Vilniaus taksi įmonė vietoje ICO svarsto apie IPO
Tomas Peleckas, bendrovės „Amber Vilnius“, veikiančios su prekės ženklu A2B, direktorius, patvirtino, kad ICO vykdymo planų buvo atsisakyta.
„Toks sprendimas buvo priimtas natūraliai atsižvelgus į kriptovaliutų rinkoje esančias tendencijas, kurios bent jau kol kas nerodo jokių atsigavimo ženklų. Eteris, antra pagal populiarumą pasaulyje kriptovaliuta, šiuo metu yra nuvertėjusi daugiau kaip 6 kartus nuo savo aukščiausio taško, todėl nėra tikslinga pritraukinėti kapitalo, kuomet eterio kursas yra toks žemas. Net ir idealios sėkmės atveju pavyktų pritraukti šešis kartus mažiau kapitalo, nei buvo iškelti pirminiai tikslai“, – VŽ sako p. Peleckas.
Be to, pasak jo, pats lėšų pritraukimas ICO būdu pasidarė itin brangus – esą dalis tam tinkamų komunikacijos kanalų užsidarė, o likusieji yra per brangūs.
„Yra projektų, kurių pritrauktas kapitalas vos viršydavo komunikacijai išleistas lėšas, tad natūralu, kad, siekiant ilgalaikių tikslų, tokie pritraukimo kaštai yra nepakeliami. Lėšų paties projekto vystymui praktiškai nebeliktų“, – kalba p. Peleckas.
Tiesa, anot jo, ICO klausimas „nėra uždarytas galutinai“.
„Jei rinkoje tendencijos pasikeistų, pakankamai greitai galėtume grįžti prie ICO ir jį tęsti“, – sako įmonės vadovas.
VŽ skelbė, kad „Amber Vilnius“ planavo per ICO pritrauktus 21 mln. Eur skirti savo taksi užsakymo platformos paleidimui 46 didžiausiuose Europos miestuose, kurių kiekviename gyvena bent 0,5 mln. žmonių.
Turėjo būti sukurta platforma, kuri leistų paprastai užsakyti taksi paslaugas naudojantis mobiliąja taksi programėle, o vienas iš atsiskaitymo būdų joje būtų naujai išleista kriptovaliuta.
Buvo žadama dar 2018 m. žengti į didžiausius Lenkijos ir Vokietijos miestus – Varšuvą, Krokuvą, Lodzę, Vroclavą, Berlyną, Hamburgą, Miuncheną, Kelną, Diuseldorfą, Dortmundą, Eseną, Frankfurtą ir Štutgartą.
Galvoja apie „First North“
Teigiama, kad minimų tikslų nėra visiškai atsisakyta, tik bent dalį jų pasiekti dabar svarstoma įmonei padarant IPO ir ateinant į biržą.
„Šiuo metu dirbame prie pasiruošimo pritraukti papildomo kapitalo mūsų tiesioginei veiklai – taksi. Tai yra konkrečiai susiję su mūsų planais kitais metais pradėti veiklą vykdyti Varšuvos rinkoje, kuri yra trigubai didesnė, nei Vilniaus. Šiam žingsniui mums yra reikalingi papildomi 1–2 mln. Eur. Šis kapitalas bus pritrauktas išleidžiant naują akcijų emisiją“, – kalba p. Peleckas.
Anot jo, šiuo metu svarstomi keli variantai – kapitalo pritraukimas per biržą arba iš investicinių fondų.
VERSLO TRIBŪNA
„Dar gerokai per anksti pasakyti, ar kapitalas bus pritraukiamas mažmeniniu būdu, t.y. akcijas kotiruojant „Nasdaq First North“ rinkoje ir leidžiant jas įsigyti bet kuriam aktyviam investuotojui, ar visą naują akcijų emisiją galėtų išpirkti vienas ar keli investuotojai. Tokiu atveju didelio poreikio kotiruoti akcijas „Nasdaq First North“ rinkoje nebūtų“, – sako p. Peleckas.
„Amber Vilnius“ veiklą Vilniuje pradėjo 2015 m. Įmonė turi 40-ies automobilių „Volkswagen Jetta“ ir „Škoda Octavia“ parką. Juose užsakymai yra priimami naudojant planšetinius kompiuterius, o atsiskaitymai vyksta banko kortelėmis.
Pernai su verslo klientais daugiausiai dirbanti „Amber Vilnius“ gavo 1,365 mln. Eur pajamų (užpernai – 0,751 mln. Eur), tačiau patyrė 54.590 Eur nuostolių (2016 m. – 203.152 Eur nuostolių). Bendrovė šiuo metu turi 108 darbuotojus, rodo „Creditinfo“ duomenys.