COVID-19 krizė apkarpė rinkodaros išlaidas, tačiau sukūrė naujų galimybių

Publikuota: 2020-06-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Visame pasaulyje viruso pandemija sukrėtė įmones, koregavo jų biudžetus ir ateities planus. Lietuvoje du trečdaliai įmonių nurodė, kad karantino metu paklausos jų parduodamoms prekėms ar paslaugoms visiškai neliko arba reikšmingai sumažėjo.

Penktadalis įmonių nurodė, kad paklausa nepasikeitė, o didžioji dalis įmonių operatyviai keitė rinkodaros taktiką, tiek dėl mažėjusių biudžetų, tiek ieškodamos naujų galimybių, rodo Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) drauge su KOG institutu atliktas tyrimas.

Dėl viruso pandemijos daugiau nei pusės tyrime dalyvavusių organizacijų sąnaudos sumažėjo, o beveik trečdalis respondentų teigė, jog sąnaudos išliko nepakitusios. Apklausoje dalyvavusios rinkodaros bendruomenės narių nuomone, didžiausias pandemijos poveikis jaučiamas rinkodaros ir komunikacijos skyriuose, kur lėšos yra mažinamos pirmiausia.

Beveik pusės tyrime dalyvavusių įmonių reklamos biudžetai buvo sumažinti, 28% teigė, kad biudžetas nepasikeitė arba buvo perskirstytas kitiems reklamos kanalams. 11% nurodė, kad krizės laikotarpiu didino biudžetą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kita iš sričių, kuriai buvo mažinamas rinkodaros biudžetas – išorinės agentūros bei konsultantai. Net 44% sumažino ar nutraukė bendradarbiavimą: 37% sumažino, 7% visiškai nutraukė. 9% teigė, padidinę bendradarbiavimą.

Tyrimo duomenimis, penktadalis įmonių nurodė, kad rinkodaros darbuotojų funkcijos yra išplėstos arba perskirstytos, padidėjo darbo krūvis, taip pat darbuotojai gavo naujų užduočių. Tuo tarpu 14% respondentų teigė, jog dėl taupymo, darbo krūvio sumažėjimo ar prastovų rinkodaros komanda sumažėjo ar jos visai nebeliko.

„Nepaisant to, kad įmonės rinkodaros biudžetus reikšmingai mažino, ši situacija sukuria labai daug naujų galimybių kurti naujas paslaugas, suteikti pridėtinę vertę vartotojams. Dar daugiau, krizės metu pirkėjams sumažinus savo išlaidas, rinkodaros svarba itin išryškėjo, nes reikia pasiekti vartotoją su tinkama žinute tinkamoje vietoje“, – išplatintame pranešime pažymi LiMA valdybos narys Andrius Kontrimavičius.

Pasak Alvydės Palaimaitės, LiMA direktorės, svarbu paminėti, kad rinkodaros vadovo reikšmė organizacijose dar labiau išryškėjo.

nuotrauka::1elft

„Tyrimas parodė, kad rinkodaros vadovas kriziniu laikotarpiu reikšmingai prisideda prie strateginių organizacijos sprendimų priėmimo ir jų įgyvendinimo: trečdalis jų kuria ir planuoja strateginius veiksmus, ketvirtadalis aktyviai dalyvauja priimant sprendimus, beveik penktadalis prisideda savo idėjomis ir rekomendacijomis“, – vardina A. Palaimaitė.

Nors reaguodamos į pasikeitusią rinkos situaciją, 22% tyrime dalyvavusių įmonių kardinaliai pakeitė rinkodaros strategiją, visgi didžioji dalis (59%) atliko neženklius jos pokyčius.

Tuo tarpu beveik trečdalis įmonių strategijos pokriziniams veiksmams dar neturi ir koncentruojasi tik į dabartinius iššūkius su kuriais susiduria, o pokrizines strategijas yra pasiruošusios tik ketvirtadalis įmonių.

Iš viso LiMA atliktame tyrime dalyvavo 270 respondentų, LiMA narių, apklausos užpildytos balandžio mėnesį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

„LitCapital“ vadovas: skelbimų segmente svarbios visos 3 nišos Premium

Neseniai startavo naujas nekilnojamojo turto skelbimų portalas „Realu.lt“, jau per pirmuosius metus...

Prekyba
15:01
Vadovų apklausa: integruota komunikacija ir toliau bus svariausia

Didžiausią rinkos potencialą per artimiausius metus komunikacijos agentūrų vadovai mato integruotos...

Rinkodara
2023.03.26
Tvariausių prekės ženklų Lietuvoje TOP 20 2

Švedijoje įsikūrusios tyrimų bendrovės „SB Insight“ atlikto nepriklausomo tyrimo duomenimis, tvariausiais...

Rinkodara
2023.03.26
„Vision Express“ pasirinko naujus reklamos partnerius

Optikos prekių ir optometrijos paslaugų tiekėjas „Vision Express“ savo naujaisiais reklamos partneriais...

Rinkodara
2023.03.26
Žiniasklaida: LVMH svarsto savo portfelį papildyti „Cartier“

Didžiausia pasaulyje prabangos prekių grupė „Louis Vuitton Moet Hennessy“ (LVMH) galbūt ieško galimybių...

Prekyba
2023.03.25
Šveicariškas įvaizdis – didesnė produkto kaina Premium

Neseniai nuskambėjo istorija, kad gerai vartotojams žinomas „Toblerone“ šokoladas, kurį gamina „Mondelez...

Rinkodara
2023.03.25
Pasauliniuose komunikacijos apdovanojimuose – „Fabulos“ ir „Rud Pedersen Group“ pergalės

Komunikacijos agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ kartu su Lietuvos policija įgyvendintas projektas...

Rinkodara
2023.03.24
I. Trakimaitė-Šeškuvienė vadovaus „Maxima LT“ komunikacijai 4

Nuo 2022 m. spalio be nuolatinio Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovo dirbusi...

Prekyba
2023.03.24
Didžiausi atlyginimai žiniasklaidos segmente: TV lyderystė Premium

Didžiausius atlyginimus iš žiniasklaidos bendrovių moka komercinės televizijos – dosniausiu vidutiniu atlygiu...

Žiniasklaida
2023.03.24
Įtakingiausi verslo lyderiai ir nauji veidai

Nuomonės lyderių įtakos reitinge šiemet staigmena – šalia garsių ekonomistų Nerijaus Mačiulio, Žygimanto...

Rinkodara
2023.03.23
„Iki“ pristato naujo formato parduotuves: pirmojo etapo investicija – 5 mln. Eur Premium 8

Vienai stambiausių Vokietijos mažmeninės prekybos įmonių grupių „Rewe“ priklausantis antras pagal dydį...

Prekyba
2023.03.23
Dukart kino teatro atidarymą atidėjęs „Vilnius Outlet“: suderinome sąlygas su „Apollo“ iš naujo Premium 1

Vilniuje šalia Vakarinio aplinkkelio prieš metus atidarytas daugiau nei 73.000 kv. m ploto „Vilnius Outlet“...

Prekyba
2023.03.23
„LastMile“ šuolis: neria į tarptautinius vandenis, apyvartą Lietuvoje beveik patrigubino Premium 3

Technologijų bendrovė „Greituolis“, plėtojanti e. platformą „LastMile“, preliminariais duomenimis, pernai...

Prekyba
2023.03.22
Nuo „Piguoliai“ iki „Genijaus Eugenijaus“: kaip neprašauti pro šalį su kainų komunikacija Premium

Svyruojant vartotojų nuotaikoms, kai pasaulį tebekrečia rekordinė infliacija, šoktelėjusios palūkanos, netyla...

Rinkodara
2023.03.22
„Password 2023“: pratęsiamas terminas paraiškų pateikimui

Dvidešimtą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
2023.03.21
„Maxima“ be komunikacijos komandos užleido pozicijas „Iki“ ir „Rimi“ Premium

Kol prekybos tinklas „Maxima“ tebeformuoja naują komunikacijos ir rinkodaros komandą, konkurentai šių metų...

Rinkodara
2023.03.20
V. Sinkevičius: naujos pakuočių taisyklės gyventojui kasmet padės sutaupyti iki 100 Eur 3

Virginijaus Sinkevičiaus, už aplinką atsakingo Europos Komisijos nario, teigimu, direktyva dėl pakuočių ir...

Pramonė
2023.03.20
„Maistas – ne ginklai“, arba Kaip „Vičiūnai“ prekiauja ir Kryme, ir Donbase 5

Lietuvos maisto produktų gamybos „Vičiūnų grupė“ jau devynerius metus tiekia savo produkciją į Rusijos...

Pramonė
2023.03.20
Kino pavasaris: filmų maratono nepraleidžia ir didieji prekių ženklai Premium

Kovo 16 d. šalies kino teatruose startavo dešimt dienų karaliausiantis „Kino pavasaris“, kuris kasmet...

Rinkodara
2023.03.19
Gydytojai-influenceriai – alternatyva draudžiamam paciento įvaizdžiui 1

Aktyvesnė gydytojų komunikacija socialiniuose tinkluose kartu tampa ir teisėta alternatyva draudžiamam...

Rinkodara
2023.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku