Teismas: „Gargždų geležinkelis“ kol kas negali vežti krovinių per Lietuvą

Publikuota: 2018-07-19
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste ir turinti ambicijų vežti krovinius per Lietuvos teritoriją, kol kas negalės to daryti.  

Teismas laikinai sustabdė Ryšių reguliavimo tarnybos bei žemesnės instancijos teismo sprendimus, kurie leistų įmonei vežti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos jūrų uosto ir konkuruoti su valstybės valdomais „Lietuvos geležinkeliais“. 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas liepos 17 dieną patenkino Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) ir „Lietuvos geležinkelių“ skundus ir laikinai sustabdė Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymą, suteikiantį „Gargždų geležinkeliui“ teisę vežti krovinius per Lietuvą. Teismas kartu panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo šių metų gegužę priimtą „Gargždų geležinkeliui“ palankią nutartį.  

„Įvertinus tarnybinio traukinių tvarkaraščio rengimo procedūrų terminus bei konstatavus, jog kyla reali grėsmė, kad netaikius reikalavimo užtikrinimo priemonės gali kilti didelė žala – sutrikti keleivių pervežimas, siekiant išlaikyti esamą padėtį iki bus išnagrinėtas ginčas, pareiškėjo (LTSA) prašymas taikyti reikalavimo užtikrinimo priemonę turi būti tenkinamas“, – nutarė teismas. 

„Gargždų geležinkelis“ pernai prašė LTSA skirti jam pajėgumus ir įtraukti įmonę į 2018-2019 metų tarnybinį traukinių tvarkaraštį, tačiau pernai spalį administracija neskyrė įmonei visų prašytų pajėgumų. Pasak LTSA, šiemet birželį traukinių judėjimas pagal šį tvarkaraštį jau įpusėjo, o pakartotinai derinti procedūrų bei skirti pajėgumų nėra galimybės. 

„Gargždų geležinkelio“ vadovas Arūnas Grikšas BNS sakė kol kas nenorintis komentuoti teismo sprendimo.

„Kol vyksta ginčai, nenoriu detalizuoti teismo sprendimo ir plėstis. Jei matysime, kad reikia komentuoti, pakomentuosime“, – BNS sakė p. Grikšas. 

Jis patvirtino, kad įmonė prašė leidimo vežti krovinius Lietuvos teritorijoje – nuo sienos su Baltarusija iki „Draugystės“ geležinkelio stoties Klaipėdos uoste. Toks leidimas, arba pajėgumai jai buvo suteikti tik kai kuriuose šio transporto koridoriaus ruožuose – motyvuojant perpildyta infrastruktūra, jai neleista vežti tarp Kužių ir Klaipėdos bei tarp Radviliškio ir Pagėgių.  

„Mums davė tokį sukarpytą maršrutą, bet mes juk negalime perkelti krovinių oru“, – pridūrė įmonės vadovas.  

„Gargždų geležinkeliai“ teismui aiškino, jog tokiu sprendimu pažeidžiamos kitų vežėjų, nesusijusių su „Lietuvos geležinkeliais“, teisės, neleidžiant jiems naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra. Pasak Gargždų įmonės, „Lietuvos geležinkeliai“ nori eliminuoti iš rinkos konkurentą ir išlikti vieninteliu vežėju.

„Lietuvos geležinkeliai“ teismui teigė, jog priėmus „Gargždų geležinkeliams“ palankų sprendimą, valstybės valdomai įmonei skirti pajėgumai būtų panaikinti ir suteikti „Gargždų geležinkeliams“, o keleivių vežimas maršrutu Vilnius-Klaipėda turėtų būti sustabdytas – tai pažeistų teisėtus bilietus jau įsigijusių ar dar įsigysiančių keleivių interesus, po kartu – ir viešąjį interesą. 

Šis maršrutas, pasak įmonės, duoda jai daugiausia pajamų, todėl ji patirtų žalą, negalėtų išnaudoti riedmenų, o jų saugojimas atneštų papildomų nuostolių, turėtų būti nutraukiamos darbo sutartys su traukinių mašinistais ir brigadomis. 

Be to, pasak valstybės valdomos įmonės, „Gargždų geležinkelis“ neįrodė, kad yra pasirengęs užsiimti vežėjo veikla, turi sutartis su užsakovais.   

Tuo metu Ryšių reguliavimo tarnyba teismui pareiškė, kad jos įsakymas negali sukelti jokių pasekmių „Lietuvos geležinkeliams“, nes įmonei suteikti pajėgumai nenaikinami. Anot RRT, teiginiai apie sunkiai atitaisomą žalą ir viešojo intereso pažeidimą tėra deklaracijos, nepagrįstos jokiais įrodymais.  

LTSA teigimu, skyrus visus prašytus pajėgumus „Gargždų geležinkeliams“, jie nebūtų skirti „Lietuvos geležinkeliams“, todėl būtų faktiškai sustabdytas keleivių vežimas traukiniais tarp Vilniaus ir Klaipėdos, o tai reiškia, kad būtų pažeistas viešasis interesas, valstybė negalėtų vykdyti savo įsipareigojimų maždaug 0,6 mln. keleivių, per metus pervežamų maršrutu Vilnius-Klaipėda. 

Nei „Lietuvos geležinkeliai“, nei LTSA teismo sprendimo BNS nekomentavo. 

Jau pernai skelbta, jog „Gargždų geležinkelis" ketina mesti iššūkį rinkos monopolininkui ir ruošiasi žengti į krovinių gabenimo viešais geležinkeliais rinką, kur dominuoja „Lietuvos geležinkeliai".

Rinkoje svarstyta, kad įmonė norėtų gabenti baltarusiškas trąšas į Klaipėdos uostą, kur jas perkrauna kita I.Udovickio valdoma įmonė Birių krovinių terminalas.

Lietuvoje leidimus gabenti krovinius geležinkeliais turi 11 įmonių: be „Lietuvos geležinkelių“ ir „Gargždų geležinkelio“, sąraše yra Klaipėdos krovos bendrovės „Bega“ ir „Vakarų krova“, „Energijos sistemų servisas“, „Akmenės cementas“, Geležinkelio tiesimo centras, „Šiaulių plentas“, kooperatyvas „Gerkonių elevatorius“, „Specrail“, „LGC Cargo“. Dauguma jų atlieka darbus geležinkelio ruožuose ar teikia paslaugas vienoje konkrečioje teritorijoje. 

Dar 25 įmonių licencijos yra sustabdytos arba panaikintos. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Tiekimo grandinės: naujausios technologijos atgyvenusio požiūrio neišgelbės Premium

Tiekimo grandinės efektyvumas – sena kaip pasaulis ir kiekvienam gamintojui svarbi tema. Vis dėlto, nors...

Pramonė
05:45
„Transachemos“ vadovą A. Mirinavičių keičia J. Varkulevičius

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovei „Transachema“ vadovavusį Arūną...

Vadyba
2019.11.14
Ieškoma Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo

Ieškoma Palangos savivaldybės įmonės Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo – savivaldybė trečiadienį...

Gatvę Vilniaus Šnipiškėse už 1,3 mln. Eur tvarkys „Grinda“

700 m ilgio Širvintų g. Vilniaus Šnipiškėse tvarkys savivaldybės valdoma UAB „Grinda“.

Statyba ir NT
2019.11.14
Tiriamos „Rail Balticos“ galimybės sujungti traukinių ir oro transportą

„Rail Balticos“ projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail AS“ parengė...

Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

Ekonomikos komitetas: „Problematika“ ir „Kelių priežiūra“ nebus tarp strateginių įmonių

Seimo Ekonomikos komitetas pritarė prezidento siūlymui kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės...

„EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą

Britų aviakompanija „EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą, kuri pardavinės kelionių paketus.

Paslaugos
2019.11.13
Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. Eur elektrifikuos Ispanijos bendrovių konsorciumas 2

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo...

Lietuvos pašto valdyba ministrui darkart kartoja, kad nebeina pareigų 2

Buvę Lietuvos pašto valdybos nariai dar kartą kartoja, kad valdyba nedirba ir pareigų nevykdo, nors...

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
S. Skvernelis: matau Aplinkos apsaugos departamento neįgalumą  2

Premjeras Saulius Skvernelis sako matantis Aplinkos apsaugos departamento atstovų neįgalumą likviduojant...

Nemunu planuoja paleisti turistinius laivus tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities 2

Lietuvos ir Kaliningrado srities atstovai planuoja atgaivinti turistinę laivybą pasienio upe Nemunu, praneša...

Paslaugos
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Seimas imasi taršių automobilių mokesčio įvedimo 

Seimas sutiko pradėti svarstyti su kitų metų biudžetu susijusio taršių automobilių registracijos mokesčio, iš...

Verslo aplinka
2019.11.12
Vėsiname prieššventinę karštinę Verslo tribūna

Dovanos artimiesiems Kalėdų ir Naujųjų metų proga, Juodojo penktadienio nuolaidos – kalendorinių metų...

„737 MAX“ dar angaruose, bet „Boeing“ akcijos jau ant kilimo tako

Kompanija „Boeing“ pirmadienį paskelbė laukianti, kad Jungtinių Valstijų skrydžių priežiūros institucija per...

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau