Vyninę Vokietijoje valdo šešta karta, lietuviams – tai svajonė

Publikuota: 2015-10-11
Mirjam Schneider, vyninės „Weingut Schneider“ vadovė: „Mūsų vyninė turi senas tradicijas, todėl reikia turėti vietą, kurioje galime reprezentuoti mūsų turtą – vynus. Mūsų naujas pastatas taip pat yra ir kaip vyno turizmo objektas.“ 
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Mirjam Schneider, vyninės „Weingut Schneider“ vadovė: „Mūsų vyninė turi senas tradicijas, todėl reikia turėti vietą, kurioje galime reprezentuoti mūsų turtą – vynus. Mūsų naujas pastatas taip pat yra ir kaip vyno turizmo objektas.“ Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vokietijos vyninės „Weingut Schneider“ patirtis, kai siekdama efektyviau pristatyti produkciją vyndarių šeima investavo į savo parduotuvės-degustacijų erdvės statybas, rodo, kad toks sprendimas pasiteisina: vyndariai patys repre­zen­tuoja savo produkciją, nes ji daž­nai tiesiog pasimeta parduotuvių len­tynose tarp kitų vynų.

Vokietijos Mainco mieste 300 metų veikiančią vyninę „Weingut Schneider“ valdo jau šešta karta. Nors Maincą labiausiai išgarsinęs yra Johannas Gutenbergas, knygų spausdinimo technologijos išradėjas, tačiau ne mažiau šį miestą pasaulyje garsina ir vietos vyndariai.

Maincas nuo 2008 m. yra įtrauktas į Pasaulio vynų sostinių tinklą, kuriam taip pat priklauso tokie miestai kaip Bor­do, Mendosa, Portas, San Fransiskas, Keip­taunas, Bilbao, Florencija. Šįmet per tinklo apdovanojimus „Weingut Schneider“ nugalėjo kitas Vokietijos vynines tvarios vyno turizmo praktikos kategorijoje.

Eksportuoti nesiruošia

Kaip VŽ teigia Mirjam Schneider, „Weingut Schneider“ vadovė, į neseniai atidarytos vynotekos statybas, gamybos modernizavimą jiems prireikė investuoti apie 500.000 Eur. Šioje vyninėje galima nusipirkti „Weingut Schneider“ vyno, čia vyksta degustacijos, taip pat parduodamos vietinių ūkininkų išaugintos daržovės, vaisiai, uogos.

„Tai nemažos investicijos, tačiau mūsų vyninė turi senas tradicijas ir žvelgiant į ateitį reikia turėti vietą, kurioje galime reprezentuoti mūsų turtą – vynus. Mes investavome į šias patalpas, kaip į vyno turizmo erdvę, nes esame įtraukti į vyno turizmo katalogą“, – aiškina p. Schneider.

Šeimos vyninei p. Schneider vadovauja nuo 2004-ųjų, prieš tai vyndarystės žinias tobulino Naujojoje Zelandijoje. „Weingut Schneider“ turi 6 ha vynuogynų, juose daugiausia augina „Riesling“ veislės vynuoges.

„Vokietijos mastu esame nedidelė vyninė, kiti turi ir 30 ha vynuogynų, – kalba vyndarė. – Vokietijoje yra populiaru auginti vynuoges ir iš jų gaminti vynus. Iš viso Vokietijoje yra apie 10.000 vyno gamintojų.“

Esant tokiai didelei konkurencijai, tenka ieškoti pardavimo nišų. Viena jų – firminė parduotuvė.

„Vynus gaminame ir tiekiame tik vietinei rinkai, jų neeksportuojame. To daryti neplanuojame. Kol kas to neleistų ir mūsų gamybos pajėgumas“, – sako į vyno rūsius kviečianti p. Schneider.

„Weingut Schneider“ vyno rūsiuose galima rasti ir 1970 m. derliaus vyno, tačiau jis nėra skirtas parduoti. Firminėje vyninės parduotuvėje galima nusipirkti, tarkim, 2010 m. derliaus vyno. Vyno butelio kaina čia prasideda nuo 5 Eur.

Lietuvoje kitaip

Nors lietuviai labiau garsėja aludarystės tradicijomis, tačiau jau pradeda rastis ir smulkių vyndarių. Apie privačios vyndarystės Lietuvoje tradicijų formavimą kalbėdamas Gintaras Sinkus, MB „Lietungė“, gaminančios vaisių ir uogų vynus su „Gintaro Sino“ prekės ženklu, vadovas, sako, kad šioje srityje dar yra „neartų dirvonų“.

„Yra svajonė, kad tai būtų kartų veikla, turiu tris vaikus ir vieną anūką. Tačiau neturiu tikslo savo šeimos narius versti užsiimti vyndaryste. Man svarbiau, kad ši veikla būtų tinkamai plėtojama“, – pabrėžia Zarasų rajone vyndarystės ūkį turintis p. Sinkus.

Šiais lietuviškais vynais pradėta prekiauti nuo šių metų sausio. Prekybos partnerių parduotuvėse Lietuvoje galima įsigyti 5 rūšių vaisių ir uogų vyno, artimiausiu metu bus pradėta prekiauti dar viena vyno rūšimi, o pavasarį prisidės dar dvi naujos vyno rūšys. Taip pat „Gintaro Sino“ vynu yra prekiaujama Vilniaus oro uoste. Žaliavas vyno gamybai vyndarys perka iš Lietuvos ir Lenkijos tiekėjų. Butelis šio vyno kainuoja 8–17 Eur.

Ponas Sinkus savo vyninę įkūrė jam priklausančiame pastate, įsigijęs reikiamos įrangos, sukaupęs reikiamų žinių apie vyno iš uogų ir vaisių gamybą. „Nenorėčiau įvardyti sumos, kiek investavau į vyninę. Dar ir dabar vis nuperku reikiamos įrangos, verčiuosi gana ekonomiškai“, – šneka vyndarys.

Ponas Sinkus turi licenciją, leidžiančią per metus pagaminti iki 10 t vyno.

„Lietuvoje buvau trečias, kuriam išduota tokia licencija“, – komentuoja vyndarys.

Ponas Sinkus neatmeta galimybės savo vynus eksportuoti – rengiasi važiuoti į parodą Milane, domisi Japonijos rinka.

Pasak vyndario, Lietuvoje išgyventi vien iš vyndarystės būtų sunku, nes lietuviai dar dažnai renkasi jį pagal kainą.

„90% Lietuvoje nupirktų vynų kainuoja iki 4 Eur, todėl man būtų nerealu vien iš vyndarystės išgyventi“, – nurodo p. Sinkus. Todėl vyndarystės verslą kol kas maitina kita p. Sinkaus veikla, – jis turi plastikinių apdailos medžiagų gamybos UAB „Lėdis“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 3

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02
Darbuotojus iš svetur samdo ne vien dėl to, kad nėra savų 5

Jei ne darbuotojai iš Baltarusijos ar Ukrainos, daugelis Lietuvos įmonių jau būtų pakabinusios spyną ant...

Vadyba
2019.01.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau