TOP10 „Instagram“ nuomonės formuotojų Lietuvoje

Toliau reitinge rikiuojasi stilistė Agnė Jagelavičiūtė, aktorius Mantas Stonkus, radijo ir televizijos laidų, renginių vedėjas Jonas Nainys, humoristas ir renginių vedėjas Mantas Katleris, radijo ir televizijos laidų vedėjas Rolandas Mackevičius ir Ieva Mackevičienė bei televizijos laidų vedėja Gintarė Gurevičiūtė.
„Išanalizavome 130 populiariausių šalies nuomonės formuotojų kasdienę socialinių tinklų komunikaciją ir išreitingavome daugiausiai įtaigos turėjusius nuomonės formuotojus, bendradarbiaujančius su prekės ženklais. Vertinome ne sekėjų skaičių, o turinį ir jo įtaigumą“, – išplatintame pranešime pažymi Mindaugas Lataitis, agentūros „SuperYou“ direktorius.
Nuomonės formuotojų reitingas sudarytas pagal formulę, kuri susideda iš nuomonės formuotojo turinio sklaidos bei aktualumo auditorijai vertinimo ir iš komunikacijos ekspertų komisijos skiriamų balų. Rinkodaros ir komunikacijos specialistai ištyrė nuomonės formuotojų aktyvumą socialiniuose tinkluose 2019 m. sausio–birželio mėnesiais.
„Šiandien nuomonės formuotojai nebėra vien tik socialinių tinklų žvaigždės, tačiau ir efektyvūs reklamos kanalai. Dažniausiai visai nekaltai, o kartais ir be jokių užuolankų jie geba parduoti mums prekę“, – sako „SuperYou“ projektų direktorė Gintarė Surgutanovienė.
[infogram id="4c1e8bf4-5163-4f06-a6ce-5345c85e2ca1" prefix="kuH" format="interactive" title="Rinkodara-influenceriai"]
VVTAT akiratyje
VŽ rašė, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus socialiniuose tinkluose ir vertina juos dėl galimai paslėptos reklamos.
Inga Grinevičė, VVTAT l. e. Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja, VŽ tuokart teigė, kad vykdomai stebėsenai reklamos subjektai buvo pasirinkti atsitiktine tvarka, atsižvelgiant į nuomonės formuotojų skelbiamą informaciją „Facebook“ ar „Instagram“ paskyrose, sekėjų skaičių, vartotojų pranešimus ir kt.
„Tarnyba fiksuoja nuomonės formuotojų paskyrose skelbiamą informaciją, vertina, ar galimai skleidžiama reklama yra žymima ir kaip ji yra žymima“, – kalba p. Grinevičė.
Tarnyba nurodo, kad šiandienis Reklamos įstatymas nedetalizuoja tokios reklamos žymėjimo, tad, atlikus 2019 m. stebėseną dėl influencerių reklamos socialiniuose tinkluose, planuojama parengti gaires dėl reklamos skleidimo, jos žymėjimo socialinėje erdvėje. Kol kas tyrimo rezultatai neskelbiami.
[infogram id="d75c7c55-4572-42e9-9ede-b9eb7d0af17e" prefix="WHG" format="interactive" title="TOP-influenceriai"]