COVID-19 krizė apkarpė rinkodaros išlaidas, tačiau sukūrė naujų galimybių

Publikuota: 2020-06-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Visame pasaulyje viruso pandemija sukrėtė įmones, koregavo jų biudžetus ir ateities planus. Lietuvoje du trečdaliai įmonių nurodė, kad karantino metu paklausos jų parduodamoms prekėms ar paslaugoms visiškai neliko arba reikšmingai sumažėjo.

Penktadalis įmonių nurodė, kad paklausa nepasikeitė, o didžioji dalis įmonių operatyviai keitė rinkodaros taktiką, tiek dėl mažėjusių biudžetų, tiek ieškodamos naujų galimybių, rodo Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) drauge su KOG institutu atliktas tyrimas.

Dėl viruso pandemijos daugiau nei pusės tyrime dalyvavusių organizacijų sąnaudos sumažėjo, o beveik trečdalis respondentų teigė, jog sąnaudos išliko nepakitusios. Apklausoje dalyvavusios rinkodaros bendruomenės narių nuomone, didžiausias pandemijos poveikis jaučiamas rinkodaros ir komunikacijos skyriuose, kur lėšos yra mažinamos pirmiausia.

Beveik pusės tyrime dalyvavusių įmonių reklamos biudžetai buvo sumažinti, 28% teigė, kad biudžetas nepasikeitė arba buvo perskirstytas kitiems reklamos kanalams. 11% nurodė, kad krizės laikotarpiu didino biudžetą.

Kita iš sričių, kuriai buvo mažinamas rinkodaros biudžetas – išorinės agentūros bei konsultantai. Net 44% sumažino ar nutraukė bendradarbiavimą: 37% sumažino, 7% visiškai nutraukė. 9% teigė, padidinę bendradarbiavimą.

Tyrimo duomenimis, penktadalis įmonių nurodė, kad rinkodaros darbuotojų funkcijos yra išplėstos arba perskirstytos, padidėjo darbo krūvis, taip pat darbuotojai gavo naujų užduočių. Tuo tarpu 14% respondentų teigė, jog dėl taupymo, darbo krūvio sumažėjimo ar prastovų rinkodaros komanda sumažėjo ar jos visai nebeliko.

„Nepaisant to, kad įmonės rinkodaros biudžetus reikšmingai mažino, ši situacija sukuria labai daug naujų galimybių kurti naujas paslaugas, suteikti pridėtinę vertę vartotojams. Dar daugiau, krizės metu pirkėjams sumažinus savo išlaidas, rinkodaros svarba itin išryškėjo, nes reikia pasiekti vartotoją su tinkama žinute tinkamoje vietoje“, – išplatintame pranešime pažymi LiMA valdybos narys Andrius Kontrimavičius.

Pasak Alvydės Palaimaitės, LiMA direktorės, svarbu paminėti, kad rinkodaros vadovo reikšmė organizacijose dar labiau išryškėjo.

nuotrauka::1elft

„Tyrimas parodė, kad rinkodaros vadovas kriziniu laikotarpiu reikšmingai prisideda prie strateginių organizacijos sprendimų priėmimo ir jų įgyvendinimo: trečdalis jų kuria ir planuoja strateginius veiksmus, ketvirtadalis aktyviai dalyvauja priimant sprendimus, beveik penktadalis prisideda savo idėjomis ir rekomendacijomis“, – vardina A. Palaimaitė.

Nors reaguodamos į pasikeitusią rinkos situaciją, 22% tyrime dalyvavusių įmonių kardinaliai pakeitė rinkodaros strategiją, visgi didžioji dalis (59%) atliko neženklius jos pokyčius.

Tuo tarpu beveik trečdalis įmonių strategijos pokriziniams veiksmams dar neturi ir koncentruojasi tik į dabartinius iššūkius su kuriais susiduria, o pokrizines strategijas yra pasiruošusios tik ketvirtadalis įmonių.

Iš viso LiMA atliktame tyrime dalyvavo 270 respondentų, LiMA narių, apklausos užpildytos balandžio mėnesį.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Lietuvos geležinkeliai“ virsta LTG, keičiasi grupės įmonių prekės ženklai 26

„Lietuvos geležinkeliai“ keičia visų grupės įmonių prekės ženklus ir pagrindinės įmonės logotipą. „Lietuvos...

Dizaino agentūra „Critical“ turi naują vadovą

Prekių ženklų ir paslaugų dizaino agentūros „Critical“ vadovu tapo vienas jos įkūrėjų, Lietuvos dizaino...

Rinkodara
2020.07.02
Reputacijos laurai: IKEA, „Thermo Fisher“, „Lidl“ ir „Camelia“ Premium 2

Geriausios reputacijos titulą šiemet pelnė IKEA, nuomonės lyderių akyse – „Thermo Fisher Scientific“,...

Rinkodara
2020.07.01
Lietuvoje užblokuotas rekordinis piratinių svetainių skaičius 9

Lietuvos radijo ir televizijos komisija užblokavo 29-ias nelegaliai autorių teisėmis saugomą turinį...

Rinkodara
2020.07.01
„Bonum Publicum“ virsta į „SB draudimą“

Šiaulių banko valdoma gyvybės draudimo bendrovė „Bonum Publicum“ nuo liepos 1 d. keičia pavadinimą į „SB...

Rinkos
2020.07.01
„Amazon“ antrus metus iš eilės – vertingiausias ženklas pasaulyje

„Amazon“ antrus metus iš eilės tituluojamas vertingiausiu pasaulio prekių ženklu, antrojoje pozicijoje...

Rinkodara
2020.06.30
Reklamos užsakovų boikotas „Facebook“ įgauna pagreitį 3

Vis daugiau didžiųjų pasaulinių prekių ženklų jungiasi prie reklamos boikoto socialiniame tinkle „Facebook“.

Rinkodara
2020.06.29
„Luminor“ komunikacijos vadove tapo I. Baltrušaitienė 5

Indrė Baltrušaitienė, neseniai pasitraukusi iš prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės pareigų, tokias...

Rinkodara
2020.06.29
M. Velykis palieka reklamos agentūrą „TRUTH.“ 2

Reklamos agentūrą „TRUTH.“ (buvusi „McCann Vilnius“) palieka jos ilgametis kūrybos vadovas Mantas Velykis.

Rinkodara
2020.06.29
Centrinės prekybinės gatvės: pramogų pliūpsnis ir bankų atsitraukimas Premium

Svarbiausių sostinės prekybinių gatvių analizė atskleidžia, kad dabartinė padėtis yra šiek tiek prastesnė nei...

Prekyba
2020.06.29
Kelionių organizatorių įvaizdis – žemyn, prekybininkų – aukštyn Premium 1

Komunikacijos įtakos rodiklio analizė rodo, kad per pandemiją labiausiai krito kelionių organizatorių...

Rinkodara
2020.06.29
Reklamdaviai nebenori taikstytis su neapykanta socialiniuose tinkluose 6

Pasaulinė plataus vartojimo prekių kompanija „Unilever“ paskelbė iki šių metų pabaigos atšaukianti savo...

Rinkodara
2020.06.27
LRT atsiskaito visuomenei: rengia specialią laidą 1

Visuomeninis transliuotojas LRT kasmet atsiskaito Seimui, o nuo pernai – ir Lietuvos visuomenei.

Rinkodara
2020.06.26
„About You“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Į Lietuvą įžengusi Vokietijos e. platforma „About You“ žiniasklaidos planavimo ir reklamos partneriais...

Rinkodara
2020.06.25
Prekyba avalyne: sparčiausiai augo „Open 24“, pelningiausias – „Batų kalnas“ Premium

Iš prekybos avalyne bendrovių didžiausius pardavimus 2019 m. skaičiuoja UAB „Armitana“, pelningumo rodiklius...

Prekyba
2020.06.25
Prekybos tinklai atnaujina kino teatrų veiklą 1

Didžiųjų miestų „Akropoliuose“ duris atveria tris mėnesius dėl karantino neveikę „Forum Cinemas“ kino...

Prekyba
2020.06.24
Europos Komisijai – skundas dėl valstybės pagalbos skyrimo LRT 2

Interneto žiniasklaidos asociacija ir UAB „All Media Lithuania“ pirmadienį pateikė skundą Europos Komisijai...

Rinkodara
2020.06.22
„Hero group“ įsteigė vaizdo komunikacijos agentūrą

Komunikacijos grupė „Hero group“ įsteigė vaizdo komunikacijos agentūrą „CUT! Films“, kuri koncentruosis į...

Rinkodara
2020.06.22
Ar Lietuva gali šalies reklamai išleisti 40 mln. Eur 8

Tiek Vilniaus, tiek ir Lietuvos skaitmeninio matomumo pozicija šiemet pasaulinėse miestų varžybose turėtų...

Rinkodara
2020.06.21
Startuoja virtualus „Kanų liūtų“ festivalis

Didžiausias reklamos ir kūrybingumo festivalis „Kanų liūtai“ („Cannes Lions“) šiemet, kaip ir daugelis...

Rinkodara
2020.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus