Kaip trys lenkai tapo kebabų magnatais

Reikšmingiausia dalis Lenkijos viešojo maitinimo sektoriuje tenka dviem JAV greitojo maisto tinklų valdytojoms. „McDonald’s Poland“, daugiau kaip 500 „McDonald’s“ restoranų operatorė, praėjusiais metais gavo 2 mlrd. PLN (apie 0,45 mlrd. Eur) pajamų. Tačiau ši suma neatspindi viso verslo masto – į pajamas neįskaičiuotos franšizės pagrindais veikiančių restoranų apyvartos. „AmRest“, listinguojamos Varšuvos akcijų biržoje (WSE), valdančios 330 KFC užkandinių, 150 „Pizza Hut“ picerijų, taip pat – „Starbucks“ kavinių ir „Burger King“ greitojo maisto restoranų, pardavimai 2022-aisiais sudarė 2,6 mlrd. PLN (0,58 mlrd. Eur).
Didžiausią maždaug 200 picerijų tinklą „Da Grasso“, kuris veikia tik franšizės pagrindais, netiesiogiai valdo Norvegijos „Orkla“. Visos tinklo picerijos kasmet generuoja 200–250 mln. PLN (44,9–56 mln. Eur) pajamų. Kavinių segmente didžiausia „Costa Coffee“, valdoma „Lagardere Travel Retail Group“, pernai uždirbo maždaug 200 mln. PLN (44,9 mln. Eur) pajamų. Reikšmingų pajamų iš greitojo maisto, ypač dešrainių, pardavimų uždirba ir parduotuvių tinklas „Žabka“ ar „Orlen“ degalinės.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai