2015-10-22 16:32

Perdirbėjai: pieną pabranginę 1 ct jau dirbtume nuostolingai

„Pieno centro“ duomenimis, pagridninių mūsų pieno perdirbėjų rentabilumas šiemet nesiekia 1%. Juditos Grigelyt4s (VŽ) nuotr.
„Pieno centro“ duomenimis, pagridninių mūsų pieno perdirbėjų rentabilumas šiemet nesiekia 1%. Juditos Grigelyt4s (VŽ) nuotr.
Didieji Lietuvos perdirbėjai šiemet dirba su minimaliu pelningumu ir sako, kad jei pieno kainą padidintų 1 ct/kg pradėtų dirbti nuostolingai.

Visgi rinkoje yra ir gerų žinių – jau keliuose iš eilės pasauliniuose pieno produktų aukcionuose produktai brango ir tuo pačiu turėtų kilti supirkimo kainos.

Egidijus Simonis, didžiausias pieno perdirbimo įmones vienijančios asociacijos „Pieno centras“ direktorius sako, kad visų įmonių pelningumas šiemet iki 1%.

„Jei pieną pabrangintume 1 ct/kg jau dirbtume nuostolingai. Jau dabar mūsų pelningumas mažesnis nei 2% ir kai tokie ekonominiai rodikliai bankai vengia duoti kreditus, nes tokios įmonės laikomos rizikingomis“, – aiškina p. Simonis.

Viltingi aukcionai

Panašūs ir kitų ES perdirbėjų ekonominiai rodikliai. Asociacijos vadovas pateikia ir skaičius – jei bendrovė perdirba 1.000 t pieno per dieną, tai 1 ct/kg per mėnesį sudaro 300.000 Eur, per metus virš 3 mln. Eur.

„Pieno centro“ vadovas sako, kad didžiausių pieno perdirbėjų normalus pelningumas gerais laikais siekia 3–3,5%.

„Tikimės, kad rinka stabilizuosis, nes paskutiniuose pieno aukcionuose pieno produktai brango ir lapkritį ar gruodį supirkimo kainą ūkininkams padidinsime. Tradiciškai po brangimo aukcionuose prabėga 2–3 mėn. kol kainos augimas ateina iki ūkių“, – aiškina p. Simonis.

Stumia kaimynai

Tačiau pieno produktų kainos tai tik vienas iš perdirbėjams tenkančių iššūkių.

Po Rusijos embargo paaštrėjo Europos pienininkų tarpusavio konkurencija ir mūsiškiams tenka pasispausti net namų rinkoje – vis daugiau Lietuvoje parduodamų produktų ne pagaminti vietoje, bet atvežti iš kitų šalių.

„Pastaruosius kelerius metus importo Lietuvoje daugiau. Tai natūralu. Mes taip pat stengiamės savo gaminius parduoti kitose valstybėse“, – aiškina Gintaras Bertašius, AB Vilkyškių pieninės generalinis direktorius.

Asociacijos „Pieno centras“ duomenimis, per penkerius metus importiniai pieno produktai rinkos dalį padidino nuo 9 iki 22%. Ponas Bertašius sako, kad šiandien lietuviai su importu priversti konkuruoti kaina. Vien sentimentų nebeužtenka.

„Turime galvos skausmą, kaip rasti kainodaros balansą – neprarasti pelno ir kartu išsaugoti pardavimą bei konkuruoti su importu“, – aiškina p. Bertašius.

52795
130817
52791