Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka

Publikuota: 2019-04-07
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra labiausiai mistifikuojama siekiamybė verslo kasdienybėje. Beje, ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje.

Dažniausiai Lietuvoje susiduriama su šiais klausimais: kas tai yra ir kas už tai atsako organizacijos viduje? Toliau – keletas kelrodžių, kurie padės orientuotis šioje srityje.

Pirmas svarbus dalykas kalbant apie patrauklaus darbdavio įvaizdį, yra suvokti, kad nepakanka teigiamų straipsnių žiniasklaidoje ar žinučių apie įmonę socialiniuose tinkluose, nes tai yra darbdavio komunikacija (angl. employer communication).

Nepakanka ir pagerintų, pagražintų darbo skelbimų ar siųsti CV skatinančių reklamos kampanijų, nes tai yra arba ta pati darbdavio komunikacija, arba įdarbinimo rinkodara (angl. recruitment marketing).

Ir, beje, tikrų darbuotojų naudojimas darbdavio komunikacijoje – anokia naujiena, tas jau daroma bala žino kiek laiko.

Kita dažna klaida, kai patrauklaus darbdavio įvaizdis suplakamas su vidine komunikacija ar net organizacine kultūra.

Vidinė komunikacija yra vidui skirta komunikacija, kuri tik iš dalies susijusi su darbdavio patrauklumu. Schematiškai skirstant, vidinė komunikacija dalijama į grynai techninio pobūdžio komunikaciją, kuri užtikrina darbuotojų susikalbėjimą, tikslų iškomunikavimą ir tinkamą resursų panaudojimą, ir vadinamąją minkštąją komunikaciją, kuri formuoja ir palaiko įmonės kultūrą.

Norintys sukurti stiprią įmonės kultūrą, turės investuoti į veiklos prasmingumą, kalbėti apie misiją, viziją, vertybes. Ir apie tai turės prabilti visos organizacijos vadovas, o ne koks nors komunikacijos ar personalo skyriaus vadybininkas.

Žinote, kada vadovai tampa savo organizacijų lyderiais? Kai pradeda kalbėti apie vadovaujamos organizacijos prasmę ir principus bei juos akcentuoti. Ir, suprantama, pradeda elgtis atitinkamai, taip parodydami pavyzdį visiems kolegoms.

„Įvaizdis“ nereiškia „komunikacijos reikalas“

Ar tai reiškia, kad už patrauklaus darbdavio įvaizdį organizacijoje atsako komunikacijos žmonės, nes gi kalba apie „įvaizdį“? Tai yra dažnai pasitaikanti klaida, nes ne ką mažesnį vaidmenį atlieka žmogiškieji ištekliai.

Komunikacija gali papasakoti apie patrauklią darbovietę, padėti vadovams sukurti puikią organizacinę kultūrą, bet to nepakaks. Nors atlikta begalė tai įrodančių tyrimų, pakanka paminėti klasikinę Abrahamo Haroldo Maslow piramidę – žmogus gali galvoti apie aukštesnius tikslus tik tada, kai patenkina bazinius poreikius.

Perfrazuojant, jeigu nepasiūlysite išgyvenimui pakankamo atlyginimo, motyvuokite nemotyvavę – darbuotojo akyse nebūsite patrauklūs.

Todėl personalo, žmogiškųjų išteklių žmonių dalyvavimas kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį yra esminis: jie turi nustatyti rinką ir darbuotojų lūkesčius atitinkančius atlyginimus, sveiką ir patogią darbo aplinką, numatyti ir prižiūrėti, kad darbuotojas palaipsniui liptų karjeros laiptais ir tobulėtų.

Iššūkis – sujungti į bendrą paveikslą

Atrodo, kad viskas čia paprasta: įmonės dažniausiai turi visus išvardytus dalykus, tačiau negali džiaugtis vadinamos patraukliomis. Kodėl?

Didžiausias iššūkis yra sujungti visas dedamąsias į vieną bendrą paveikslą.

Tai, kad komunikacija ir žmogiškieji ištekliai vienodai atsakingi už patrauklaus darbdavio įvaizdį, yra ir galimybė, ir prakeiksmas vienu metu. Problema slypi šių disciplinų skirtingoje mąstysenoje, veiklos pobūdyje ir įpročiuose.

Personalo žmonės mąsto apie fundamentalius dalykus, kurie veiks ilgai ir nesikeis (pavyzdžiui, darbo užmokesčio politika), o komunikacija adaptuojasi prie besikeičiančios aplinkos, todėl labai svarbu greitis, net jeigu reikia veikti mažiau įsigilinant.

Tokie skirtumai kelia įtampą ir antklodės tampymą į savo pusę arba, priešingai, atsakomybės permetimą vienas kitam.

Vien komunikacijos specialistų kuriamas patrauklaus darbdavio įvaizdis bus gražus, tačiau tuščias ir atėję nauji darbuotojai gali greitai nusivilti. Jeigu to imsis tik žmogiškieji ištekliai, organizacijos viduje trūks šilumos, o apie darbdavio patrauklumą žinos tik patys darbuotojai ir mažas jų pažįstamų ratas.

Efektyviausiai patrauklaus darbdavio įvaizdį susikurs ta organizacija, kurioje tiek komunikacijos, tiek žmogiškųjų išteklių specialistai dirbs kartu, papildys vieni kitų žinias ir bendradarbiaus.

Komentaro autorius – Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyriausiasis partneris.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 2

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 13

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14
„Lidl Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Naujaisiais „Lidl Lietuva“ komunikacijos partneriais tapo agentūra „Gravitas Partners“, kuri bus atsakinga...

Rinkodara
2019.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau