Teismas: „Gargždų geležinkelis“ kol kas negali vežti krovinių per Lietuvą

Publikuota: 2018-07-19
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste ir turinti ambicijų vežti krovinius per Lietuvos teritoriją, kol kas negalės to daryti.  

Teismas laikinai sustabdė Ryšių reguliavimo tarnybos bei žemesnės instancijos teismo sprendimus, kurie leistų įmonei vežti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos jūrų uosto ir konkuruoti su valstybės valdomais „Lietuvos geležinkeliais“. 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas liepos 17 dieną patenkino Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) ir „Lietuvos geležinkelių“ skundus ir laikinai sustabdė Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymą, suteikiantį „Gargždų geležinkeliui“ teisę vežti krovinius per Lietuvą. Teismas kartu panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo šių metų gegužę priimtą „Gargždų geležinkeliui“ palankią nutartį.  

„Įvertinus tarnybinio traukinių tvarkaraščio rengimo procedūrų terminus bei konstatavus, jog kyla reali grėsmė, kad netaikius reikalavimo užtikrinimo priemonės gali kilti didelė žala – sutrikti keleivių pervežimas, siekiant išlaikyti esamą padėtį iki bus išnagrinėtas ginčas, pareiškėjo (LTSA) prašymas taikyti reikalavimo užtikrinimo priemonę turi būti tenkinamas“, – nutarė teismas. 

„Gargždų geležinkelis“ pernai prašė LTSA skirti jam pajėgumus ir įtraukti įmonę į 2018-2019 metų tarnybinį traukinių tvarkaraštį, tačiau pernai spalį administracija neskyrė įmonei visų prašytų pajėgumų. Pasak LTSA, šiemet birželį traukinių judėjimas pagal šį tvarkaraštį jau įpusėjo, o pakartotinai derinti procedūrų bei skirti pajėgumų nėra galimybės. 

„Gargždų geležinkelio“ vadovas Arūnas Grikšas BNS sakė kol kas nenorintis komentuoti teismo sprendimo.

„Kol vyksta ginčai, nenoriu detalizuoti teismo sprendimo ir plėstis. Jei matysime, kad reikia komentuoti, pakomentuosime“, – BNS sakė p. Grikšas. 

Jis patvirtino, kad įmonė prašė leidimo vežti krovinius Lietuvos teritorijoje – nuo sienos su Baltarusija iki „Draugystės“ geležinkelio stoties Klaipėdos uoste. Toks leidimas, arba pajėgumai jai buvo suteikti tik kai kuriuose šio transporto koridoriaus ruožuose – motyvuojant perpildyta infrastruktūra, jai neleista vežti tarp Kužių ir Klaipėdos bei tarp Radviliškio ir Pagėgių.  

„Mums davė tokį sukarpytą maršrutą, bet mes juk negalime perkelti krovinių oru“, – pridūrė įmonės vadovas.  

„Gargždų geležinkeliai“ teismui aiškino, jog tokiu sprendimu pažeidžiamos kitų vežėjų, nesusijusių su „Lietuvos geležinkeliais“, teisės, neleidžiant jiems naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra. Pasak Gargždų įmonės, „Lietuvos geležinkeliai“ nori eliminuoti iš rinkos konkurentą ir išlikti vieninteliu vežėju.

„Lietuvos geležinkeliai“ teismui teigė, jog priėmus „Gargždų geležinkeliams“ palankų sprendimą, valstybės valdomai įmonei skirti pajėgumai būtų panaikinti ir suteikti „Gargždų geležinkeliams“, o keleivių vežimas maršrutu Vilnius-Klaipėda turėtų būti sustabdytas – tai pažeistų teisėtus bilietus jau įsigijusių ar dar įsigysiančių keleivių interesus, po kartu – ir viešąjį interesą. 

Šis maršrutas, pasak įmonės, duoda jai daugiausia pajamų, todėl ji patirtų žalą, negalėtų išnaudoti riedmenų, o jų saugojimas atneštų papildomų nuostolių, turėtų būti nutraukiamos darbo sutartys su traukinių mašinistais ir brigadomis. 

Be to, pasak valstybės valdomos įmonės, „Gargždų geležinkelis“ neįrodė, kad yra pasirengęs užsiimti vežėjo veikla, turi sutartis su užsakovais.   

Tuo metu Ryšių reguliavimo tarnyba teismui pareiškė, kad jos įsakymas negali sukelti jokių pasekmių „Lietuvos geležinkeliams“, nes įmonei suteikti pajėgumai nenaikinami. Anot RRT, teiginiai apie sunkiai atitaisomą žalą ir viešojo intereso pažeidimą tėra deklaracijos, nepagrįstos jokiais įrodymais.  

LTSA teigimu, skyrus visus prašytus pajėgumus „Gargždų geležinkeliams“, jie nebūtų skirti „Lietuvos geležinkeliams“, todėl būtų faktiškai sustabdytas keleivių vežimas traukiniais tarp Vilniaus ir Klaipėdos, o tai reiškia, kad būtų pažeistas viešasis interesas, valstybė negalėtų vykdyti savo įsipareigojimų maždaug 0,6 mln. keleivių, per metus pervežamų maršrutu Vilnius-Klaipėda. 

Nei „Lietuvos geležinkeliai“, nei LTSA teismo sprendimo BNS nekomentavo. 

Jau pernai skelbta, jog „Gargždų geležinkelis" ketina mesti iššūkį rinkos monopolininkui ir ruošiasi žengti į krovinių gabenimo viešais geležinkeliais rinką, kur dominuoja „Lietuvos geležinkeliai".

Rinkoje svarstyta, kad įmonė norėtų gabenti baltarusiškas trąšas į Klaipėdos uostą, kur jas perkrauna kita I.Udovickio valdoma įmonė Birių krovinių terminalas.

Lietuvoje leidimus gabenti krovinius geležinkeliais turi 11 įmonių: be „Lietuvos geležinkelių“ ir „Gargždų geležinkelio“, sąraše yra Klaipėdos krovos bendrovės „Bega“ ir „Vakarų krova“, „Energijos sistemų servisas“, „Akmenės cementas“, Geležinkelio tiesimo centras, „Šiaulių plentas“, kooperatyvas „Gerkonių elevatorius“, „Specrail“, „LGC Cargo“. Dauguma jų atlieka darbus geležinkelio ruožuose ar teikia paslaugas vienoje konkrečioje teritorijoje. 

Dar 25 įmonių licencijos yra sustabdytos arba panaikintos. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Progreso varomas „Ford“ pertvarko savo organizaciją Premium

JAV automobilių gamintojas „Ford Motor Company“ visus su savavaldžių automobilių kūrimu susijusius padalinius...

„FL Technics“ angare – pirmasis „Kulula.com“ lėktuvas iš PAR

AB „Avia Solutions Group“ priklausanti orlaivių aptarnavimo įmonė praneša pirmą kartą sulaukusi iš Pietų...

Transportas
2018.08.14
„Orlen Lietuva“ geležinkeliais gabens krovinius Lenkijos kryptimi 6

„PKN Orlen“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius...

Transportas
2018.08.14
Iš Pagojaus įmonės paslaugas pirkusiai „Regitrai“ ministras nurodė dirbti skaidriai 3

Vidaus reikalų ministerijos (VRM) specialistams atlikus tyrimą dėl valstybės įmonės „Regitra“ įsigytų...

Transportas
2018.08.14
Europinis elektromobilių įkrovimo tinklas „Ionity“ atėjo į Lietuvą 33

Lietuvoje įregistruota įmonė, kuri bus vietinis Europoje kuriamo didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Transportas
2018.08.14
Premjeras pasipiktino: trūksta atsakomybės dėl taršos Klaipėdoje 13

Premjeras Saulius Skvernelis pareiškė pasipiktinimą dėl „sujauktos, biurokratiškos ir neefektyvios“...

Verslo aplinka
2018.08.13
Rusnės kelio statyba – nauji terminai, abejonės dėl skaidrumo 1

Nuo potvynių kenčiantys Rusnės gyventojai estakados sulauks kitų metų gegužę , o kada bus baigta užliejamo...

Transportas
2018.08.13
Reisų skaičių šiemet padidinusi 14% „Smiltynės perkėla“ rengiasi klientų antplūdžiui 1

Rekordines veiklos apimtis skelbianti „Smiltynės perkėla“ praneša per Žolinę laukianti dar labiau didėjančio...

Transportas
2018.08.13
Transporto taršos ribojimo gairės – kraštutinumų verpetuose Premium 1

Aplinkos ministerijos dokumentas – Nacionalinio oro taršos mažinimo planas – sulaukė plataus rezonanso ir...

Transportas
2018.08.11
Keleivinio traukinio Kijevas-Ryga maršrutą planuojama prailginti iki Talino 7

Ukrainos geležinkeliai planuoja keleivinio traukinio Kijevas-Ryga per Minską ir Vilnių, kuris turėtų pradėti...

Transportas
2018.08.10
KLASCO tvirtina kovojanti su oro tarša Klaipėdoje 10

Dėl neįprastai didelio juodų dulkių kiekio namuose sunerimę klaipėdiečiai gali tikėtis padėties pagerėjimo –...

Transportas
2018.08.10
Prie Vilniaus Antakalnio žiedo – nauja stovėjimo aikštelė su dviračių saugykla 22

Sostinės savivaldybė Antakalnio mikrorajone ruošiasi įrengti naują automobilių stovėjimo aikštelę, kurios...

Statyba ir NT
2018.08.10
Bendrovės viliojamos kompensacijomis skrydžiams į Londono Sitį 3

Lietuvos oro uostai paskelbė kvietimą dalyvauti viešajame konkurse nuo 2019 m. pradėti skrydžius iš Vilniaus...

Transportas
2018.08.10
Pakeitus kelių apmokestinimo sistemą, tikimasi surinkti 70 mln. Eur 5

Po dvejų metų Lietuvoje, kaip tikimasi, įsigaliosiantis naujas kelių mokesčio surinkimo tvarka valstybės...

Transportas
2018.08.10
Atnaujintose „Via Baltica“ magistralės atkarpose – 130 km/val. greitis 8

Rudenį magistralė „Via Baltica“ tarp Kauno ir Marijampolės bus praplėsta iki keturių eismo juostų.

Statyba ir NT
2018.08.10
„Klaipėdos Smeltė“ pakuteno Gdansko konteinerių terminalą Premium

Nuo gegužės pradėjęs veikti „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centras kai kurioms Azijos...

Transportas
2018.08.10
„Linava“ įregistravo draudimo veiklai ruošiamą bendrovę Premium 4

„Linava“ įsteigė bendrovę, kuri, gavus Lietuvos banko leidimą, bus transformuojama į naująją draudimo įmonę,...

Transportas
2018.08.10
Atsiskaitymas bitkoinais: už skrydžius „AirBaltic“ kriptovaliuta mokėjo 800 keleivių 13

Latvijos oro bendrovė „AirBaltic“, dar 2014 m. pasiūliusi savo klientams mokėti už skrydžius bitkoinais,...

„Ryanair“ dėl streikų penktadienį atšaukia per 400 skrydžių 2

Penktadienis – nauja atšauktų „Ryanair“ skrydžių diena: streikuojant Vokietijos, Belgijos, Airijos ir...

Transportas
2018.08.09
Juodos dulkės butuose kreipia klaipėdiečių žvilgsnius į atviros krovos terminalą 6

Naujas konfliktas tarp Klaipėdos uosto ir miesto: į butus per langus veržiasi juodos dulkės, gyventojai...

Transportas
2018.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau