COVID-19 krizė apkarpė rinkodaros išlaidas, tačiau sukūrė naujų galimybių

Visame pasaulyje viruso pandemija sukrėtė įmones, koregavo jų biudžetus ir ateities planus. Lietuvoje du trečdaliai įmonių nurodė, kad karantino metu paklausos jų parduodamoms prekėms ar paslaugoms visiškai neliko arba reikšmingai sumažėjo.
Penktadalis įmonių nurodė, kad paklausa nepasikeitė, o didžioji dalis įmonių operatyviai keitė rinkodaros taktiką, tiek dėl mažėjusių biudžetų, tiek ieškodamos naujų galimybių, rodo Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) drauge su KOG institutu atliktas tyrimas.
Dėl viruso pandemijos daugiau nei pusės tyrime dalyvavusių organizacijų sąnaudos sumažėjo, o beveik trečdalis respondentų teigė, jog sąnaudos išliko nepakitusios. Apklausoje dalyvavusios rinkodaros bendruomenės narių nuomone, didžiausias pandemijos poveikis jaučiamas rinkodaros ir komunikacijos skyriuose, kur lėšos yra mažinamos pirmiausia.
Beveik pusės tyrime dalyvavusių įmonių reklamos biudžetai buvo sumažinti, 28% teigė, kad biudžetas nepasikeitė arba buvo perskirstytas kitiems reklamos kanalams. 11% nurodė, kad krizės laikotarpiu didino biudžetą.
Kita iš sričių, kuriai buvo mažinamas rinkodaros biudžetas išorinės agentūros bei konsultantai. Net 44% sumažino ar nutraukė bendradarbiavimą: 37% sumažino, 7% visiškai nutraukė. 9% teigė, padidinę bendradarbiavimą.
Tyrimo duomenimis, penktadalis įmonių nurodė, kad rinkodaros darbuotojų funkcijos yra išplėstos arba perskirstytos, padidėjo darbo krūvis, taip pat darbuotojai gavo naujų užduočių. Tuo tarpu 14% respondentų teigė, jog dėl taupymo, darbo krūvio sumažėjimo ar prastovų rinkodaros komanda sumažėjo ar jos visai nebeliko.
Nepaisant to, kad įmonės rinkodaros biudžetus reikšmingai mažino, ši situacija sukuria labai daug naujų galimybių kurti naujas paslaugas, suteikti pridėtinę vertę vartotojams. Dar daugiau, krizės metu pirkėjams sumažinus savo išlaidas, rinkodaros svarba itin išryškėjo, nes reikia pasiekti vartotoją su tinkama žinute tinkamoje vietoje, išplatintame pranešime pažymi LiMA valdybos narys Andrius Kontrimavičius.
Pasak Alvydės Palaimaitės, LiMA direktorės, svarbu paminėti, kad rinkodaros vadovo reikšmė organizacijose dar labiau išryškėjo.
nuotrauka::1elft
Tyrimas parodė, kad rinkodaros vadovas kriziniu laikotarpiu reikšmingai prisideda prie strateginių organizacijos sprendimų priėmimo ir jų įgyvendinimo: trečdalis jų kuria ir planuoja strateginius veiksmus, ketvirtadalis aktyviai dalyvauja priimant sprendimus, beveik penktadalis prisideda savo idėjomis ir rekomendacijomis, vardina A. Palaimaitė.
Nors reaguodamos į pasikeitusią rinkos situaciją, 22% tyrime dalyvavusių įmonių kardinaliai pakeitė rinkodaros strategiją, visgi didžioji dalis (59%) atliko neženklius jos pokyčius.
Tuo tarpu beveik trečdalis įmonių strategijos pokriziniams veiksmams dar neturi ir koncentruojasi tik į dabartinius iššūkius su kuriais susiduria, o pokrizines strategijas yra pasiruošusios tik ketvirtadalis įmonių.
Iš viso LiMA atliktame tyrime dalyvavo 270 respondentų, LiMA narių, apklausos užpildytos balandžio mėnesį.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti