Uosto plėtojimo taryba apsisprendė dėl maksimalios plėtros

Publikuota: 2017-03-30
KVJUD nuotr.
svg svg
KVJUD nuotr.

Klaipėdoje tęsiamos aktyvios diskusijos dėl uosto ir miesto rengiamų bendrųjų planų suderinimo bei abiejų pusių interesus atitinkančios uosto plėtros vizijos.

Ketvirtadienį posėdžiavusi Klaipėdos uosto plėtojimo taryba pritarė maksimaliam uosto plėtros variantui, tačiau posėdžiui pirmininkavęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis pažymėjo, jog tai nereiškia, kad nebus įsiklausoma į miesto nuomonę.

Balsuojant už maksimalią uosto plėtrą brėžiančią ketvirtąją koncepciją Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos miesto meras, ir Saulius Budinas, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius, susilaikė.

Tiesa, uostamiesčio meras pažymėjo, jog tai, kad šiandien nėra absoliutaus pritarimo siūlomoms uosto iniciatyvoms, neturi būti vertinama kaip priešiškumas uostui.

„Negaliu balsuoti už ketvirtąją alternatyvą, nes jūs man šiandien neduodate informacijos, neduodate pasekmių suvaldymo paketo, kad aš galėčiau sakyti „taip“. Visi dabar žiūri į rengiamą poveikio aplinkai vertinimą (PAV) kaip į išganymą, o kas bus, jei jis parodys tokius skaičius, kad net Vyriausybei pasirodys nesaugu“, – savo sprendimą argumentavo p. Grubliauskas.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::cfb25d01-72bf-4e16-8337-8f201bd853b5

Klaipėdos miesto taryba dar nėra išsakiusi oficialios pozicijos, kuriai iš parengtų keturių Klaipėdos uosto bendrojo plano koncepcijos alternatyvų pritaria. Ponas Grubliauskas žada, jog tai bus padaryta artimiausiu metu bei užsimina, jog miestas linkęs pritarti antrajam uosto plėtros variantui. Ši plėtros alternatyva nenumato išorinio uosto statybos Melnragėje, tačiau apima naujos 80 ha sausumos teritorijos Kuršių mariose tarp Smeltės pusiasalio ir Kiaulės Nugaros salos suformavimą.

Bandys įtikinti melnragiškius

Savo ruožtu susisiekimo ministras viliasi, jog tai, kad miesto atstovai susilaikė balsuodami už maksimalią uosto plėtrą, dar nereiškia, jog miestas yra prieš ją.

„Mes dar nežinome jo pozicijos, nežinome, kokie yra miesto reikalavimai, jo vizijos, ką jis gali laimėti iš uosto plėtros. Aš matau dar tik didelio darbo pačią pradžią, o pabaiga bus tada, kai mes su miestui sutarsime. Joks planas, kuris bus padarytas uoste, neįgaus kūno, jei tam nepritars miestas ir jis nebus suderintas su miesto interesais“, – po posėdžio kalbėjo p. Masiulis.

Jis pastebėjo, jog užuot skendus ginčuose reikėtų galvoti apie tai, kad uostas ir jo plėtra galėtų būti miesto augimo katalizatorius: „Tikiu, kad miestas bus uosto partneris, kuris užtikrindamas uosto plėtrą užtikrins ir savo plėtrą. Nes ambicingi uosto plėtros planai lygiai taip pat duoda galimybę ambicingai vystyti ir Klaipėdos miestą bei jam suteikti dar didesnę perspektyvą.“

Ponas Masiulis pripažino, jog miestas ir gyventojai daug baimių dėl uosto plėtros turi ir todėl, jog apie tai suteikta nepakankamai konkretizuotos informacijos. Jis pažymėjo, jog daugiau dėmesio bus skiriama informacijos pateikimui, ypač Melnragės gyventojams, kurie, anot ministro, neturėtų baimintis, kad dėl išorinio uosto statybų nuvertės jų turimas turtas.

„Kitose šalyse, kur buvo vykdomi išorinio uosto projektai, mano žiniomis, žemės vertė išaugdavo, o nesumažėdavo. Sutvarkius krantinę, padarius kaip užsienio šalyse priėjimą prie jūros, mariną su restoranais aplinkinių teritorijų vertė turėtų augti. Bet visa tai mes turim įrodyti melnragiškiams, jie turi patikėti, pamatyti tuos planus“, - kalbėjo p. Masiulis.

Išorinio uosto šiandien nereikia

Uosto krovos kompanijų vadovai pastebėjo, jog būtina sutvarkyti visus formalumus, kad būtų atvertas kelias išorinio uosto statybai, tačiau pažymėjo, jog kol kas poreikio tokio uosto statybai nėra.

„Mes suprantame uosto vystymosi ir konkurencingumo svarbą, pritariame maksimaliai plėtrai, bet manome, kad išorinio uosto atsiradimas turėtų būti sąlygotas natūralaus jo poreikio. Pernai Klaipėdos uosto krova buvo rekordinė, tačiau visos uosto kompanijos turi galimybę didinti krovos apimtis dar 2 ar 2,5 karto“, – teigė Vaidotas Šileika, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ generalinis direktorius.

Jam pritarė ir Rimantas Juška, laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius: „Su dabartiniais krovos kompanijų pajėgumais uoste per metus galime krauti apie 80 mln. t krovinių. Tačiau jau šiandien turime pritarti maksimalią plėtrą numatančiai koncepcijai, sutarti, kokios yra potencialios uosto galimybės. O kokios bus faktinės to įgyvendinimo galimybės matysime, kai tam bus poreikis po 5, 10 ar 15 metų.“

Turėjo priekaištų

Vidmantas Dambrauskas, UAB „Birių krovinių terminalas“ generalinis direktorius, teigė palaikantis maksimalią uosto plėtros koncepciją, tačiau turėjo priekaištų jos rengėjams: „Mes visose studijose nagrinėjame tik Klaipėdos uosto augimą, tačiau turėtume vertinti, kiek krova augs ne atskirai Klaipėdoje, bet visų trijų Baltijos šalių uostuose, nes mes, estai ir latviai žaidžiame vienoje smėlio dėžėje.“

Ponui Dambrauskui užkliuvo ir tai, jog uosto plėtrą nagrinėjančiose koncepcijose kalbama apie Klaipėdos uosto krovos augimo scenarijus, tačiau nėra analizuojama, iš kur to augimo galima tikėtis.

„Scenarijus, kada Klaipėdoje gali atsirasti 80 mln. t metinė krova, yra susijęs su Baltarusija. Yra galimybė, jog ši šalis anksčiau ar vėliau pereis prie rinkos ekonomikos ir pasisuks į Europą. Jei dabar ten teka nafta iš Rytų, tai ateityje ji sėkmingai gali tekėti iš Irano. O lengviausia ją iš ten transportuoti per Klaipėdos uostą“, – kalbėjo p. Dambrauskas.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Deutsche Bahn“ pranešė apie vandeniliu varomų traukinių bandymus

Vokietija netrukus išbandys naują vandeniliu varomą traukinį, pirmadienį pranešė valstybinė geležinkelių...

Vežėjų atstovai paviešino lūkesčių laišką Vyriausybei 

Didžiausias vežėjų įmones apjungiantis Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA) išplatino...

Pradedamas žemės paėmimas „Via Baltica“ ruožui tarp Kauno ir Suvalkų 2

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) pradėjo žemės, reikalingos „Via Baltica“ ruožo tarp Kauno ir Suvalkų...

Statyba ir NT
2020.11.23
Vilkiko vairuotoja dirbusi Eurika: „Nebuvau tik šturmanė vilkiko kabinoje“ Verslo tribūna

Karjeros pradžią prie vilkiko vairo Eurika Urbonavičienė prisimena su nostalgija. Sunkvežimio vairuotoja...

Prekybos duomenys: sumažėjus kelionių keičiasi pardavimai prie sienos  Premium

Dėl pandemijos keičiasi netoli sienų su šalimis kaimynėmis gyvenančių lietuvių apsipirkimo įpročiai. Mėgę...

Prekyba
2020.11.23
ES ir JK derantis dėl ateities, verslas pildo sandėlius, bet nepanikuoja Premium

ES ir Jungtinei Karalystei artėjant prie derybų dėl bendradarbiavimo po „Brexit“ finišo, logistikos...

VŽ bando: atnaujintas „Bentley Bentayga V8“ Premium 4

Reaguodamas į augančią konkurenciją, gamintojas atliko 1.000 įvairių pakeitimų, atnaujino stilių ir pasiūlė...

Automobiliai
2020.11.22
Baltijos jūroje ant seklumos užplaukęs suomių keltas nutemptas, plaukia į uostą

Šeštadienį ant seklumos netoli salų, esančių tarp Suomijos ir Švedijos, su beveik 430 keleivių ir įgulos...

Jau surinkta apie 11 mln. Eur taršių automobilių mokesčio

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos galiojant taršių automobilių mokesčiui, į valstybės biudžetą jau surinkta 10,8...

Finansai
2020.11.22
Baltijos jūroje ant seklumos užplaukė suomių keltas su beveik 430 žmonių

Keleiviniam keltui šeštadienį užplaukus ant seklumos netoli salų, esančių tarp Suomijos ir Švedijos, beveik...

Išrinkti geriausi Europos oro uostai

Pasaulio oro uostus vienijanti asociacija ACI išrinko geriausius Europos oro uostus. „ACI Europe“...

„BMW iX“: stilius prieš technologijas

Ilgai lauktas naujos kartos bavarų elektromobilis turėjo sudrebinti rinką savo nematytomis technologijomis,...

Automobiliai
2020.11.21
Pirmosios kregždės dronų logistikos pavasaryje Premium

Krovinius skraidinantys dronai įsijungia į „Amazon“, UPS ir DHL tiekimo grandines, tačiau tiek visame...

Lietuvos oro uostai jungiasi kovai su pandemija

Lietuvos oro uostai (LTOU) oficialiai prisijungė prie Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) inicijuotos...

„Novaturas“ padavė į teismą „GetJet Airlines“, tikisi išvengti netesybų

Vilniaus apygardos teismas priėmė nagrinėti kelionių organizatorės AB „Novaturas“ ieškinį bendrovei „GetJet...

Paslaugos
2020.11.20
Rekordinis spalis panaikino krovos rezultatų minusą Klaipėdos uoste 2

Klaipėdos uostas spalį pagerino visų laikų mėnesio krovos rekordą. Šis rezultatas leido panaikinti daugiau...

„Brexit“ ir maisto eksportas: aišku tik tiek, kad niekas niekam neaišku Premium

Iki „Brexit“ likus kiek daugiau nei mėnesiui, maisto pramonė vis dar nežino, kam ruoštis. Kad padėtis kiek...

Pramonė
2020.11.20
„Žlugimo link“ judantys Europos oro uostai: keleivių srautas ir sergamumas nekoreliuoja Premium

Europos oro uostai sparčiai grįžta prie tragiškų veiklos rodiklių, fiksuotų pirmosios koronaviruso bangos...

„Teslai“ žengiant į Europą, baterijų gamybą čia kelti svarsto ir „Panasonic“

Baterijas „Teslos“ elektromobiliams gaminanti bendrovė „Panasonic“ svarsto kurtis Norvegijoje, kurioje...

Alternatyvūs degalai vilkikuose: ateitis su šiandienos realijomis Verslo tribūna

„Alternatyvūs degalai – tolimojo pervežimo transporto ateitis. Bet tai neįvyks staiga, dyzeliną naudojančio...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus