Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“
Jį rinkimų komisija išrinko iš 10-ties stipriausių rinkodaros vadovų dešimtuko. Iš viso į „Metų CMO 2019“ (angl. Chief marketing officer) titulą šiemet pretendavo 39 rinkodaros vadovai ir vadovės.
Mindaugas Savickas, „Tele2“ rinkodaros direktorius, komisijos narys, „Metų CMO“ titulą pelnęs 2018 m., teigia, kad šiemet buvo labai sunku išrinkti lyderį nes, kandidatų dešimtukas buvo labai stiprus, kiekvienas pretendentas daug pasiekęs savo srityje.
„Mantas Matukaitis laimėjo už išskirtinius rinkodaros pasiekimus. Jo atsakomybė ir įtaka įmonės verslo sėkmei – milžiniška. „Volfas Engelman“ augo ir stiprino rinkos pozicijas mažėjančioje ir stipriai reguliuojamoje rinkoje, o pagal daugelį KPI rodiklių lenkė daugelį konkurentų arba buvo labai arti jų“, – kalbėjo p. Savickas.
Jis pažymi, jog vertinant buvo svarbu, kad p. Matukaitis yra atsakingas ne tik už siaurus rinkodaros KPI (Key Performace Indicators), tačiau ir už verslo finansinius rezultatus – jo rolė yra strateginė įmonėje.
„Komisija atkreipė dėmesį į drąsius, ryžtingus ir netradicinius rinkodaros sprendimus, kurie atnešė puikius rezultatus įmonei", — pabrėžia p. Savickas.
Ieva Semaškienė, LiMA valdybos bei „Metų CMO“ komisijos narė, UAB „BIOK laboratorija“ prekės ženklo „Kilig“ vadovė, sako, kad tiek sudarant rinkodaros vadovų dešimtuką, tiek renkant metų geriausiąjį lėmė kandidatų įtaką jų atstovaujamų įmonių ir prekės ženklo vertės augimui bei rezultatams.
Pasak jos, visi TOP10 rinkodaros vadovų pasiekė įspūdingų rezultatų ir išsiskiria ne tik savo sektoriuose, didžioji dauguma jų yra vertinami ir visos rinkodaros bendruomenės.
„Tačiau po ilgų diskusijų komisija metų CMO išrinko „Volfas Engelman“ rinkodaros vadovą“, – teigia p. Semaškienė, pridurdama, kad jis kartu su komanda 2018 m. parodė įspūdingus rezultatus – dauguma sukurtų naujų produktų pasiekė numatytus planus, išplėtė nealkoholinių gėrimų kategoriją, augino savo rinkos dalį, pagerino svarbiausius finansinius rodiklius, ir visa tai – vienoje sunkiausioje ir griežčiausiai įstatymais reguliuojamoje alkoholinių gėrimų kategorijoje.
„Komisija atsižvelgė į konkurencinę aplinką, griežtą įstatyminį reglamentavimą, kurioje negalima nei reklama, nei akciniai pasiūlymai. Taip pat žinant, jog alkoholinių gėrimų rinka krenta, tikėtinas ir gamintojų kaštų taupymas. Esant visoms šioms aplinkybėms, „Volfas Engelman“ rezultatų augimas atrodo labai respektabilus“, – kalba p. Semaškienė.
Ponia Semaškienė priduria, kad visas rinkodaros vadovų TOP10 tikrai labai stiprus – net keturi kandidatai yra iš FMCG (greito vartojimo prekių) sektoriaus, dar keturi – iš prekybos, vienas – žiniasklaidos sektoriaus.
„Tai vienos konkurencingiausių sričių ir išlaikyti, o tuo labiau auginti rezultatus jose – tikras iššūkis. Pavyzdžiui, FMCG sektoriaus atstovams vis sunkesnis uždavinys auginti savo prekės ženklų vertę ir atlaikyti privačios etiketės sparčiai augantį populiarumą. Prekyboje nebeužtenka gero kainos ir kokybės santykio, kurį ir taip nėra lengva išlaikyti, bet būtina kurti ir gerą klientų patirtį, – pabrėžia p. Semaškienė. – Visos šios aplinkybės bei pavyzdžiai tik patvirtina, kaip svarbu mokėti skaičiuoti, būti greitu ir kūrybingu.“
[infogram id="1beea351-1373-4ed3-9293-97277f942e31" prefix="JMB" format="interactive" title="Copy: Rinkodara: „Metų CMO“ laimėtojai 2015-2017 m."]
Metų efektyviausieji
Kartu „Password“ konferencijoje yra išrinktos ir efektyviausios rinkodaros kampanijos.
Iš viso „Password 2019“ buvo pateikta 48 paraiška. Jų sulaukta į visas kategorijas, o daugiausia pateikta į „Efektyviausios produktų ar paslaugų įvedimo“ (13), „Pardavimų skatinimo“ (12) ir „Įvaizdinės rinkodaros kampanijų“ (10) kategorijose.
Efektyviausios kampanijos laurai šiemet atiteko ir Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija tapo „Tele2 Laisvas internetas“ projektas, kurią telekomunikacijų bendrovei padėjo įgyvendinti visa eilė partnerių: „Adell Taivas Ogilvy“, „Carat“, „We are Critical“, „Choco Agency“, „Publicum“, „Wide Wings“, „iProspect“. Dėl didžiojo prizo „Password“ konferencijoje ši „Tele2“ kampanija labai aršiai varžėsi su kita komisijos favorite – žymiąja „Vilnius G-Spot of Europe“ kampanija. Auditorijos prizas keliauja į „Coca-Cola“ rankas už „Coke Xmas 2018“ kampaniją.
Tradiciškai su „Password“ vykdavęs Metų prekės ženklo konkursas šiemet taps „Verslo žinių“ organizuojamos konferencijos „Retail 2019“, kuri vyks gegužės 21 d., dalimi.
[infogram id="968e24bd-29dd-41f3-ac69-98d01bd44bcc" prefix="r8f" format="interactive" title="Copy: Rinkodara-Password-finalininkai"]