Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne

Publikuota: 2019-05-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija papuoštą pirkinių maišelį ir skirti 0,2 Eur vaikams. Tai socialiniuose tinkluose sukėlė laviną pasipiktinusių komentarų.

Internautai stebisi ne iki galo apgalvotu sprendimu: inicijavusi kilnią akciją – remti vaikus, tuo pat metu prekybininkė skatina plastiko naudojimą ir aplinkos taršą.

Besipiktinantieji pabrėžia, kad šiandien visi kaip įmanydami stengiasi atsisakyti maišelių, riboti plastiko naudojimą, o čia prekybininkė eina priešinga kryptimi. Viena ranka tarsi bando imtis gero darbo, tačiau pasirinktos priemonės situaciją apverčia aukštyn kojomis.

Dar didesnė pasipiktinusiųjų banga kilo tarp „Zero Waste“ judėjimo propaguotojų.

Tačiau besipilant kritikai „Maximos“ socialinio tinklo „Facebook“ profilyje, prekybininkė nė nesivargino pakomentuoti savo pozicijos ar bent pabandyti paaiškinti situaciją.

Grindžia savaip

Ernesta Dapkienė, „Maxima LT“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė, pabrėžia, kad atkreipdami dėmesį į sulauktas reakcijas, tęsdami akciją, neabejotinai skirs žymiai daugiau dėmesio medžiagos, iš kurios bus gaminami maišeliai, pasirinkimui.

nuotrauka::1nocrop

„Sutinkame, jog mūsų reakcija socialiniuose tinkluose buvo kiek pavėluota. Dėl to apgailestaujame ir visų mūsų klientų bei sekėjų socialiniuose tinkluose labai atsiprašome“, – VŽ atsiųstame atsakyme pažymi p. Dapkienė.

Ji priduria, kad su paramos organizacija „SOS vaikų kaimai“ bendradarbiauja jau 5-tus metus iš eilės.

„Organizaciją remiame finansiškai, prekėmis, taip pat organizuojame jungtines akcijas. Viena jų – kartu su menininke Nomeda Marčėnaite sukurti maišeliai, kuriuos įsigiję mūsų klientai gali finansiškai paremti „SOS vaikų kaimuose“ globojamus vaikus. Įsigijęs vieną maišelį šiai paramos organizacijai klientas paaukoja 20 Eur centų. Šiemet akcijos metu surinktos lėšos bus skirtos globojamų vaikų ugdymui, užklasinei veiklai, terapiniams užsiėmimams apmokėti“, – kalba p. Dapkienė.

Minėtą akciją „Maxima“ organizuoja antrus metus iš eilės. Praėjusiais metais šešias savaites trukusios akcijos metu „Maximos“ klientai „SOS vaikų kaimų“ globotiniams iš viso paaukojo daugiau nei 28.000 Eur. Už šias lėšas reikiama pagalba buvo suteikta keturiolikai „SOS vaikų kaimų“ vaikų, kurie iki šiol kartą arba du per savaitę lankosi pas jiems padedančius specialistus, dalyvauja specialiuose užsiėmimuose.

„Kurdami akcijos maišelius, be abejonės, atsižvelgėme į besikeičiantį plastiko naudojimo reguliavimą bei augantį klientų aplinkosauginį sąmoningumą. Akcijos maišeliai atitinka ES direktyvas bei aplinkosauginius standartus: yra tinkami perdirbimui, antriniam panaudojimui bei savo sudėtyje neturi sunkiųjų metalų“, – savo tiesą argumentuoja p. Dapkienė.

Ieško kelių mažinti

Tuo tarpu kiti prekybininkai eina priešingu keliu.

VŽ primena, kad Europos Parlamentas praėjusių metų pabaigoje pritarė pasiūlymams dėl plastikinių gaminių draudimo bei ribojimo. Parlamentarai balsavo už tai, kad nuo 2021 m. ES būtų uždrausti vienkartiniai plastikiniai stalo įrankiai, lėkštės, gėrimų šiaudeliai ir pakeliai, ausų krapštukai bei balionų lazdelės.

Netrukus po šio sprendimo Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ ir švedų „ICA Gruppen“ priklausantis „Rimi“ paskelbė, kad vadovausis plastiko strategijomis, kuriose numatyta išimti iš prekybos vienkartinius plastiko gaminius, dar likus metams iki tokius pakeitimus įtvirtinsiančio reguliavimo.

Nuo 2020 m. „Rimi“ ir „Lidl“ parduotuvėse visiškai nebeliks vienkartinių plastiko gaminių, tokių kaip gėrimų šiaudeliai, puodeliai, taurės, lėkštės, įrankiai ir vatos pagaliukai su plastikiniu koteliu. „Lidl“ strategijoje numatyta iki 2025 m. sumažinti sunaudojamo plastiko kiekį 20%. Vietoj plastikinių produktų prekybininkas pasiūlys gaminių iš alternatyvių ir perdirbamų medžiagų. Juos įmonė šiuo metu kuria kartu su savo tiekėjais.

„Mūsų plastiko strategija turi aiškų principą: atsisakyti – sumažinti – pritaikyti. Nusprendę nebeprekiauti vienkartiniais gaminiais, prisidedame prie plastiko balanso palaikymo“, – VŽ tuomet teigė Karolis Lebednikas, „Lidl Lietuvos“ Kokybės užtikrinimo departamento vadovas.

„Lidl Lietuva“ jau įgyvendino kelias iniciatyvas, siekdama sumažinti plastiko suvartojimą. Pavyzdžiui, „Lidl“ parduotuvių karštų kepinių skyriuje atsisakyta plastikinių maišelių – vietoj jų siūlomi perdirbami popieriniai. Buvo sumažintas ir plastiko, naudojamo „Saguaro“ mineralinio vandens buteliams gaminti, svoris.

Švedijos „ICA Gruppen“ plastiko strategijoje numatyta išimti iš prekybos vienkartinius plastiko gaminius visose grupei priklausančiose įmonėse, įskaitant ir mažmeninės prekybos tinklą „Rimi“. Grupė prekiaus vienkartiniais puodeliais, lėkštėmis, stalo įrankiais, šiaudeliais ir medvilniniais ausų krapštukais, kurie bus pagaminti iš popieriaus ar kitokios biologinės medžiagos.

Plačios apimties ICA plastiko strategijoje rašoma, kad iki 2022 m. visi ICA privačios etiketės produktai bus supakuoti į perdirbti tinkamas ar daugkartinio naudojimo pakuotes, o iki 2030 m. visos privačios etiketės pakuotės bus pagamintos iš perdirbtų ar atsinaujinančių medžiagų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 1

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 17

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„15min“ savininkas parduoda skelbimų svetaines: kalba apie šimtamilijoninį sandorį Premium 7

Sandoris, kuriuo žiniasklaidos bendrovės „15min“ ir naujienų agentūros BNS savininkas perleidžia savo...

Rinkos
2019.06.12
Naujieji geidžiamiausi darbdaviai: kurių reputacija geriausia  Premium 1

Iš geidžiamiausių darbdavių finalinio dvidešimtuko geriausia reputacija žiniasklaidoje pernai pasižymėjo...

Vadyba
2019.06.12
„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke...

Rinkodara
2019.06.11
GREEN FEEL'S: lietuviško prekės ženklo dialogas su vartotoju Verslo tribūna

Atvirai ir vartotojui suprantama kalba šnekėti apie produkto sudedamąsias dalis – toks lietuviškos kosmetikos...

Vadyba
2019.06.11
Klientų patirtis – naujas verslų mūšio laukas 1

Klientų patirtis veda įmones į priekį arba palieka jas už konkurentų nugaros.

Rinkodara
2019.06.11
„Verslo žinių“ planuose – orientacija į skaitmeninę erdvę 13

„Verslo žinių“ pajamos ir grynasis pelnas per 2018 m. sumažėjo. Šiemetiniuose planuose – nauji skaitmeniniai...

Rinkodara
2019.06.11
B. ir M. Obamos kurs tinklalaidę „Spotify“ platformoje 2

Buvęs JAV prezidentas Barackas Obama ir sutuoktinė Michelle su muzikos internetu transliavimo platforma...

Laisvalaikis
2019.06.10
Besikeičiantis pirkėjas: reikia ne tik geros kainos, bet ir potyrių

Prekybos tinklas „Iki“ sėkminga vadina pavasarinę rinkodaros kampaniją, su kuria savo pirkėjus kvietė į daržo...

Rinkodara
2019.06.09
IKEA ir „Simpsonų“ pamoka: turėtume dažniau atsigręžti į popkultūrą Premium

Neseniai baldų prekybos milžinė IKEA Jungtiniuose Arabų Emyratuose pradėjo rinkodaros kampaniją, reklamai...

Rinkodara
2019.06.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau