„Lietuvos geležinkeliai“ pristatė savo strategiją

Kaip rašė VŽ, bendrovės pagrindiniai tikslai – dvigubai didesnė vertė, trečdaliu didesnis pervežamų krovinių skaičius ir du kartus didesnis keleivių skaičius 2030 m., palyginti su 2017 m. pasiektais rezultatais.
„Mūsų siekis – tapti logistikos ir mobilumo lyderiais Vidurio ir Rytų Europoje iki 2030 m., – teigia Mantas Bartuška, LG vadovas. – Nebūtinai tai reiškia pervežti daugiausia tonų. LG sieks – būti pirmuoju pasirinkimu bendrovėms ir gyventojams, kuriems reikia logistikos ir mobilumo sprendimų regione.
Bendrovė sieks 30% didinti krovinių skaičių (nuo 53 mln. t 2017 m. iki 70 mln. t 2030 m.), dvigubinti keleivių skaičių (nuo 4 iki 8 mln. 2030 m.). Bendrovės pajamos, planuojama, aptariamuoju laikotarpiu išaugs nuo 448 mln. Eur iki 725 mln. Eur. Bendrovės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA), siekiama, beveik padvigubės – nuo 155 mln. Eur iki 300 mln. Eur.
Krova – tarp Europos ir Kinijos
Egidijus Lazauskas, Krovinių pervežimo direkcijos vadovas, teigia, kad Lietuvoje iki 2030 m. krovinių pervežimas turėtų augti nuo 15 iki 22 mln. t. Rytų tranzito srityje augimo tikimasi nuo 32 iki 36 mln. t. Kinijos ir Europos kryptimi tikimasi krovinių skaičių daugiau nei padvigubinti, nuo 4 mln. t iki 9 mln. t 2030 m.
„Tai galime pasiekti geriau suprasdami klientą, išnaudodami siaurąją vėžę apimčių plėtrai, sujungę Europos ir Kinijos rinkas. Atsiradus elektrifikuotam tinklui, krovinius galėsime važiuoti švariau, pigiau ir efektyviau. Norime daug paslaugų perkelti į elektroninę erdvę“, – teigia p. Lazauskas.
Keleiviai – iš automobilių
Linas Baužys, Keleivių vežimo direkcijos direktorius, tikina, kad keleivių skaičius bus auginamas didinant geležinkelių greitį ir plečiant kelionių krypčių skaičių.
„Mūsų konkurentai yra ne autobusai, bet automobiliai. Kursime sąlygas, kad keleiviai iš automobilių persėstų į traukinį“, – teigia p. Baužys.
Tai bendrovė ketina daryti didindama traukinių greitį ir atverdama naujas kelionių kryptis.
Praėjusių metų pabaigoje atsirado galimybė vykti į Daugpilį, šiais metais, gruodžio mėnesį, bus galima nuvažiuoti į Rygą, taip pat – Kijevą. Iki 2030 m. siekiama sukurti galimybes nukeliauti į Taliną, Helsinkį, Varšuvą, Berlyną.
Visą „Lietuvos geležinkelių“ strategijos analizę galite skaityti ČIA.
Bendrovės investicijų portfelis sieks 7 mlrd. Eur. Šios investicijos keliaus į „Rail Baltica“, elektrifikacijos ir greičio didinimo projektus.
„Svarbiausias akcentas – saugumo prioritetas. Toliau dirbsime tam, kad užtikrintume saugią ir patikimą infrastruktūrą“, – teigia p. Lazauskas.