„Bosch“ trumpins darbo valandas, mažins atlyginimus 10.000 darbuotojų

Kompanija sutrumpins darbo savaitę nuo 38–40 valandų iki 35 valandų, kas lems atlyginimų sumažėjimą maždaug 12,5%, „Bosch“ atstovai savaitgalį informavo pirmą apie tai pranešusią DPA.
Priemonės nuo kovo mėnesio bus pradėtos taikyti tiek centrinėje „Bosch“ būstinėje Gerlingene, tiek dviejose gamyklose Pietvakarių Vokietijoje.
Tai yra papildomos sąnaudų mažinimo priemonės prie plačios apimties atleidimų bangos, apie kurią pranešta anksčiau šią savaitę. „Bosch“ visame pasaulyje atleis apie 5.500 darbuotojų, daugiausiai Vokietijoje (3.800).
Tokiu būdu kompanija, kuri yra didžiausia pasaulyje automobilių pramonės tiekėja, reaguoja į paklausos automobilių detalėms nuosmukį.
„Automobilių pramonė kenčia nuo reikšmingo gamybinių pajėgumų pertekliaus. Konkurencija ir spaudimas kainoms toliau intensyvėja“, – kiek anksčiau šią savaitę pranešė „Bosch“.
Kompanijos gaminami komponentai randami kone visuose 1,5 mlrd. transporto priemonių visame pasaulyje.
„Bosch“ kalba apie struktūriškai išliksiančią mažesnę paklausą dalims ir tikisi nebent menko atsigavimo kitąmet.
Vėliausios „Bosch“ naujienos papildo automobilių pramonės tiekėjų, ypač Vokietijos, plintantį besitraukiančios paklausos ir atleidimų bangos užkratą.
Antai „Continental“, trečias didžiausias pasaulyje automobilių pramonės tiekėjas, turintis fabriką ir Lietuvoje, dar metų pradžioje skelbė apie daugiau kaip 7.000 darbuotojų atleidimą visame pasaulyje iki 2025 m.
Pokyčius lemia automobilių pramonės perėjimas prie elektromobilių gamybos, kurios procese reikia mažiau dalių ir darbuotojų, tiap pat bendrai susilpnėjusi paklausa.
Didžiausi automobilių pramonės tiekėjai reaguoja į automobilių gamintojų veiksmus. Antai Vokietijos automobilių pramonės gigantė „Volkswagen“ imasi beprecedenčio fabrikų Vokietijoje uždarymo ir sėda prie sunkių derybų su darbuotojų profsąjungomis, reaguodama į pasekmės dėl pavėluoto atėjimo elektromobilių sektorių ir į pralaimimą kovą su kinų elektromobilių gamintojais.
Valdydama kaštus „Volkswagen“ paskelbė apie planus Vokietijoje uždaryti tris fabrikus, kad suvaldytų kaštus.
Vėliausios neigiamos naujienos šią savaitę automobilių gamintojų sektoriuje atkeliavo iš „Ford Motor“, kuri pranešė, kad Europoje bus atleista apie 4.000 žmonių.
Dar vieną smūgį pramonei sudavė šios savaitės naujienos apie Švedijos elektromobilių baterijų kūrėjos „Northvolt“ siekiamą bankrotą. Su kompanija buvo siejamos kone visos Europos automobilių elektrifikacijos ir pasipriešinimo kinų gamintojams viltys.
Savo ruožtu visame automobilių pramonės sektoriuje ES dirba iš viso 12,9 mln. žmonių, kas sudaro daugiau kaip 8% pramonės darbo vietų, suneša apie 7% ES BVP, rodo automobilių gamintojų asociacijos ACEA surinkta statistika.
Kaip rodo šią savaitę skelbta mėnesinė Europos automobilių registracijų statistika iš ACEA, spalį naujų automobilių registracijos ES užfiksavo nedidelį, 1,1% augimą, palyginti su pernai metų tuo pačiu mėnesiu, po dviejų iš eilės neigiamų mėnesių.
Per šių metų 10 mėnesių naujų registracijų ES skaičius siekė 8,9 mln. vnt., pokytis, palyginti su laikotarpiu pernai, tesiekia 0,7%.
Aukštų palūkanų, silpnos paklausos prislėgto sektoriaus negelbėja ir pastangos elektrifikuoti automobilių parką Europoje.
Spalį elektromobilių registracijų skaičius didėjo 2,4%, tačiau visas šių metų elektromobilių registracijų skaičius sumažėjo 4,9%, iki 1,17 mln. vnt., o elektromobilių rinkos dalis Europoje sumažėjo nuo 14% iki 13,2%.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai