Auditas: 9 iš 10 kelių – nekokybiški

Publikuota: 2018-02-01
Atnaujinta 2018-02-01 15:16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, pateikė pirmo etapo kelių kokybės tyrimo duomenis. Dar dalies rezultatų laukiama, tačiau dabartinė informacija rodo, kad 9 iš 10 kelių yra nekokybiški. Jiems buvo skirta 22,35 mln. Eur ir dar galioja metų trukmės garantinis laikotarpis.

Visi tirti keliai buvo baigti rekonstruoti 2014-2017 m., vieno iš jų statybos darbai dėl esminių trūkumų buvo nepriimti.

„Situacija mus nustebino. Labai svarbu, kokie rezultatai bus vasarą, kai bus tiriami kiti 23 keliai“, – aiškina ministras.

nuotrauka::1left

Pasak ministro, anksčiau Lietuvoje keliai iki tam tikro lygio buvo ploninami legaliai ir tuo naudojosi visos įmonės, o mokesčių mokėtojų pinigai buvo mokami tarsi už storesnius kelius. Jis teigia, kad dėl kokybės prastumo valstybė galėjo prarasti iki 5,5 mln. Eur, o plonesni keliai turės būti tvarkomi 5 metais anksčiau.

„Dabar standartai yra pakeisti. Tyrimo metu tikrinome ne tik tai, ar keliai buvo ploninami, bet ir ieškojome kitų defektų. Paaiškėjo, kad ploninimas nėra vienintelė bėda. Tai turės pasekmių ir nelabai seniai rekonstruoti keliai turės būti tvarkomi“, – komentuoja p. Masiulis.

Neatitiko reikalavimų

Aiškinama, kad iš 10 tirtų kelių tenkinančios kokybės kelias buvo tik ruože Babriškės-Varėna-Eišiškės. Jį tiesė UAB „Alkesta“, tačiau jai priekaištaujama dėl žemos kito kelio ruožo rekonstravimo kokybės.

Ryškiausi pažeidimai nustatyti kelyje Buivydžiai-Lavoriškės-Kena, kurį rekonstravo UAB „Kamesta“ už 3,3 mln. Eur. Pirmiausia, darbai kelio ruože truko dvigubai ilgiau nei buvo numatyta. Be to, per tą laiką rangovas reikalavo susitarimo dėl papildomų darbų, sutarties sąlygų pakeitimų. Baigiant darbus fiksuoti didesni nei 15% asfalto dangos storio nuokrypiai. Kelias buvo užbaigtas 2014 m., o dabar, ministerijos teigimu, jau matomi akivaizdūs defektai, kuriems ištaisyti reikės papildomo 3,5 cm. storio asfaltbetonio sluoksnio, kuris rangovui turėtų kainuoti apie 250.000 Eur.

Taip pat netenkinčios kokybės darbus rekonstruojant vieną kelio ruožą atliko UAB „Parama“. UAB „Kauno keliai“, AB „Kauno tiltai“ ir AB „Panevėžio keliai“, ministerijos inicijuoto tyrimo duomenimis, prastai rekonstravo po du kelio ruožus.

Beje, prieš kelis mėnesius Hakanas Arvidsonas, Švedijos kelių ir transporto tyrimų instituto Kelių medžiagų laboratorijos koordinatorius, prabilo, kad pirmojo audito ankstyvi rezultatai leido spręsti, kad kelias neturėtų toks būti.

„Nežinau Lietuvoje galiojančių tvarkų, tačiau mane patikino, kad dabartiniai rezultatai neatitinka to, kas turėtų būti“, – sakė jis.

Kelių tyrimus vykdo VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo institutas ir Švedijos nacionalinis kelių ir transporto tyrimo institutas VTI.

[infogram id="c404d23e-f32e-4c31-97a3-7ddf266f263d" prefix="Ywt" format="interactive" title="Audito metu tikrinti kelio ruožai, kuriuose buvo vykdomi rekonstrukcijos darbai"]

Reikalaus atsakomybės

Vitalijus Andrejevas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos laikinasis direktorius, komentuoja, kad buvo sumokėta už 30.000 tonų asfalto, kuris niekada nebuvo išklotas. Taip pat jis pastebi, kad kai kurios bendrovės naudojo prastesnes medžiagas nei turėjo, kai kurie kelio darbai buvo atliekami netinkamai. Dėl to pastebimas greitesnis asfalto dangos senėjimas, atsiranda provėžos, kaupiasi drėgmė. Jo teigimu, rangovai turės ištaisyti padarytas klaidas, bus reikalaujama teisinės atsakomybės.

Ponas Andrejevas kalba, kad iki šiol su rangovais buvo gerai sutariama, todėl tikimasi, kad jie, rūpindamiesi savo prestižu, nesiims bylinėtis ir ištaisys savo darbo brokus. Be to problemų yra ne tik su rangovais, bet ir techniniais prižiūrėtojais – privačiomis įmonėmis, kurios tvirtina kelių kokybę.

Ponas Masiulis sako, kad taip pat bus reikalaujama atsakomybės iš valstybinių institucijų.

„Greito rezultato nesitikime, bet, be abejo, bus reikalaujama atsakomybės ir iš valstybinių institucijų“, – sako ministras.

Tiriant buvo padarytos asfalto iškirtos, patikrintas jos storis, o asfaltas bus išsiųstas į Švediją, kad būtų patikrinta jo sudėtis ir medžiagų kokybė. Taip pat patikrintas ir skaldos storis.

Ministro teigimu, ištyrus visus reikiamus kelius ir sutvarkius dabartines teisines landas būtų galima aiškiau kalbėti ir apie tai, ar dabartinis kelių fondo dydis yra pakankamas. Pasak jo, dabar, kai veikiama nepakankamai efektyviai, sunku pasakyti, kiek lėšų reikia Lietuvos kelių infrastruktūrai.

Balandį p. Masiulis įpareigojo Lietuvos automobilių kelių direkciją organizuoti visų valstybinės reikšmės kelių priežiūrą vykdančių įmonių auditą.

Pasigenda komunikacijos, vadina šou

Rimvydas Gradauskas, asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas, VŽ pasakoja, kad informacijos apie kelių kokybės trūkumus iš ministerijos nematė ir apskritai pasigenda jos bendravimo su kelius tiesiančiomis ir rekonstruojančiomis įmonėmis.

„Nesame gavę jokios informacijos. Nuo praėjusių metų, kai prasidėjo kalbos apie tikrinimus, prašėme gauti informaciją, kas yra ne taip, kur problemos. Gal mes ir toliau ką nors ne taip darome, nes suprantame ne vienodai, bet ir toliau informacijos negauname“, – aiškina p. Gradauskas.

Pasak jo, reikėtų tiesiog atsiversti sutartis, kuriose numatytos detalės. Jeigu jose numatyta, kad rangovas turi atlikti kokius nors darbus, kurie iki šiol nėra padaryti, tai, pasak „Lietuvos kelių“ vadovo, taip ir įvyks

Stanislavas Kablys, kelių tiesimo UAB „Eurovia Lietuva“ generalinis direktorius, Susisiekimo ministerijos pareiškimus vadina šou.

„Tai yra eilinis triukas. Jie iš anksto atrinko 30 kelių, kurie yra blogiausi, tai jeigu blogiausius atrenki, rezultatas ir išeina blogiausias, – kalba p. Kablys. – tai yra visuomenės murkdymas, tai daroma eilinį kartą. Dabar sakoma, kad reikia pataisyti, bet buvo padaryta pagal tuo metu galiojusias normas.“

Taip pat jis primena, kad kelio rekonstrukcijos garantija yra 5 metų, tai jeigu per šį laikotarpį atsiranda problemų, už jas atsako rangovas. Pasak vadovo, visa kita yra pasakos, skirtos tiems, kurie nori jų klausytis.

„Tai eilinis šou, o normos yra normalios, jos galioja Vokietijoje, iš jos yra paimtos ir išverstos. Mes tik dabar patys save pasigavome ir linčiuojame. Atrodo, kad laužas truputį prigęso, tai įmetė dar malkų ir laužas toliau liepsnoja, bet jeigu yra kaltė, tai galėtų pasakyti ir būtų baigta, bet tada neliktų šou“, – sako p. Kablys.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 5

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
Gerokai didėja valstybės rinkliava už oro vežėjų licenciją

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) renkama oro vežėjų licencijos rinkliava padidinta tris kartus.

Verslo aplinka
2018.09.19
Restruktūrizuojama augimo nesuvaldžiusi Vokietijos „Small Planet Airlines GmbH“ 7

Lietuvos „Small Planet Group“ įmonė Vokietijoje pateikė prašymą restruktūrizacijai. Pranešama, kad šis...

Transportas
2018.09.19
Paskelbti du konkursai „Rail Balticos“ paruošiamiesiems darbams

Geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą įgyvendinanti įmonė „RB Rail“ skelbia du atvirus konkursus –...

Statyba ir NT
2018.09.19
„Scania“ vandenilio technologijas išbando Lietuvoje 1

Švedijos komercinio transporto gamintoja „Scania“ kartu su savo antrine bendrove „Scania Lietuva“ ir koncerno...

Technologijos
2018.09.19
„Jaguar“ gamyklos darbuotojai iki Kalėdų dirbs 3 dienas per savaitę 3

Britų automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ (JLR) nusprendė patrumpinti gamyklos Birmingame darbo laiką.

Vadyba
2018.09.19
Laukiant popiežiaus, Vilniaus senamiestyje ir prieigose uždrausta statyti automobilius 8

Laukiant savaitgalį į Lietuvą atvykstančio popiežiaus Pranciškaus, visame Vilniaus senamiestyje ir dalyje jo...

Transportas
2018.09.19
„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m. 4

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus...

Transportas
2018.09.18
LAKD dvi savaites lauks sprendimų dėl defektuoto aplinkkelio 5

Visos už Panemunės aplinkkelio projektą atsakingos grupės įpareigotos per dvi savaites pateikti konkrečius...

Transportas
2018.09.18
„Mazda 6“ – dar vienas į „premium“ segmentą nusitaikęs naujas sedanas 11

Antradienį Vilniuje pristatytas naujas „Mazda“ sedanas be užuolankų taikosi į „Audi“ teritoriją.

Transportas
2018.09.18
Keleivių vežėja TOKS diegia naujas paslaugas: projektai, iššūkiai, rezultatai Premium

UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) pajamas didina, palaipsniui didindami pridėtinę vertę...

Transportas
2018.09.18
Geležinkelių kroviniai pro Vilnių keliaus aplinkkeliu 14

Didžioji dalis iki šiol per Vilnių vežtų geležinkelio krovinių srauto bus nukreipiami naujai nutiestu...

Transportas
2018.09.18
Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

Kompanija, kurioje galioja džentelmenų kodeksas Rėmėjo turinys 2

Rugsėjį sukanka 25 metai, kai Lietuvoje veiklą pradėjo logistikos kompanija „Ad Rem“. Viena pirmųjų šalies...

Transportas
2018.09.18
Daugiausia uždirbantys VVĮ vadovai: kas jie tokie? Premium 17

„Klaipėdos naftai“ vadovaujantis Mindaugas Jusius, Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė ir...

Vadyba
2018.09.17
Smiltynės perkėla perka naują keleivinį laivą 2

Valstybės valdoma bendrovė Smiltynės perkėla numato įsigyti naują katamaraną – keleivinį laivą, jis pakeistų...

Transportas
2018.09.16
„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją 14

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir...

Transportas
2018.09.15
„Volvo“ projektuoja perversmą transporte 5

„Volvo Trucks“ pristatė savo sukurtą naujos kartos savavaldžio vilkiko prototipą „Vera“, kuriame net nėra...

Transportas
2018.09.15
„Volkswagen“ nutrauks legendinio „Beetle“ gamybą 1

Vokietijos koncernas „Volkswagen“ patvirtino 2019 m. liepos mėnesį ketinantis užbaigti trečiosios kartos...

Transportas
2018.09.14
Estijos „Skinest Rail“ reiškia pretenzijas Lietuvai 1

Pralaimėjusi ginčus teismuose, Estijos geležinkelio paslaugų ir investicijų grupė „Skinest Rail“, Lietuvoje...

Transportas
2018.09.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau