2018-08-09 10:19

Juodos dulkės butuose kreipia klaipėdiečių žvilgsnius į atviros krovos terminalą

Gyventojai internete talpina vaizdo įrašus, kuriuose matyti atvirame krovos terminale vėjo keliamos dulkės. Kadras iš „Youtube“.
Gyventojai internete talpina vaizdo įrašus, kuriuose matyti atvirame krovos terminale vėjo keliamos dulkės. Kadras iš „Youtube“.
Naujas konfliktas tarp Klaipėdos uosto ir miesto: į butus per langus veržiasi juodos dulkės, gyventojai reikalauja „Klasco“ atviros krovos terminalo priemonių.

Pastaruoju metu Klaipėdos centre gyvenantys miestiečiai socialinius tinklus užvertė vaizdo įrašais, kuriuose rodo į butus per pravirus langus patenkančius juodos spalvos dulkių sluoksnius. Gyventojai spėlioja, kad tokios dulkės sausu ir vėjuotu oru į butus patenka iš Klaipėdos uosto. „Youtube“ įkelta filmuota medžiaga, kurioje matyti „Klasco“ atvirame geležies rūdos krovimo terminale vėjo keliami dulkių debesys.

Ši problema kyla kaip tik tuo metu, kai Valstybinio jūrų uosto vadovybė bando surasti bendrą kalbą su miesto gyventojais bei vadovybe, siekiant pradėti išorinio uosto statybą.

Dabar KVJUD  paskelbė pranešimą, kuriame nurodo prašanti atsakingų institucijų objektyviai ištirti gyventojų skundus dėl padidėjusio dulkėtumo ir galimos taršos mieste.

„Uosto direkcijos pagrindinė funkcija – rūpintis uosto vystymu, tačiau būdami socialiai atsakingi ir siekdami, kad uosto veikla darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai, negalime nereaguoti į gyventojų reiškiamą nepasitenkinimą dėl galimos taršos. Manome, kad atsakingos institucijos turėtų paimti mėginius iš skirtingų miesto vietų (tiek prie uosto, tiek nuo jo nutolusiose teritorijose), juos ištirti bei palyginti oro užterštumo lygį ir kilmę. Kadangi dėl padidėjusio dulkėtumo mieste, įtarimų šešėlis krito ant vienos iš uoste veikiančių  kompanijų, šiandien buvome susitikę su naująja kompanijos vadovybe, kuri pažadėjo operatyviai pateikti išsamų aplinkosauginių priemonių veiksmų planą ir imtis skubių priemonių dulkėtumui mažinti“, – KVJUD pranešime cituojamas Artūras Drungilas, Uosto direkcijos Rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius.

Ponas Drungilas taip pat tvirtina, kad nors Uosto direkcija ir neturi tiesioginės funkcijos užsiimti aplinkosaugos kontrole uoste veikiančiose kompanijose, ji savo iniciatyva kompanijų prašo reguliariai pateikti informaciją apie aplinkosauginių principų diegimą terminaluose.

„Atviros Klaipėdos“ „Facebook“ paskyroje įdėtas interviu su Vytautu Kaunu, „Klasco“ generaliniu direktoriumi. Pokalbyje įmonės vadovas tvirtina, kad geležies rūdą kraunančiame terminale naudojamos dulkes šalinančios vandens patrankos, nuolatos drėkinami ir pravažiavimai, specialia mašina valoma viso terminalo teritorija. „Žinome, kokie buvo orai ir gal vėjo kryptis nedėkinga, todėl mes neneigiame, kad kažkiek įtakojome tą dulkėtumą mieste“, – sakė p. Kaunas. Jis tvirtino, kad dabar ruošiamas priemonių planas, kurio tikslas yra sumažinti arba eliminuoti krovos keliamą taršą. Kaip viena iš galimų versijų yra atviros krovos terminalo perkėlimas į pietinę uosto dalį, kuri, pasak „Klasco“ vadovo, yra gerokai toliau nuo gyvenamųjų kvartalų.

Tačiau šių priemonių bendrovė galėtų imtis tik ilguoju periodu, o tai akivaizdžiai netenkina saujomis juodas dulkes nuo palangių ir grindų braukiančių klaipėdiečių.

52795
130817
52791