Perdirbėjai: pieną pabranginę 1 ct jau dirbtume nuostolingai

Publikuota: 2015-10-22
„Pieno centro“ duomenimis, pagridninių mūsų pieno perdirbėjų rentabilumas šiemet nesiekia 1%. Juditos Grigelyt4s (VŽ) nuotr.
„Pieno centro“ duomenimis, pagridninių mūsų pieno perdirbėjų rentabilumas šiemet nesiekia 1%. Juditos Grigelyt4s (VŽ) nuotr.
 

Didieji Lietuvos perdirbėjai šiemet dirba su minimaliu pelningumu ir sako, kad jei pieno kainą padidintų 1 ct/kg pradėtų dirbti nuostolingai.

Visgi rinkoje yra ir gerų žinių – jau keliuose iš eilės pasauliniuose pieno produktų aukcionuose produktai brango ir tuo pačiu turėtų kilti supirkimo kainos.

Egidijus Simonis, didžiausias pieno perdirbimo įmones vienijančios asociacijos „Pieno centras“ direktorius sako, kad visų įmonių pelningumas šiemet iki 1%.

„Jei pieną pabrangintume 1 ct/kg jau dirbtume nuostolingai. Jau dabar mūsų pelningumas mažesnis nei 2% ir kai tokie ekonominiai rodikliai bankai vengia duoti kreditus, nes tokios įmonės laikomos rizikingomis“, – aiškina p. Simonis.

Viltingi aukcionai

Panašūs ir kitų ES perdirbėjų ekonominiai rodikliai. Asociacijos vadovas pateikia ir skaičius – jei bendrovė perdirba 1.000 t pieno per dieną, tai 1 ct/kg per mėnesį sudaro 300.000 Eur, per metus virš 3 mln. Eur.

„Pieno centro“ vadovas sako, kad didžiausių pieno perdirbėjų normalus pelningumas gerais laikais siekia 3–3,5%.

„Tikimės, kad rinka stabilizuosis, nes paskutiniuose pieno aukcionuose pieno produktai brango ir lapkritį ar gruodį supirkimo kainą ūkininkams padidinsime. Tradiciškai po brangimo aukcionuose prabėga 2–3 mėn. kol kainos augimas ateina iki ūkių“, – aiškina p. Simonis.

Stumia kaimynai

Tačiau pieno produktų kainos tai tik vienas iš perdirbėjams tenkančių iššūkių.

Po Rusijos embargo paaštrėjo Europos pienininkų tarpusavio konkurencija ir mūsiškiams tenka pasispausti net namų rinkoje – vis daugiau Lietuvoje parduodamų produktų ne pagaminti vietoje, bet atvežti iš kitų šalių.

„Pastaruosius kelerius metus importo Lietuvoje daugiau. Tai natūralu. Mes taip pat stengiamės savo gaminius parduoti kitose valstybėse“, – aiškina Gintaras Bertašius, AB Vilkyškių pieninės generalinis direktorius.

Asociacijos „Pieno centras“ duomenimis, per penkerius metus importiniai pieno produktai rinkos dalį padidino nuo 9 iki 22%. Ponas Bertašius sako, kad šiandien lietuviai su importu priversti konkuruoti kaina. Vien sentimentų nebeužtenka.

„Turime galvos skausmą, kaip rasti kainodaros balansą – neprarasti pelno ir kartu išsaugoti pardavimą bei konkuruoti su importu“, – aiškina p. Bertašius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paramai investicijoms į žemės ūkio valdas – 25 mln. Eur

Ūkininkai ir žemės ūkio veiklą vykdantys juridiniai asmenys nuo kovo gegeužės galės teikti paramos paraiškas...

Pramonė
2019.02.16
EK: produktai su pluoštinių kanapių ekstraktais negali būti tiekiami rinkai

Europos Komisija (EK) paskelbė, kad pluoštinės kanapės ekstraktai ir iš jų gauti produktai, kurių sudėtyje...

Pramonė
2019.02.14
Sprendimas netirti „Agrokoncerno“ trąšų importo – teisėtas 2

Generalinė prokuratūra nusprendė, kad Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) sprendimas atsisakyti...

Pramonė
2019.02.14
Į Kauną kol kas kraustys tik ŽŪM, dėl kitų institucijų spręs vėliau 6

Vyriausybė pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) perkėlimui į Kauną, tačiau nusprendė, kad jis turėtų būti...

Pramonė
2019.02.13
Smulkiųjų ūkių verslo planams įgyvendinti skirta 10 mln. Eur 4

Nuo kovo smulkieji ūkininkai galės teikti paraiškas gauti paramą, siekiančią iki 15.000 Eur. Iš viso žemės...

Pramonė
2019.02.13
Kauno kaina: baiminamasi milijonų išeitinėms ir sutrikusio ES lėšų skirstymo Premium 9

Šiandien Vyriausybė dar kartą svarstys Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) ir jai pavaldžių institucijų kraustynių...

Pramonė
2019.02.13
G. Surplys pažadėjo ištirti kraustynių į Kauną poveikį 11

Su Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) pavaldžių institucijų darbuotojais dėl iškėlimo į Kauną diskutavęs Giedrius...

Pramonė
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 1

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Lietuva nepritarė EP raginimui nutraukti ES sutartis su didžiaisiais tabako gamintojais 2

Lietuvos Vyriausybė šią savaitę nusprendė nepritarti Europos Parlamento raginimui nutraukti Europos Sąjungos...

Pramonė
2019.02.08
Klaipėdos žuvininkystės produktų aukciono gali nebelikti 2

Turto bankui nepavykus parduoti dėl finansinių sunkumų nebeveikiančios žuvies perdirbimo bendrovės Klaipėdos...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kepyklėlių bumas sugrįžta: kaip šiame versle nenusvilti Premium 6

Nedidelė kepykla – verslas, kuris reikalauja palyginti nedaug investicijų, o prekės čia greito apyvartumo.

Gazelė
2019.02.06
Ūkininkams surengė išskirtinę pramogą – nugalėtojas keliauja į Malaiziją Verslo tribūna 3

Kompleksinių sprendimų žemės ūkiui UAB „Scandagra“ ir viena didžiausių žemės ūkio technikos tiekėjų šalyje AB...

Pramonė
2019.02.05
Tendencijos gaiviųjų gėrimų pramonėje: grožio ir skonio nebeužtenka Premium

Gaiviųjų gėrimų pramonėje skonio ar dailaus pakuotės dizaino nebepakanka – vartotojai vis dažniau daugiau...

Pramonė
2019.02.04
Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjų plėtra: vieni į Skandinaviją, kiti – į Rytus Premium

Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjams praėję metai buvo sėkmingi – savo apyvartą bendrovės didino 10–13%.

Pramonė
2019.02.04
Pasaulio futbolo čempionatas alaus pardavimų Rusijoje nepadidino 1

Alaus ir alaus gėrimų Rusijos Federacijoje 2018 m. buvo parduota mažiau nei prieš metus – aludariams nepadėjo...

Verslo aplinka
2019.02.03
Suomiai veržiasi į Laplandiją piemenauti 1

Galimybė vieną vasaros savaitę padirbėti piemeniu Laplandijoje, kurią siūlo Suomijos miškų tarnyba, kasmet...

Pramonė
2019.02.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau