Naujas konteinerių paskirstymo centras laukia didžiausio uosto istorijoje laivo

Bendrovė skelbia, kad okeaninius laivus aptarnaujantis centras jau paskirsto konteinerius, kurie fideriniais laivais pervežami į gretimų Baltijos šalių uostus. Iki šiol Baltijos jūroje tolimesniam paskirstymui (vadinamam „tranšipmentui“) numatyti konteineriai, atgabenti okeaniniais laivais, buvo kraunami tik Gdanske.
Naujas statusas
Pranešama, kad antros pagal dydį pasaulyje bei pirmaujančios Klaipėdos uoste konteinerių laivybos linijos – „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) sprendimu Klaipėdos uostas gegužės mėnesį įtrauktas į „Australia Express“ ir „Indian Ocean /East Africa Express“ maršrutais plaukiančių okeaninių laivų rotaciją. 4.700-6.500 TEU (20 pėdų sąlyginių konteinerių) talpos ir 270-300 m ilgio konteinervežiai jau du kartus per savaitę plaukia į laivų krovos akcinę bendrovę „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą, gabendami tiek Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos rinkoms skirtus krovinius, tiek ir tolimesniam paskirstymui numatytus konteinerius. Pastarieji po neilgo sandėliavimo „Klaipėdos Smeltės” konteinerių terminale kraunami į mažesnius, 1.400-2.500 TEU talpos laivus tolimesniam paskirstymui jūra į Sankt Peterburgą, Taliną, Helsinkį ir kitus kaimyninius uostus.
Augimas dar spartės
Okeaninių laivų atplaukimas į Klaipėdą atveria unikalių galimybių ir Lietuvos bei Baltarusijos eksporto kompanijoms: nuo šiol eksportuojamą produkciją galima be tarpinių konteinerių perkrovimų Vakarų Europos uostuose gabenti į Ispaniją, Italiją, Saudo Arabiją, Rytinę Afrikos pakrantę, Singapūrą, Australiją ir kitas šalis.
Planuojama, kad atsiradus „tranšipmento“ srautui, ir taip nuolatos augusi Klaipėdos uosto krovos apyvarta artimiausiais metais laipsniškai išaugs nuo 40.000-45.000 TEU iki 70.000-80.000 TEU per mėnesį. Lyginant su 2018 m. I ketv., nuo gegužės vidurio MSC laivų, aptarnaujamų „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminale skaičius padidintas nuo 1 iki 4-7 per savaitę.
Vis didesni laivai
Dabar Klaipėdos jūrų uostas rengiasi priimti didžiausią, kada nors čia apsilankiusį laivą. Preliminariais duomenimis, sekmadienio rytą uosto vartus turėtų kirsti 363 m ilgio 46 m pločio konteinerinis laivas „MSC Francesca“. Jis švartuosis prie naujojo konteinerių paskirstymo centro.
Statistika rodo, kad į Klaipėdos uostą atplaukia mažiau laivų, bet jie yra didesni ir atgabena daugiau krovinių. Nuo 1998 m., kai uostas krovė 15 mln. t, krova išaugo beveik 3 kartus – 2017 m. krovinių apyvarta pasiekė 43,17 mln. t. Tačiau laivų skaičius per tą laikotarpį sumažėjo nuo 8.155 iki 6.568.