Teismas: „Gargždų geležinkelis“ kol kas negali vežti krovinių per Lietuvą

Publikuota: 2018-07-19
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste ir turinti ambicijų vežti krovinius per Lietuvos teritoriją, kol kas negalės to daryti.  

Teismas laikinai sustabdė Ryšių reguliavimo tarnybos bei žemesnės instancijos teismo sprendimus, kurie leistų įmonei vežti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos jūrų uosto ir konkuruoti su valstybės valdomais „Lietuvos geležinkeliais“. 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas liepos 17 dieną patenkino Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) ir „Lietuvos geležinkelių“ skundus ir laikinai sustabdė Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymą, suteikiantį „Gargždų geležinkeliui“ teisę vežti krovinius per Lietuvą. Teismas kartu panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo šių metų gegužę priimtą „Gargždų geležinkeliui“ palankią nutartį.  

„Įvertinus tarnybinio traukinių tvarkaraščio rengimo procedūrų terminus bei konstatavus, jog kyla reali grėsmė, kad netaikius reikalavimo užtikrinimo priemonės gali kilti didelė žala – sutrikti keleivių pervežimas, siekiant išlaikyti esamą padėtį iki bus išnagrinėtas ginčas, pareiškėjo (LTSA) prašymas taikyti reikalavimo užtikrinimo priemonę turi būti tenkinamas“, – nutarė teismas. 

„Gargždų geležinkelis“ pernai prašė LTSA skirti jam pajėgumus ir įtraukti įmonę į 2018-2019 metų tarnybinį traukinių tvarkaraštį, tačiau pernai spalį administracija neskyrė įmonei visų prašytų pajėgumų. Pasak LTSA, šiemet birželį traukinių judėjimas pagal šį tvarkaraštį jau įpusėjo, o pakartotinai derinti procedūrų bei skirti pajėgumų nėra galimybės. 

„Gargždų geležinkelio“ vadovas Arūnas Grikšas BNS sakė kol kas nenorintis komentuoti teismo sprendimo.

„Kol vyksta ginčai, nenoriu detalizuoti teismo sprendimo ir plėstis. Jei matysime, kad reikia komentuoti, pakomentuosime“, – BNS sakė p. Grikšas. 

Jis patvirtino, kad įmonė prašė leidimo vežti krovinius Lietuvos teritorijoje – nuo sienos su Baltarusija iki „Draugystės“ geležinkelio stoties Klaipėdos uoste. Toks leidimas, arba pajėgumai jai buvo suteikti tik kai kuriuose šio transporto koridoriaus ruožuose – motyvuojant perpildyta infrastruktūra, jai neleista vežti tarp Kužių ir Klaipėdos bei tarp Radviliškio ir Pagėgių.  

„Mums davė tokį sukarpytą maršrutą, bet mes juk negalime perkelti krovinių oru“, – pridūrė įmonės vadovas.  

„Gargždų geležinkeliai“ teismui aiškino, jog tokiu sprendimu pažeidžiamos kitų vežėjų, nesusijusių su „Lietuvos geležinkeliais“, teisės, neleidžiant jiems naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra. Pasak Gargždų įmonės, „Lietuvos geležinkeliai“ nori eliminuoti iš rinkos konkurentą ir išlikti vieninteliu vežėju.

„Lietuvos geležinkeliai“ teismui teigė, jog priėmus „Gargždų geležinkeliams“ palankų sprendimą, valstybės valdomai įmonei skirti pajėgumai būtų panaikinti ir suteikti „Gargždų geležinkeliams“, o keleivių vežimas maršrutu Vilnius-Klaipėda turėtų būti sustabdytas – tai pažeistų teisėtus bilietus jau įsigijusių ar dar įsigysiančių keleivių interesus, po kartu – ir viešąjį interesą. 

Šis maršrutas, pasak įmonės, duoda jai daugiausia pajamų, todėl ji patirtų žalą, negalėtų išnaudoti riedmenų, o jų saugojimas atneštų papildomų nuostolių, turėtų būti nutraukiamos darbo sutartys su traukinių mašinistais ir brigadomis. 

Be to, pasak valstybės valdomos įmonės, „Gargždų geležinkelis“ neįrodė, kad yra pasirengęs užsiimti vežėjo veikla, turi sutartis su užsakovais.   

Tuo metu Ryšių reguliavimo tarnyba teismui pareiškė, kad jos įsakymas negali sukelti jokių pasekmių „Lietuvos geležinkeliams“, nes įmonei suteikti pajėgumai nenaikinami. Anot RRT, teiginiai apie sunkiai atitaisomą žalą ir viešojo intereso pažeidimą tėra deklaracijos, nepagrįstos jokiais įrodymais.  

LTSA teigimu, skyrus visus prašytus pajėgumus „Gargždų geležinkeliams“, jie nebūtų skirti „Lietuvos geležinkeliams“, todėl būtų faktiškai sustabdytas keleivių vežimas traukiniais tarp Vilniaus ir Klaipėdos, o tai reiškia, kad būtų pažeistas viešasis interesas, valstybė negalėtų vykdyti savo įsipareigojimų maždaug 0,6 mln. keleivių, per metus pervežamų maršrutu Vilnius-Klaipėda. 

Nei „Lietuvos geležinkeliai“, nei LTSA teismo sprendimo BNS nekomentavo. 

Jau pernai skelbta, jog „Gargždų geležinkelis" ketina mesti iššūkį rinkos monopolininkui ir ruošiasi žengti į krovinių gabenimo viešais geležinkeliais rinką, kur dominuoja „Lietuvos geležinkeliai".

Rinkoje svarstyta, kad įmonė norėtų gabenti baltarusiškas trąšas į Klaipėdos uostą, kur jas perkrauna kita I.Udovickio valdoma įmonė Birių krovinių terminalas.

Lietuvoje leidimus gabenti krovinius geležinkeliais turi 11 įmonių: be „Lietuvos geležinkelių“ ir „Gargždų geležinkelio“, sąraše yra Klaipėdos krovos bendrovės „Bega“ ir „Vakarų krova“, „Energijos sistemų servisas“, „Akmenės cementas“, Geležinkelio tiesimo centras, „Šiaulių plentas“, kooperatyvas „Gerkonių elevatorius“, „Specrail“, „LGC Cargo“. Dauguma jų atlieka darbus geležinkelio ruožuose ar teikia paslaugas vienoje konkrečioje teritorijoje. 

Dar 25 įmonių licencijos yra sustabdytos arba panaikintos. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 1

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
16:07
Neringoje diegiamos naujos rinkliavos mokėjimo sistemos 1

Kurorto savivaldybė skelbia atnaujinusi vietinės rinkliavos už įvažiavimą į Neringą mokėjimo sistemą ir...

Transportas
15:14
„Klaipėdos nafta“ į aplinkos apsaugą investuos 8 mln. Eur

AB „Klaipėdos nafta“ (KN) aplinkos apsaugos institucijoms bei Klaipėdos miesto bendruomenėms pateikė...

Energetika
13:46
Spalio 17 d. bus uždarytas Sovetsko pasienio postas

Valstybės sienos apsaugos tarnyba praneša, kad spalio 17 d. laikinai neveiks Panemunės – Sovetsko punktas...

Transportas
11:26
Baltijos šalims – EK įspėjimas dėl „Rail Baltica“ 15

Violeta Bulc, už transportą atsakinga Europos Komisijos narė, Baltijos šalių transporto ministrams išsiuntė...

Transportas
10:24
Transporto ir logistikos lyderiai nepaliaujamai didina tempą: 10-uke – 6-ios „Girtekos“ įmonės Premium 5

VŽ sudarytame transporto ir logistikos sektoriaus lyderių reitinge rekordiniais rezultatais išsiskiria Birių...

Transportas
11:17
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
11:11
„Opel“ būstinėse – kratos 8

Automobilių gamintojo „Opel“ būstinėse Vokietijoje policija pirmadienį vykdo kratas.

Transportas
2018.10.15
Įkaitų drama paralyžiavo Kelno traukinių stotį

Vokietijos Kelno miesto centrinė traukinių stotis pirmadienio popietę buvo evakuota, sutriko traukinių...

Verslo aplinka
2018.10.15
Kelininkai skelbiasi pasirengę žiemos sezonui

Valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ skelbia pradedanti žiemos sezoną: nuo šiandien visos kelių tarnybos,...

Transportas
2018.10.15
Energetikos ministerija su „Danpower“ aptars investicijas į elektromobilių įkrovos stoteles 1

Energetikos ministras ir Vokietijos bendrovės „Danpower“ atstovai antradienį aptars elektromobilių įkrovos...

Energetika
2018.10.15
„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30% 2

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš rinkos dalyvių laukia preliminarių pasiūlymų būstinei 2

Valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ iš nekilnojamojo turto (NT) rinkos dalyvių laukia preliminarių...

Statyba ir NT
2018.10.15
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
Vietoj vinječių siūlomas naujas vilkikų mokestis 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas šią savaitę sustabdė projekto svarstymą. Parlamentarams kilo įtarimų dėl...

Transportas
2018.10.13
Kokie iššūkiai laukia naujojo „Airbus“ CEO 1

Guillaume Faury nuo 2019 m. balandžio vadovaus „Airbus“, Europos orlaivių gamintojai. Naujajam CEO teks...

Vadyba
2018.10.13
Ateities transporto vizija: lustai mašinose, ženkluose ir pastatuose Premium 6

Enrico Salvatori, JAV lustų gamintojo „Qualcomm“ viceprezidentas, sako, kad 5G ryšys leis tikrove paversti...

Technologijos
2018.10.12
Lėktuvai aplenks tankiai apgyvendintus Vilniaus rajonus 9

Nuo šių metų gruodžio į Vilniaus oro uostą ir iš jo skrendantys lėktuvai skris virš mažiau apgyvendintų...

Transportas
2018.10.12
Lietuvos ir Lenkijos geležinkeliai bandys didinti greitį nuo Kauno iki Balstogės 14

Lietuvos ir Lenkijos geležinkelių atstovai tariasi, kaip padidinti greitį jau nutiestame ir veikiančiame...

Transportas
2018.10.12
Tyrimas: skrydžių bendrovėms prastai aptarnauti keleivius apsimoka 4

Turėjote įtarimų, jog prastai aptarnauti keleivius oro bendrovėms iš tikrųjų yra naudinga? Dabar tai įrodyta...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau