Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka

Publikuota: 2019-04-07
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra labiausiai mistifikuojama siekiamybė verslo kasdienybėje. Beje, ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje.

Dažniausiai Lietuvoje susiduriama su šiais klausimais: kas tai yra ir kas už tai atsako organizacijos viduje? Toliau – keletas kelrodžių, kurie padės orientuotis šioje srityje.

Pirmas svarbus dalykas kalbant apie patrauklaus darbdavio įvaizdį, yra suvokti, kad nepakanka teigiamų straipsnių žiniasklaidoje ar žinučių apie įmonę socialiniuose tinkluose, nes tai yra darbdavio komunikacija (angl. employer communication).

Nepakanka ir pagerintų, pagražintų darbo skelbimų ar siųsti CV skatinančių reklamos kampanijų, nes tai yra arba ta pati darbdavio komunikacija, arba įdarbinimo rinkodara (angl. recruitment marketing).

Ir, beje, tikrų darbuotojų naudojimas darbdavio komunikacijoje – anokia naujiena, tas jau daroma bala žino kiek laiko.

Kita dažna klaida, kai patrauklaus darbdavio įvaizdis suplakamas su vidine komunikacija ar net organizacine kultūra.

Vidinė komunikacija yra vidui skirta komunikacija, kuri tik iš dalies susijusi su darbdavio patrauklumu. Schematiškai skirstant, vidinė komunikacija dalijama į grynai techninio pobūdžio komunikaciją, kuri užtikrina darbuotojų susikalbėjimą, tikslų iškomunikavimą ir tinkamą resursų panaudojimą, ir vadinamąją minkštąją komunikaciją, kuri formuoja ir palaiko įmonės kultūrą.

Norintys sukurti stiprią įmonės kultūrą, turės investuoti į veiklos prasmingumą, kalbėti apie misiją, viziją, vertybes. Ir apie tai turės prabilti visos organizacijos vadovas, o ne koks nors komunikacijos ar personalo skyriaus vadybininkas.

Žinote, kada vadovai tampa savo organizacijų lyderiais? Kai pradeda kalbėti apie vadovaujamos organizacijos prasmę ir principus bei juos akcentuoti. Ir, suprantama, pradeda elgtis atitinkamai, taip parodydami pavyzdį visiems kolegoms.

„Įvaizdis“ nereiškia „komunikacijos reikalas“

Ar tai reiškia, kad už patrauklaus darbdavio įvaizdį organizacijoje atsako komunikacijos žmonės, nes gi kalba apie „įvaizdį“? Tai yra dažnai pasitaikanti klaida, nes ne ką mažesnį vaidmenį atlieka žmogiškieji ištekliai.

Komunikacija gali papasakoti apie patrauklią darbovietę, padėti vadovams sukurti puikią organizacinę kultūrą, bet to nepakaks. Nors atlikta begalė tai įrodančių tyrimų, pakanka paminėti klasikinę Abrahamo Haroldo Maslow piramidę – žmogus gali galvoti apie aukštesnius tikslus tik tada, kai patenkina bazinius poreikius.

Perfrazuojant, jeigu nepasiūlysite išgyvenimui pakankamo atlyginimo, motyvuokite nemotyvavę – darbuotojo akyse nebūsite patrauklūs.

Todėl personalo, žmogiškųjų išteklių žmonių dalyvavimas kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį yra esminis: jie turi nustatyti rinką ir darbuotojų lūkesčius atitinkančius atlyginimus, sveiką ir patogią darbo aplinką, numatyti ir prižiūrėti, kad darbuotojas palaipsniui liptų karjeros laiptais ir tobulėtų.

Iššūkis – sujungti į bendrą paveikslą

Atrodo, kad viskas čia paprasta: įmonės dažniausiai turi visus išvardytus dalykus, tačiau negali džiaugtis vadinamos patraukliomis. Kodėl?

Didžiausias iššūkis yra sujungti visas dedamąsias į vieną bendrą paveikslą.

Tai, kad komunikacija ir žmogiškieji ištekliai vienodai atsakingi už patrauklaus darbdavio įvaizdį, yra ir galimybė, ir prakeiksmas vienu metu. Problema slypi šių disciplinų skirtingoje mąstysenoje, veiklos pobūdyje ir įpročiuose.

Personalo žmonės mąsto apie fundamentalius dalykus, kurie veiks ilgai ir nesikeis (pavyzdžiui, darbo užmokesčio politika), o komunikacija adaptuojasi prie besikeičiančios aplinkos, todėl labai svarbu greitis, net jeigu reikia veikti mažiau įsigilinant.

Tokie skirtumai kelia įtampą ir antklodės tampymą į savo pusę arba, priešingai, atsakomybės permetimą vienas kitam.

Vien komunikacijos specialistų kuriamas patrauklaus darbdavio įvaizdis bus gražus, tačiau tuščias ir atėję nauji darbuotojai gali greitai nusivilti. Jeigu to imsis tik žmogiškieji ištekliai, organizacijos viduje trūks šilumos, o apie darbdavio patrauklumą žinos tik patys darbuotojai ir mažas jų pažįstamų ratas.

Efektyviausiai patrauklaus darbdavio įvaizdį susikurs ta organizacija, kurioje tiek komunikacijos, tiek žmogiškųjų išteklių specialistai dirbs kartu, papildys vieni kitų žinias ir bendradarbiaus.

Komentaro autorius – Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyriausiasis partneris.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 1

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
10:00
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 5

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau