2020-04-19 11:00

Gyventojai su draudikais pykstasi mažiau: LB medalį kabina sau

„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
Lietuvoje tarp vartotojų ir draudimo įmonių pernai kilo 333 ginčai – 19% mažiau, nei 2018 m., kai jų buvo 411, o nuopelnus dėl to Lietuvos bankas (LB) prisiskiria sau.

Kaip nurodoma LB šią savaitę paskelbtoje apžvalgoje, gyventojų ir draudikų ginčai pernai sudarė 67% visų LB, atsakingo už visos finansų rinkos priežiūrą, išnagrinėtų vartojimo ginčų.

Anot rinkos prievaizdo, nesutarimų tarp vartotojų ir draudimo įmonių skaičius gerokai sumažėjo, o tokį rodiklio mažėjimą galimai lėmė Lietuvos banko susitikimai su draudimo įmonėmis vartojimo ginčų prevencijos klausimais.

„Pastebima, kad išspręsti nesutarimus su vartotojais ir rasti kompromisinį sprendimą dažniau siekiama jau pirmojo kontakto su vartotoju metu“, – rašo Lietuvos bankas.

Pasiskirstymas pagal sprendimus

Skaičiuojama, kad pernai Lietuvos bankas priėmė 118 sprendimų dėl ginčo esmės, iš jų 43 atvejais vartotojų reikalavimus laikė pagrįstais ir juos tenkino visiškai (19) arba iš dalies (24): tai sudarė 36% priimtų sprendimų dėl ginčo esmės.

62 vartotojų ir draudimo įmonių ginčai nebuvo pradėti arba jų nagrinėjimas buvo nutrauktas vartotojams ir draudimo įmonėms pasiekus taikius susitarimus arba pastarosioms patenkinus vartotojų reikalavimus (2018 m. – 63 taikūs susitarimai).

Daugiausia ginčų kilo dėl ne gyvybės draudimo sutarčių (320). Iš jų 117 – dėl sausumos transporto priemonių valdytojų atsakomybės draudimo (TPVCAPD), 89 – dėl turto draudimo, 45 – dėl sausumos transporto priemonių, išskyrus geležinkelio transporto priemones, draudimo (KASKO), 16 – dėl kelionių draudimo, 13 – dėl nelaimingų atsitikimų draudimo.

Beveik visose ne gyvybės draudimo grupėse pastebimas nesutarimų mažėjimas, nežymiai padaugėjo tik ginčų dėl TPVCAPD ir bendrosios civilinės atsakomybės draudimo, nurodo LD.

Dėl gyvybės draudimo irgi mažėja

Ginčų dėl gyvybės draudimo šakai priskiriamų draudimo grupių, palyginti su 2018 m., kai buvo išnagrinėtas 31 ginčas, irgi gerokai sumažėjo. Pernai išnagrinėti tik 8 tokie vartotojų ir draudimo įmonių nesutarimai. 2018 m. net 26 iš 31 ginčo kilo dėl gyvybės draudimo, susijusio su investiciniais fondais, 2019 m. – tik 6.

Anot LB, 2019 m. draudikai dažniau vykdė Lietuvos banko priimtus sprendimus: įgyvendinta 93% LB rekomendacijų (2018 m. – 91%).

Lietuvos banko rekomendacijos buvo neįvykdytos 3 atvejais (2 rekomendacijų neįgyvendino ADB „Compensa Vienna Insurance Group“, 1 – „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ Lietuvos filialas).

52795
130817
52791