2018-11-08 07:00

ICO pasaka baigta: investuotojai nebenori, startuoliai keičia taktiką

Jevgenijaus Biatovo („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Jevgenijaus Biatovo („Sputnik“ / „Scanpix“) nuotr.
Laikai, kai pradedančios įmonės per pirminius kriptovaliutų siūlymus be didesnių pastangų pritraukdavo dešimtis ar net šimtus milijonų, baigėsi tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje, patvirtina statistika ir konstatuoja ekspertai. Sutariama, kad tai didele dalimi lėmė smukusios populiariausių kriptovaliutų kainos, tačiau priežasčių yra ir daugiau – pradedant biržų ir žiniasklaidos plėšikavimu, baigiant apribota projektų reklama.

Pirminiai kriptovaliutų siūlymai (angl. initial coin offerings, ICOs), dar šių metų pradžioje buvę vienu karščiausių verslo idėjų finansavimo būdų, Lietuvoje ir visame pasaulyje pamažu praranda tiek pradedančiojo verslo, tiek investuotojų susidomėjimą.

Kaip rodo ICO statistiką renkančios bendrovės „Autonomous Next“ duomenys, lėšų pritraukimas leidžiant savo kriptovaliutą ir įgyvendinant ICO rugsėjį smuko iki žemiausio per 13 mėnesių lygio – taip startuoliai pritraukė 447 mln. USD, kai dar metų pradžioje skaičiai buvo ir penkiskart didesni.

52795
130817
52791