„Skycop“ apsigalvojo dėl 100 mln. USD vertės ICO
Gediminas Žiemelis, netiesioginis „Skycop“ akcininkas, sako, kad planai pakeisti nenorint turėti teisinių problemų.
„Neradome tinkamos teisinės schemos ICO įgyvendinimui. Buvome viską prasiruošę – pradedant verslo planu (angl. white paper), baigiant projektui skirtu interneto tinklapiu. Tačiau po konsultacijų su teisininkais iš JAV nusprendėme kriptovaliutos neleisti“, – VŽ sako p. Žiemelis.
Anot jo, įvykdžius ICO kiltų rizika tapti „teisinio persekiojimo taikiniu“.
„ICO vis dar yra pilkojoje, labai trapioje zonoje, į kurią labai atidžiai žiūri teisėsaugos institucijos. Net nedarant kriptovaliutų žetonų platinimo Jungtinėse Valstijose, galėtume papulti į situaciją, kai JAV kontoros įsigytų po kelis mūsų žetonus ir prasidėtų teisinis mūsų persekiojimas. To nenorime, ypač turint omenyje, kad turime įvairių kitų planų, apie kuriuos dar negalime kalbėti“, – sako p. Žiemelis.
VŽ rašė, kad „Skycop“ išankstinį valiutos siūlymą (angl. Preliminary initial coin offering, Pre-ICO) planavo surengti dar iki 2017 m. pabaigos, o patį ICO – šiemet.
Buvo planuojama, kad per valiutos platinimą pritrauktos lėšos bus panaudotos kuriant sistemą, kuri leis kelių mygtukų paspaudimu skrydžių bendrovių klientams gauti kompensacijas už vėluojančius ar atšauktus skrydžius ir kitus oro linijų nusižengimus. Buvo planuojama, kad kompensaciją naujai išleista kriptovaliuta ar įprastomis valiutomis bus galima gauti per keliasdešimt minučių, o bylinėjimąsi su skrydžių įmonėmis perimtų „Skycop“.
„Skycop“ veiklą pradėjo pernai pavasarį. Įmonėje dirba teisininkai, derybininkai, skolų išieškotojai.
Europos Parlamento reglamentas nurodo, jog skrydžių bendrovių keleiviams dažniausiai priklauso kompensacijos už skrydžio atšaukimą likus mažiau nei 14 dienų iki jo, jeigu vėluojama į kelionės tikslą daugiau nei 3 valandas, jeigu bendrovė pardavė bilietų daugiau nei lėktuve yra vietų ir dėl to atsisakė priimti keleivį.
Skiriasi ir senaties terminai, kada galima pateikti pretenziją. Pavyzdžiui, Lietuvoje šis laikotarpis – 10 metų. Maksimali galima kompensacija keleiviui – 600 Eur, vidurkis – 400 Eur. Vis dėlto, jeigu skrydis vyko už ES ribų, arba vežėjas yra ne ES skrydžių bendrovė, kompensacijos nepriklauso.
Bendrovės „Skycop Team“ akcininkai 2018 m. birželio 7 d. buvo su pačios įmonės vadovybe siejama UAB „Profika“ (51,25% akcijų) ir su p. Žiemeliu siejama „ŽIA Valda“ (48,75%), rodo Registrų centro duomenys.