„Tesla“ mažina savo populiariausių modelių kainas Europoje ir JAV iki 20%
Elono Musko vadovaujamos bendrovės akcijos pinga jau daugiau nei metus, o penktadienio prekybos sesijos pradžioje jų vertė nukrito net 4,5%, prieš vėl atsigaudama.
„Ne paslaptis, kad „Tesla“ produkcijos paklausa ima silpnėti dėl pasaulinės ekonomikos sulėtėjimo 2023 metais“, – pažymėjo Danas Ivesas, finansinių paslaugų ir investicijų bendrovės „Wedbush Securities“ analitikas.
Visgi jo teigimu, kainų sumažinimas yra „teisingas žingsnis“ ir „aiškus ženklas Europos automobilių gamintojoms bei varžovėms JAV GM ir „Ford“, kad „Tesla“ nesirengia gražiam žaidimui smėlio dėžėje“.
Pastaraisiais mėnesiais „Tesla“ jau du kartus sumažino kainas Kinijoje, o praėjusių metų pabaigoje pasiūlė nedažnai skelbiamas nuolaidas akcijas Šiaurės Amerikoje.
Remiantis įrašais socialiniuose tinkluose, kainų sumažinimas Kinijoje sukėlė jau įsigijusių „Tesla“ pirkėjų nepasitenkinimą dėl praleistos galimybės sutaupyti.
2022 m. bendrovė pristatė klientams rekordinį 1,31 mln. elektromobilių skaičių, arba 40% daugiau nei 2021 m.
Visgi tai vis tiek neatitiko ilgalaikio E. Musko tikslo padidinti pristatymus vidutiniškai 50% per metus.
Investuotojai nerimauja, kad dėl ekonomikos nuosmukio, taip pat dėl didėjančių palūkanų normų, dėl kurių brangs paskolos automobiliams įsigyti, pardavimai sulėtės.
Stebėtojai taip pat atkreipia dėmesį į daugelio konkurentų atėjimą į elektromobilių rinką, o didžiosios automobilių gamintojos dabar siūlo daugybę modelių, įskaitant prabangos segmentą, kuriame ilgą laiką dominavo „Tesla“.