkelio pajėgumų skundė teismui. Pirmajai įmonei Vilniaus apygardos teismo sprendimas spalio pradžioje nebuvo palankus, o antroji dar laukia ginčo baigties. 

I. Udovickis kontroliuoja Klaipėdos krovos bendrovę Birių krovinių terminalas (BKT), kraunančią baltarusiškas trąšas Klaipėdos uoste. Verslininkui priklauso 70 proc. akcijų, likusios – Baltarusijos trąšų gamintojai „Belaruskalij“ – šios bendrovės produkcija sudaro beveik visą terminalo krovą.

„LGC Cargo“ šiemet apskundė Lietuvą Europos Komisijai. Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu. 

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgė grėsmių nacionaliniam saugumui.

„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs transporto ministras Ainaras Šleseris pavasarį Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

J. Adomavičius – apie komunikaciją bei strateginius pokyčius karo nulemtų iššūkių apsuptyje Premium

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, pasakoja, kaip...

Logistika
07:30
Pirmoji elektrinė „Toyota“ painiu pavadinimu Premium 2

Ilgą laiką viešai ignoravęs elektros pavarą ir savo veiklą sutelkęs į hibridinių automobilių kūrimą, o...

Automobiliai
2022.07.02
„Der Spiegel“: EK leis Maskvai į Kaliningradą vežti visas prekes, bet ribotais kiekiais 10

Europos Komisija (EK) planuoja paskelbti išaiškinimą, kuris panaikins tranzito iš Rusijos per Lietuvą į...

Logistika
2022.07.01
Birželį naujų automobilių registravimas sumažėjo 23,7%

Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas šiemet birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, smuko...

Logistika
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Bloomberg“: naujame ES sankcijų pakete turėtų atsirasti patikslinimai dėl tranzito į Kaliningradą 3

Europos Sąjunga pradėjo rengti naują sankcijų Rusijai paketą, kuris turėtų apimti embargą jos aukso pasiūlai,...

Verslo aplinka
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 12

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
ES investuos 5,4 mlrd. Eur į transporto infrastruktūrą, tarp projektų – ir „Rail Baltica“

Europos Komisija atrinko 135 transporto infrastruktūros projektus, kuriems bus suteiktos ES dotacijos. Tarp...

Logistika
2022.07.01
Vidaus vandens kelių direkcija įvykdė pertvarką – tapo akcine bendrove

Valstybės valdoma Vidaus vandens kelių direkcija nuo penktadienio tapo akcine bendrove.

Logistika
2022.07.01
Lietuvos oro uostuose atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis – apie 1%

Kai kuriems Europos oro uostams nebespėjant aptarnauti padidėjusių keleivių srautų bei fiksuojant išaugusius...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 59

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Verslo aplinka
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku