2024-03-22 06:45

Rožinės iliuzijos apie Lietuvos įvaizdį: krepšinio kultas, migracijos ir propagandos žaizdos

Irmanto Gelūno (BNS) nuotr.
Irmanto Gelūno (BNS) nuotr.
Apie Lietuvą pasaulyje randama gerokai per mažai neutralios ar pozityvios informacijos, ypač neanglakalbiuose regionuose, kur dominuoja neigiamas naratyvas apie mūsų šalį.
  • Tik rožinis įsivaizdavimas, kad Lietuva – lazerių, startuolių, greito interneto šalis.
  • Liūdnoji žinia, kad 2023-iaisiais, palyginti su 2022 m., susidomėjimas Lietuva sumenko bemaž visose šalyse.
  • Tarp 15-os regionų, kurie labiausiai domisi Lietuva, aukštas pozicijas užima ir tolimos šalys kaip Indija, Japonija.
  • Neigiamų naratyvų apie Baltijos šalis plėtrai neproporcingai daug įtakos turi vienas konkretus kanalas – „Euronews“.
  • Matome daug reputacijos gaisrų, tačiau niekas jų negesina, nevaldo.

Startuolio „Repsense“ atliktame Lietuvos įvaizdžio užsienio šalyse tyrime buvo analizuotos 39-ios valstybės, jose publikuoti per 150.000 straipsnių apie Lietuvą, Latviją ir Estiją, iš jų 35.000 buvo analizuoti detaliau. 

52795
130817
52791