Vyninę Vokietijoje valdo šešta karta, lietuviams – tai svajonė

Publikuota: 2015-10-11
Mirjam Schneider, vyninės „Weingut Schneider“ vadovė: „Mūsų vyninė turi senas tradicijas, todėl reikia turėti vietą, kurioje galime reprezentuoti mūsų turtą – vynus. Mūsų naujas pastatas taip pat yra ir kaip vyno turizmo objektas.“ 
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Mirjam Schneider, vyninės „Weingut Schneider“ vadovė: „Mūsų vyninė turi senas tradicijas, todėl reikia turėti vietą, kurioje galime reprezentuoti mūsų turtą – vynus. Mūsų naujas pastatas taip pat yra ir kaip vyno turizmo objektas.“ Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vokietijos vyninės „Weingut Schneider“ patirtis, kai siekdama efektyviau pristatyti produkciją vyndarių šeima investavo į savo parduotuvės-degustacijų erdvės statybas, rodo, kad toks sprendimas pasiteisina: vyndariai patys repre­zen­tuoja savo produkciją, nes ji daž­nai tiesiog pasimeta parduotuvių len­tynose tarp kitų vynų.

Vokietijos Mainco mieste 300 metų veikiančią vyninę „Weingut Schneider“ valdo jau šešta karta. Nors Maincą labiausiai išgarsinęs yra Johannas Gutenbergas, knygų spausdinimo technologijos išradėjas, tačiau ne mažiau šį miestą pasaulyje garsina ir vietos vyndariai.

Maincas nuo 2008 m. yra įtrauktas į Pasaulio vynų sostinių tinklą, kuriam taip pat priklauso tokie miestai kaip Bor­do, Mendosa, Portas, San Fransiskas, Keip­taunas, Bilbao, Florencija. Šįmet per tinklo apdovanojimus „Weingut Schneider“ nugalėjo kitas Vokietijos vynines tvarios vyno turizmo praktikos kategorijoje.

Eksportuoti nesiruošia

Kaip VŽ teigia Mirjam Schneider, „Weingut Schneider“ vadovė, į neseniai atidarytos vynotekos statybas, gamybos modernizavimą jiems prireikė investuoti apie 500.000 Eur. Šioje vyninėje galima nusipirkti „Weingut Schneider“ vyno, čia vyksta degustacijos, taip pat parduodamos vietinių ūkininkų išaugintos daržovės, vaisiai, uogos.

„Tai nemažos investicijos, tačiau mūsų vyninė turi senas tradicijas ir žvelgiant į ateitį reikia turėti vietą, kurioje galime reprezentuoti mūsų turtą – vynus. Mes investavome į šias patalpas, kaip į vyno turizmo erdvę, nes esame įtraukti į vyno turizmo katalogą“, – aiškina p. Schneider.

Šeimos vyninei p. Schneider vadovauja nuo 2004-ųjų, prieš tai vyndarystės žinias tobulino Naujojoje Zelandijoje. „Weingut Schneider“ turi 6 ha vynuogynų, juose daugiausia augina „Riesling“ veislės vynuoges.

„Vokietijos mastu esame nedidelė vyninė, kiti turi ir 30 ha vynuogynų, – kalba vyndarė. – Vokietijoje yra populiaru auginti vynuoges ir iš jų gaminti vynus. Iš viso Vokietijoje yra apie 10.000 vyno gamintojų.“

Esant tokiai didelei konkurencijai, tenka ieškoti pardavimo nišų. Viena jų – firminė parduotuvė.

„Vynus gaminame ir tiekiame tik vietinei rinkai, jų neeksportuojame. To daryti neplanuojame. Kol kas to neleistų ir mūsų gamybos pajėgumas“, – sako į vyno rūsius kviečianti p. Schneider.

„Weingut Schneider“ vyno rūsiuose galima rasti ir 1970 m. derliaus vyno, tačiau jis nėra skirtas parduoti. Firminėje vyninės parduotuvėje galima nusipirkti, tarkim, 2010 m. derliaus vyno. Vyno butelio kaina čia prasideda nuo 5 Eur.

Lietuvoje kitaip

Nors lietuviai labiau garsėja aludarystės tradicijomis, tačiau jau pradeda rastis ir smulkių vyndarių. Apie privačios vyndarystės Lietuvoje tradicijų formavimą kalbėdamas Gintaras Sinkus, MB „Lietungė“, gaminančios vaisių ir uogų vynus su „Gintaro Sino“ prekės ženklu, vadovas, sako, kad šioje srityje dar yra „neartų dirvonų“.

„Yra svajonė, kad tai būtų kartų veikla, turiu tris vaikus ir vieną anūką. Tačiau neturiu tikslo savo šeimos narius versti užsiimti vyndaryste. Man svarbiau, kad ši veikla būtų tinkamai plėtojama“, – pabrėžia Zarasų rajone vyndarystės ūkį turintis p. Sinkus.

Šiais lietuviškais vynais pradėta prekiauti nuo šių metų sausio. Prekybos partnerių parduotuvėse Lietuvoje galima įsigyti 5 rūšių vaisių ir uogų vyno, artimiausiu metu bus pradėta prekiauti dar viena vyno rūšimi, o pavasarį prisidės dar dvi naujos vyno rūšys. Taip pat „Gintaro Sino“ vynu yra prekiaujama Vilniaus oro uoste. Žaliavas vyno gamybai vyndarys perka iš Lietuvos ir Lenkijos tiekėjų. Butelis šio vyno kainuoja 8–17 Eur.

Ponas Sinkus savo vyninę įkūrė jam priklausančiame pastate, įsigijęs reikiamos įrangos, sukaupęs reikiamų žinių apie vyno iš uogų ir vaisių gamybą. „Nenorėčiau įvardyti sumos, kiek investavau į vyninę. Dar ir dabar vis nuperku reikiamos įrangos, verčiuosi gana ekonomiškai“, – šneka vyndarys.

Ponas Sinkus turi licenciją, leidžiančią per metus pagaminti iki 10 t vyno.

„Lietuvoje buvau trečias, kuriam išduota tokia licencija“, – komentuoja vyndarys.

Ponas Sinkus neatmeta galimybės savo vynus eksportuoti – rengiasi važiuoti į parodą Milane, domisi Japonijos rinka.

Pasak vyndario, Lietuvoje išgyventi vien iš vyndarystės būtų sunku, nes lietuviai dar dažnai renkasi jį pagal kainą.

„90% Lietuvoje nupirktų vynų kainuoja iki 4 Eur, todėl man būtų nerealu vien iš vyndarystės išgyventi“, – nurodo p. Sinkus. Todėl vyndarystės verslą kol kas maitina kita p. Sinkaus veikla, – jis turi plastikinių apdailos medžiagų gamybos UAB „Lėdis“.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau