Vilniuje važinėjo pirmasis savivaldis automobilis
FOTOGALERIJA Vilniuje pristatytas savivaldis automobilis. (20 nuotr.)
Vilniaus gatvėmis šiomis dienomis važinėja pirmasis automobilis be vairuotojo.
Elektra varomas Navya Arma autobusiukas Vilniuje važinėja jau kelias dienas: jis buvo rengiamas maršrutui, kuriuo lapkričio 15 d. iš Susisiekimo ministerijos į konferenciją Kempinski viešbutyje nuvyko trijų Baltijos šalių susisiekimo ministrai, Vilniuje aptariantys trims šalims aktualius susisiekimo klausimus.
Važinėja keliose šalyse
Tokius autobusiukus Prancūzijos įmonė Arma gamina lygiai dvejus metus. 15 vietų savivaldis elektromobilis gali važiuoti 45 km/val. greičiu, jo 15 kW nominalios galios varikliui energiją tiekia 33 kWh talpos LiFePO4 tipo akumuliatoriai. Pastarųjų įkrovimas trunka vidutiniškai 8 valandas, tačiau gamintojai tvirtina, kad vienos įkrovos pakanka maždaug 9 valandų darbui.
Nuo 2016 metų balandžio 6 Navya Arma autobusiukai naudojami Prancūzijoje esančios Sivo atominės elektrinės teritorijoje. Tų pačių metų liepos mėnesį du automobiliai pradėti naudoti Šveicarijoje, Siono mieste. O 2016 m. rugsėjį pradėti eksperimentiniai tokių savivaldžių autobusų reisai Prancūzijoje, Lione.
2017 metų gegužę bandomieji maršrutai atidaryti Zalcburge, Austrijoje. Praėjusią savaitę būtent tokie autobusai pradėjo važinėti ir JAV miestuose Los Andžele bei Las Vegase. Pastarajame pirmoji savavaldžio automobilio diena paženklinta eismo įvykiu, kai autobusiukas susidūrė su staiga į kelią išvažiavusiu sunkvežimiu.
Savivaldis Vilniuje
Pirmasis bandymas Vilniuje taip pat nevyko sklandžiai: trijų šalių ministrai turėjo apie 20 minučių laukti, kol automobilį valdantis kompiuteris nustatė maršruto pradinį tašką. Autobusiukas pavyzdingai praleisdavo pėsčiuosius, bet sutriko įvažiavęs į judrią Gedimino prospekto ir Jogailos gatvių sankryžą. Jos viduryje jis sustojo ir stovėjo, kol išsiskirstė aplinkiniai automobiliai. Netrukus, žvaliai pravažiavęs per raudoną šviesoforo signalą ties Katedros aikšte, savo keleivius tvarkingai išleido prie Kempinski viešbučio.
Vėliau ši transporto priemonė buvo pristatyta žurnalistams. Pristatymo metu savivaldžiu autobusiuku važiavęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius tvirtino, kad tokių transporto priemonių atsiradimas Vilniuje yra visai realus, o savivaldės transporto priemonių ateitis nebekelia abejonių.
Navya atstovai taip pat sakė, kad visi nesklandumai susiję tik su transporto priemonės parengimu konkrečiam darbui, o Vilniaus yra miestas, kuriame galima parinkti savivaldžiam transportui tinkamus maršrutus. Be to, nereikia pamiršti, kad dabar automatinio valdymo technologijos progresuoja septynmyliais žingsniais ir senesnės įrangos daromos klaidos nepaliaujamai ir intensyviai taisomos.
Navya Arma į Lietuvą atvežtas tik demonstraciniais tikslais ir bus bandomas dar kelias dienas, o dabar nėra planų įsigyti tokių, apie 240.000 Eur kainuojančių, transporto priemonių.
videoklipas::1
Vairuotojas nebūtinas
Dainius Diska, į Lietuvą atvežusios įmonės Viltechna vadovas, tvirtina, kad savivaldis automobilis galėtų papildyti ir dabar sostinėje veikiančią viešojo transporto sistemą.
Tai transporto priemonė, kuri nėra skirta pervežti didesnį skaičių žmonių. Tačiau savivaldžiai automobiliai gali būti naudojami kaip viešojo transporto papildinys greta sostinės autobusų ir troleibusų. Belieka tik sutvarkyti Lietuvos įstatyminę bazę, sako p. Diska.
VĮ Susisiekimo paslaugos atstovai VŽ paaiškino, kad buvo įdomiai išaiškintas teisinis pagrindas šio savivaldžio automobilio važinėjimui viešaisiais keliais. Pateikus užklausą policijai, gauta išvada, kad Lietuvoje reglamentuojamas tik reikalavimas automobiliui atitikti techninį saugumo reglamentą, tačiau niekur nėra įtvirtintas reikalavimas, kad automobilį turi vairuoti vairuotojas. Todėl savivaldžio automobilio dalyvavimas eisme nėra draudžiamas, nors bet koks eismo įvykis sukeltų precedento neturinčius teisinius procesus.
VŽ rašė, kad netrukus Seimas ketina priimti įstatymą, apibrėžiantį savivaldes transporto priemones. Jis turėtų įsigalioti nuo 2018 m. sausio 1 d.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti