Emociškai Lietuva patraukliausia – Lenkijai ir Vokietijai

    Publikuota: 2019-11-25
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

    Tik 28% užsieniečių žino apie Lietuvą daugiau nei jos pavadinimas ir geografinė vieta. Lietuva vertinama palankiai, tačiau apie ją nepakankamai žinoma, trūksta atpažįstamumo, formuojamo tikslinėmis rinkodaros priemonėmis, rodo Lietuvos žinomumo ir reputacijos tyrimas, atliktas mūsų šalyje ir 14 tikslinių užsienio rinkų.

    Kokybinis ir kiekybinis tyrimai buvo atlikti 2019 m. sausio–spalio mėnesiais 7 šalyse: Vokietijoje, Lenkijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Izraelyje, Norvegijoje ir Prancūzijoje. Dar 7 šalyse – Estijoje, Latvijoje, Danijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, JAV, Kinijoje bei Japonijoje – atliktas kokybinis tyrimas (giluminiai interviu) su ekspertais.

    Pagrindiniai Lietuvos žinomumą užsienyje formuojantys veiksniai: šalies kultūra ir paveldas, turizmas ir žmonės. Matomas ir Lietuvos indėlis tarptautinėje politikoje. Lietuva, palyginti su Estija ir Latvija, atrodo patrauklesnė potencialiems investuotojams.

    75% apklaustųjų didžiuojasi būdami Lietuvos piliečiais, 73% pritaria, kad Lietuva padarė didelę pažangą nuo nepriklausomybės atkūrimo laikų, rodo atliktas tyrimas.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    „Tai pirmas toks kompleksinis ir išsamus Lietuvos žinomumo ir reputacijos tyrimas, kuris bus vienas esminių atspirties taškų formuojant Lietuvos pristatymo užsienyje strategiją. Siekdami kryptingai pristatyti savo šalį, turime žinoti savo privalumus ir silpnybes. Tyrimo rezultatai bus naudingi ne tik viešojo sektoriaus, dirbančio šalies pristatymo srityje, bet ir verslo atstovams, renkantis prisistatymo kryptis ir rinkodaros priemones užsienio šalyse“, – kalbėdamas apie atlikto tyrimo svarbą, pažymi Lietuvos įvaizdžio grupės vadovas Marius Gurskas.

    Atliktas tyrimas atskleidė, kad užsienio šalių gyventojai Lietuvą priskiria Baltijos šalims ir Rytų Europai, o patys lietuviai norėtų būti matomi Baltijos regiono ir Europos dalimi.

    Tyrimo metu pastebėti šie dominuojantys lietuvių tapatybės bruožai: tradicijas saugantis žmogus, gana sunkiai įsileidžiantis vertybines naujoves, tačiau imlus inovacijoms. Pagrindinė atrama – šeima ir gamta, jose randama užuovėja, palaikymas. Lietuviai džiaugiasi gyvendami švarioje, saugioje šalyje ir šiuo metu labiausiai rūpinasi gyvenimo kokybe, materialine gerove ir finansiniu saugumu. Šiandien lietuviams svarbiausia asmeniškai – gyvenimo kokybė (35%), materialinė gerovė ir finansinis saugumas (33%).

    Kai lyginame save su kaimyninėms šalimis (Latvija, Estija, Lenkija), vertiname save prasčiau, stokojame lyderystės ir pasitikėjimo savo jėgomis.

    Skirtingi vertinimai

    Kaip rodo tyrimas, emociškai patraukliausi esame lenkams. Be abejonės, tą lemia šalių kaimynystė: didžiausia dalis šios šalies gyventojų jau yra ir apsilankę Lietuvoje, ir geriau susipažinę su mumis. Jiems esame įdomūs ir kaip turistinė kryptis – panašu, labiausiai dėl turizmo sostinėje ir kituose miestuose.

    Vokiečiai taip pat linkę mus palankiai vertinti daugeliu požiūrių. Jie gerai vertina ne tik Lietuvos turizmo ar kultūros aspektus, bet ir funkcinius dalykus, kaip valdymą, investicijas ir eksportą.

    Tuo tarpu Prancūzija ir Jungtinė Karalystė – šalys, kurios apie Lietuvą ir lietuvius žino mažiausiai. Bendrai į mus šiose šalyse žiūrima palankiai, čia nėra ir labiau nei kitose šalyse vyraujančių stereotipų.

    Šalys, kuriose atliktas tyrimas, buvo atrinktos bendradarbiaujant su mūsų šalies institucijomis ir asocijuotomis verslo struktūromis. Siekta, kad pasirinktos tikslinės rinkos užsienyje atitiktų daugumos institucijų ir asocijuotų verslo struktūrų interesus.

    Tyrimo metu buvo apklausta 8.000 respondentų, atlikta 50 giluminių interviu, ekspertinėse darbo grupėse dalyvavo 50 rinkodaros profesionalų – verslo, turizmo, meno, kultūros, mokslo ir kitų sričių atstovų. Lietuvos gyventojų diskusijose dalyvavo 120 respondentų iš 9 miestų.

    Tyrimus atliko UAB „KOG institutas“, VšĮ „Socialinių inovacijų institutas“, UAB „Norstat LT“ Vyriausybės kanceliarijos užsakymu.

    FOTOGALERIJA Kelios tyrimo skaidrės. (4 nuotr.)

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Rinkodara“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    V. Čmilytė-Nielsen: vykstant LRT generalinio direktoriaus rinkimams koreguoti įstatymą poreikio nematau

    Viktorija Čmilytė-Nielsen, Seimo pirmininkė, sako nematanti poreikio vykstant LRT generalinio direktoriaus...

    Didžiosios komunikacijos agentūros: dar vieni stiprūs ir rekordiniai metai Premium

    2022-ieji didžiausioms komunikacijoms agentūroms buvo dosnūs: nepaisant karo ir infliacijos padiktuotų...

    Rinkodara
    05:45
    Butikinės agentūros: jokios recesijos, aukso amžius tęsiasi Premium

    2022-aisiais sėkmingus metus skaičiuoja ne tik didžiosios komunikacijos agentūros, bet ir kaip grybai po...

    Rinkodara
    05:45
    Siūloma etiketėse nurodyti dabar po privačiais ženklais besislepiančius gamintojus

    Seime skinasi kelią iniciatyva gamintojus, kurie slepiami naudojant privačius prekybininkų ženklus, nuo 2024...

    Prekyba
    2023.06.08
    „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: esame profesionalūs kritikai, tačiau motyvuoja ne botago principas (II dalis) Premium

    Apie įmonių darbo aplinką, žmonių motyvaciją, apie tai, kaip mūsų lietuviškoje kultūroje vis dar trūksta...

    Rinkodara
    2023.06.08
    V. Juozapaitis: pokyčius LRT vadovo rinkimuose turi inicijuoti taryba

    Seimo Kultūros komiteto pirmininkas Vytautas Juozapaitis sako, kad stringant nacionalinio transliuotojo...

    Žiniasklaida
    2023.06.07
    Susierzinęs vartotojas: ieško akcijų, net kai baigiasi pienas pusryčiams Premium 3

    Drastiškai parduotuvių lentynose augančios kainos, karo ir ekonomikos recesijos nuotaikos gerokai pakoregavo...

    Prekyba
    2023.06.06
    LRT vėl nepavyko išrinkti generalinio direktoriaus 1

    LRT taryba informavo, kad naujo nacionalinio transliuotojo vadovo išrinkti nepavyko, nes abu kandidatai...

    Rinkodara
    2023.06.06
    Komunikacijos agentūra „Agency 1323“ keičia pavadinimą 1

    Iki šiol „Agency 1323“ vardu veikusi komunikacijos agentūra keičia pavadinimą ir prekių ženklo identitetą į...

    Rinkodara
    2023.06.06
    „ChatGPT“ e. prekyboje: pranašumas ar žaidimas pilkojoje zonoje Premium 1

    Praėjusią savaitę e. platforma „Varlė.lt“ prie populiariausių prekių pradėjo skelbti ne tik įprastus...

    Rinkodara
    2023.06.05
    Karas pakeitė požiūrį: kitų gerovei neaukoja tik trečdalis Lietuvos 1

    Lietuvos žmonių poreikis prisidėti prie kitų žmonių gerovės pastaraisiais metais labai pasikeitė. Tyrimo...

    Rinkodara
    2023.06.04
    „IAB Europe“: tarp Baltijos šalių skaitmeninės reklamos biudžetai didžiausi Lietuvoje

    Nepaisant ekonominio ir politinio nestabilumo, skaitmeninės reklamos išlaidos Europoje išaugo 9,8% iki 86...

    Rinkodara
    2023.06.04
    NATO viršūnių susitikimo Vilniuje komunikacijos kampanijoje – vienybės žinutė

    Iki vieno didžiausių ir svarbiausių renginių Lietuvoje, NATO viršūnių susitikimo Vilniuje, liko kiek daugiau...

    Rinkodara
    2023.06.03
    E. prekyba: didžiausios apsipirkimo kliūtys ir lyderiaujantys prekių ženklai Premium

    Pandemija neišmokė lietuvių pirkti maisto internetu – daugiau nei pusė šalies gyventojų maisto internetu...

    Prekyba
    2023.06.02
    „Lidl Plus“ lojalumo programa – su naujais partneriais 2

    Nuo šiol „Lidl Plus“ lojalumo programėlėje klientai ras ne tik specialius pasiūlymus ir nuolaidų kuponus...

    Rinkodara
    2023.06.02
    „Bitė“ išsirinko komunikacijos partnerius

    Skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų pirkimo konkursą...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Infes“ atsinaujina: keičia pozicionavimą ir vizualinį identitetą

    Dešimtmetį Lietuvoje dirbanti įmonė „Infes“ atsinaujina ir pristato naują vizualinį identitetą, prekės ženklo...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Pigu“ paliekanti „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: lyderiai kraujuoja labiausiai Premium 7

    Tik atrodo, kad lyderiu būti lengva, sako Giedrė Vilkė, neseniai atsiėmusi „Metų CMO 2023“ titulą, „Pigu...

    Rinkodara
    2023.06.01
    TOP 10 podkastų gegužę: „Pigu“, „Plus plus plus“, „Avia Solutions Group“ verslo užkulisiai, energetika, vadyba

    Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių tinklalaidžių TOP 10.

    Rinkodara
    2023.06.01
    Išrinkti „PR Impact Awards 2023“ finalininkai

    Šiemet „PR Impact Awards 2023“ sulaukė rekordinio paraiškų skaičiaus – iš 164 besivaržiusių komunikacijos...

    Rinkodara
    2023.05.31

    Verslo žinių pasiūlymai