Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka

Publikuota: 2019-04-07
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra labiausiai mistifikuojama siekiamybė verslo kasdienybėje. Beje, ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje.

Dažniausiai Lietuvoje susiduriama su šiais klausimais: kas tai yra ir kas už tai atsako organizacijos viduje? Toliau – keletas kelrodžių, kurie padės orientuotis šioje srityje.

Pirmas svarbus dalykas kalbant apie patrauklaus darbdavio įvaizdį, yra suvokti, kad nepakanka teigiamų straipsnių žiniasklaidoje ar žinučių apie įmonę socialiniuose tinkluose, nes tai yra darbdavio komunikacija (angl. employer communication).

Nepakanka ir pagerintų, pagražintų darbo skelbimų ar siųsti CV skatinančių reklamos kampanijų, nes tai yra arba ta pati darbdavio komunikacija, arba įdarbinimo rinkodara (angl. recruitment marketing).

Ir, beje, tikrų darbuotojų naudojimas darbdavio komunikacijoje – anokia naujiena, tas jau daroma bala žino kiek laiko.

Kita dažna klaida, kai patrauklaus darbdavio įvaizdis suplakamas su vidine komunikacija ar net organizacine kultūra.

Vidinė komunikacija yra vidui skirta komunikacija, kuri tik iš dalies susijusi su darbdavio patrauklumu. Schematiškai skirstant, vidinė komunikacija dalijama į grynai techninio pobūdžio komunikaciją, kuri užtikrina darbuotojų susikalbėjimą, tikslų iškomunikavimą ir tinkamą resursų panaudojimą, ir vadinamąją minkštąją komunikaciją, kuri formuoja ir palaiko įmonės kultūrą.

Norintys sukurti stiprią įmonės kultūrą, turės investuoti į veiklos prasmingumą, kalbėti apie misiją, viziją, vertybes. Ir apie tai turės prabilti visos organizacijos vadovas, o ne koks nors komunikacijos ar personalo skyriaus vadybininkas.

Žinote, kada vadovai tampa savo organizacijų lyderiais? Kai pradeda kalbėti apie vadovaujamos organizacijos prasmę ir principus bei juos akcentuoti. Ir, suprantama, pradeda elgtis atitinkamai, taip parodydami pavyzdį visiems kolegoms.

„Įvaizdis“ nereiškia „komunikacijos reikalas“

Ar tai reiškia, kad už patrauklaus darbdavio įvaizdį organizacijoje atsako komunikacijos žmonės, nes gi kalba apie „įvaizdį“? Tai yra dažnai pasitaikanti klaida, nes ne ką mažesnį vaidmenį atlieka žmogiškieji ištekliai.

Komunikacija gali papasakoti apie patrauklią darbovietę, padėti vadovams sukurti puikią organizacinę kultūrą, bet to nepakaks. Nors atlikta begalė tai įrodančių tyrimų, pakanka paminėti klasikinę Abrahamo Haroldo Maslow piramidę – žmogus gali galvoti apie aukštesnius tikslus tik tada, kai patenkina bazinius poreikius.

Perfrazuojant, jeigu nepasiūlysite išgyvenimui pakankamo atlyginimo, motyvuokite nemotyvavę – darbuotojo akyse nebūsite patrauklūs.

Todėl personalo, žmogiškųjų išteklių žmonių dalyvavimas kuriant patrauklaus darbdavio įvaizdį yra esminis: jie turi nustatyti rinką ir darbuotojų lūkesčius atitinkančius atlyginimus, sveiką ir patogią darbo aplinką, numatyti ir prižiūrėti, kad darbuotojas palaipsniui liptų karjeros laiptais ir tobulėtų.

Iššūkis – sujungti į bendrą paveikslą

Atrodo, kad viskas čia paprasta: įmonės dažniausiai turi visus išvardytus dalykus, tačiau negali džiaugtis vadinamos patraukliomis. Kodėl?

Didžiausias iššūkis yra sujungti visas dedamąsias į vieną bendrą paveikslą.

Tai, kad komunikacija ir žmogiškieji ištekliai vienodai atsakingi už patrauklaus darbdavio įvaizdį, yra ir galimybė, ir prakeiksmas vienu metu. Problema slypi šių disciplinų skirtingoje mąstysenoje, veiklos pobūdyje ir įpročiuose.

Personalo žmonės mąsto apie fundamentalius dalykus, kurie veiks ilgai ir nesikeis (pavyzdžiui, darbo užmokesčio politika), o komunikacija adaptuojasi prie besikeičiančios aplinkos, todėl labai svarbu greitis, net jeigu reikia veikti mažiau įsigilinant.

Tokie skirtumai kelia įtampą ir antklodės tampymą į savo pusę arba, priešingai, atsakomybės permetimą vienas kitam.

Vien komunikacijos specialistų kuriamas patrauklaus darbdavio įvaizdis bus gražus, tačiau tuščias ir atėję nauji darbuotojai gali greitai nusivilti. Jeigu to imsis tik žmogiškieji ištekliai, organizacijos viduje trūks šilumos, o apie darbdavio patrauklumą žinos tik patys darbuotojai ir mažas jų pažįstamų ratas.

Efektyviausiai patrauklaus darbdavio įvaizdį susikurs ta organizacija, kurioje tiek komunikacijos, tiek žmogiškųjų išteklių specialistai dirbs kartu, papildys vieni kitų žinias ir bendradarbiaus.

Komentaro autorius – Kęstutis Gečas, komunikacijos agentūros „INK agency“ vyriausiasis partneris.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
„Swedbank“ skolina „RD Signs“ 2,8 mln. Eur gamyklos Šiauliuose statybai 4

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 2,8 mln. Eur investicinę paskolą reklamos gamybos ir serviso įmonei „RD Signs“.

Pramonė
2019.08.14
Latvijoje stato išparduotuvių centrą, kuriame lauks pirkėjų iš Lietuvos 15

Latvijoje šalia Rygos baigiamas pirmasis išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ statybų etapas.

Prekyba
2019.08.13
„Uber“ ketina atvežti maisto produktų

Pavežėjimo platforma „Uber“ svarsto galimybę į savo „Uber Eats“ paslaugų krepšelį įtraukti prekių pristatymą...

Prekyba
2019.08.12
„Netto International“ atskleidžia kaip keičiasi žemų kainų prekybos tinklai

Žemų kainų tinklas „Netto International“ galbūt neturi tokių ambicijų kaip Vokietijos prekybininkai „Aldi“ ar...

Prekyba
2019.08.12
Prekybos tinklų lentynų prižiūrėtojai: gamintojams esame ir akys, ir ausys Premium

Didieji prekybos tinklai dažniausiai yra linkę patys prižiūrėti parduotuvių lentynas, nors auga ir...

Rinkodara
2019.08.12
„Barclays“ iškabą pakeitė „Green Hall“ 2

Lietuvoje veiklą stabdančio „Barclays“ logotipo ant 12-os aukštų „Green Hall 1“ pastato nebeliko prieš...

Rinkodara
2019.08.12
Panevėžyje atidarė „Apollo“ kino teatrą

Savaitgalį Lietuvoje atidarytas pirmas Estijos įmonių grupės valdomas kino teatras „Apollo“.

Prekyba
2019.08.12
Animaciniai Čeburaška ir Mikė Pūkuotukas keliauja į „Sberbank“ rankas 12

Rusijos valstybinis bankas „Sberbank“ kuria bendrą įmonę su kino studija „Sojuzmultfilm“, kuri turėtų tapti...

Verslo aplinka
2019.08.11
„Red Bull“ nepavyko apsaugoti spalvų derinio kaip prekės ženklo

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas paliko galioti ankstesnius sprendimus, pažymėdamas, kad energetinio...

Rinkodara
2019.08.11
Atnaujino Kauno „Akropolio“ restoranų erdvę 2

Pernai birželį pradėtą 10 mln. Eur vertės atnaujinimo projektą užbaigus anksčiau nei planuota, dar šį mėnesį...

Prekyba
2019.08.11
10 pasaulio vaikų, „YouTube“ uždirbančių šimtus tūkstančių dolerių 5

Vaikai ir socialiniai tinklai – gana jautrus ir galybę klausimų keliantis derinys, tačiau kartu tai...

Rinkodara
2019.08.10
Į naują „Douglas“ parduotuvę investavo 500.000 Eur 2

Sostinės Žvėryno mikrorajone įsikūrusiame PC „Panorama“ kosmetikos ir parfumerijos tinklas „Douglas“ po...

Prekyba
2019.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau