„Panorama“ nuo kovo dirbs valanda trumpiau
Nuo kovo 1 d. parduotuvės dirbs nuo 10 iki 21 val. (dabar iki 22 val.), o „RIMI Hypermarket“ – nuo 8 iki 22 val. (dabar iki 23 val.). Restoranų darbo laikas išliks nepakitęs, teigiama bendrovės pranešime.
„Parduotuvių darbo laiko sutrumpinimo galimybę svarstėme bei analizavome daugiau nei metus. Stebėdami lankytojų srautus, pardavimus, nuolat bendraudami su nuomininkais supratome, kad klientai apsiperka gerokai iki vėlyvųjų valandų. Paskutinėmis darbo valandomis lankytojų srautai pastebimai sumažėja, nebėra poreikio parduotuvėms dirbti tokiu metu“, – pranešime cituojama Birutė Kalanovaitė, „Panoramos“ generalinė direktorė.
Darbuotojų darbo sąlygų gerinimas, glaudus dialogas su nuomininkais – vieni pagrindinių prioritetų, prideda ji. „Panoramoje“ veikia 157 parduotuvės ir paslaugų teikimo vietos, 24 restoranai ir kavinės.
Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas tikisi, kad ir kiti prekybos centrai pradės laikytis „civilizuotų darbo laiko sąlygų, nes daugelis parduotuvių darbuotojų nepageidauja dirbti iki 22 val.“
„Kalėdinę dovaną mums padarė „Panorama“, leidusi per šventes parduotuvėms dirbti iki 21 val. Jeigu ir kiti centrai sutiktų trumpinti darbo laiką, mes lengviau spręstume darbuotojų paieškos problemas“, – sako p. Perveneckas.
Kai kurie mažesni prekybos centrai, pavyzdžiui, „Europa“ Vilniuje dirba iki 21 val., sekmadieniais – iki 20 val.
Į klausimą, ar ketinama trumpinti darbo laiką, Dovilė Vidzbelytė, „Akropolis group“ Nekilnojamojo turto valdymo departamento vadovė atsakė taip: „Esame rinkos lyderiai, turintys didžiausius pirkėjų srautus, tad bet kokį sprendimą dėl darbo laiko priimame tik atidžiai įvertinę mūsų pirkėjų poreikius. Parduotuvių darbo laikas „Akropoliuose“ nustatomas atsižvelgiant į miesto gyventojų ir svečių įpročius, patogumą jiems.“
Vilniaus „Akropolyje“ parduotuvės dirba iki 22 val., Šiaulių „Akropolyje“ – iki 21 val., Klaipėdos „Akropolyje“ šaltuoju sezonu parduotuvės dirba iki 21 val., šiltuoju – iki 22 val.
Inga Navickaitė, prekybos centro Vilniuje „Ozas“ direktorė, sako, kad dauguma pirkėjų labiau vertina patogumą, t.y. galimybę apsipirkti kuo ilgiau.
„Šiuo metu vartojimas yra didžiausia ekonomikos variklis Lietuvoje. Siekiant skatinti vartojimą kai kuriose kitose šalyse bandoma ilginti prekybos centrų darbo laiką. Taip pat, įvertinus vienos darbo valandos efektyvumą viso centro mastu, matome, jog darbo laiko sutrumpinimas vis dėl to būtų labiau nuostolingas nei efektyvus. Dėl šiek tiek sumažėjusių išlaidų darbuotojų užmokesčiui, elektros energijai vos kelioms atskiroms parduotuvėms pavyktų sutaupyti“, – komentuoja p. Navickaitė.
Be to, tęsia ji, šiais laikais prekybos centrai yra ne tik apsipirkimo vieta. Lankytojai eina į kiną, sporto klubą, šeimos pramogų centrą, leidžia laisvalaikį kavinėse, restoranuose.