Kuriant šalies prekės ženklą, siūlys eiti estų ar švedų pavyzdžiu
Būsimasis konkursas – neseniai paskelbtos Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategijos, kuri remiasi pozicionavimu „Open for Co-creation“ („Atviri kurti kartu“), tęsinys.
Pasak Tomo Ramanausko, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovo, nėra magiško modelio, kuris geriausiai tinka visoms šalims, norinčioms išryškinti savo įvaizdį pasaulyje.
„Kurdami strategiją, nagrinėjome geruosius pavyzdžius. Vienas jų – Estija. Kaimynų pavyzdys žavi ir tuo aspektu, kad estai sugebėjo išvengti tų begalinių diskusijų dėl simbolių, kas gali geriausiai atspindėti šalį. Kaimynai pasauliui prisistato kaip „e-estonia“, laikomasi tam tikro spalvinio identiteto, tačiau ten nėra nei logotipo, nei šūkio. Labai tikėtina, kad būsimajame vizualinio identiteto konkurse mes, kaip strategijos kūrėjai, siūlysime eiti tokiu pačiu keliu“, – atskleidžia T. Ramanauskas.
Pasak jo, svarbu turėti stiprią koncepciją, strategiją ir nesivaikyti skambių šūkių ar logotipų, kurie įveltų į begalines „patinka-nepatinka“ spekuliacijas.
„Šalies vizualiniam identitetui sukurti galima būtų moderniai pasitelkti nacionalinės vėliavos spalvas. Puikus to pavyzdys – Švedija, kuri savo logotipui naudoja šalies vėliavą, panašus sprendimas taikomas ir Suomijoje. Tokiu keliu galėtų eiti ir Lietuva“, – įsitikinęs T. Ramanauskas.
Plačiau skaitykite čia.
Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategiją Vyriausybės kanceliarijos užsakymu pastarąjį pusmetį rengė jungtinė ūkio subjektų grupė – kūrybinės agentūros UAB „New Agency“ („New!“), UAB „Synthesis Consulting Group“, ryšių su visuomene „Blue Oceans PR“ ir skaitmeninė agentūra „SuperYou“.