Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2023-10-18 08:45

Kaip trys lenkai tapo kebabų magnatais

Iš kairės: Marcinas and Krzysztofas Olesiakai ir Sebastianas Sliwka, Lenkijos „Sweet Gallery“ įkūrėjai. Mareko Wisniewskio nuotr.
Iš kairės: Marcinas and Krzysztofas Olesiakai ir Sebastianas Sliwka, Lenkijos „Sweet Gallery“ įkūrėjai. Mareko Wisniewskio nuotr.
Lenkijos „Sweet Gallery“, be kitų prekių ženklų, valdanti kebabinių „Bafra Kebab“ ir ledainių „Lodolandia“ tinklus, turi beveik 1.000 maitinimo vietų šalyje ir per penkerius metus jų skaičių norėtų padvigubinti. Lenkijos verslas plečiasi ir Rumunijoje.

Reikšmingiausia dalis Lenkijos viešojo maitinimo sektoriuje tenka dviem JAV greitojo maisto tinklų valdytojoms. „McDonald’s Poland“, daugiau kaip 500 „McDonald’s“ restoranų operatorė, praėjusiais metais gavo 2 mlrd. PLN (apie 0,45 mlrd. Eur) pajamų. Tačiau ši suma neatspindi viso verslo masto – į pajamas neįskaičiuotos franšizės pagrindais veikiančių restoranų apyvartos. „AmRest“, listinguojamos  Varšuvos akcijų biržoje (WSE), valdančios 330 KFC užkandinių, 150 „Pizza Hut“ picerijų, taip pat – „Starbucks“ kavinių ir „Burger King“ greitojo maisto restoranų, pardavimai 2022-aisiais sudarė 2,6 mlrd. PLN (0,58 mlrd. Eur).

Didžiausią maždaug 200 picerijų tinklą „Da Grasso“, kuris veikia tik franšizės pagrindais, netiesiogiai valdo Norvegijos „Orkla“. Visos tinklo picerijos kasmet generuoja 200–250 mln. PLN (44,9–56 mln. Eur) pajamų. Kavinių segmente didžiausia „Costa Coffee“, valdoma „Lagardere Travel Retail Group“, pernai uždirbo maždaug 200 mln. PLN (44,9 mln. Eur) pajamų. Reikšmingų pajamų iš greitojo maisto, ypač dešrainių, pardavimų uždirba ir parduotuvių tinklas „Žabka“ ar „Orlen“ degalinės.

52795
130817
52791