Kas tai? Eksperto įžvalgos

Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą?

Publikuota: 2018-11-05

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau prekių ženklai neturėtų būti suprantami taip siauriai.

Prekių ženklo teisinė apsauga gali būti taikoma ir 3D objektams (pavyzdžiui, gaminio vaizdui), spalvoms ar spalvų deriniams. Taip pat kaip prekių ženklai yra saugomi garsai, pavaizduoti pateikiant muzikos natas. Prieš ketverius metus Europos Sąjungos Teisingumo Teismas patvirtino, kad „Apple“ reprezentacinės parduotuvės (angl. flagship store) įrengimą vaizduojantis piešinys gali būti registruojamas kaip prekių ženklas.

Artimiausiu metu prekių ženklų rūšių ratas dar labiau išsiplės.

Naujasis prekių ženklų reguliavimas

2017 m. spalio 1 d. Europos Sąjungoje įsigaliojo naujasis ES prekių ženklų reglamentas, taikomas ES prekių ženklams. Paraleliai buvo priimta ir nauja ES prekių ženklų direktyva, kuri turi būti įgyvendinta valstybėse narėse iki 2019 m. sausio 14 d. Lietuvoje direktyva įgyvendinama keičiant Prekių ženklų įstatymą. Jo naujos redakcijos projekto pateikimas įtrauktas į šios dienos Seimo darbotvarkę. Jeigu įstatymo priėmimas vyks sklandžiai, naujoji redakcija įsigalios 2019-ųjų metų sausio mėnesį.

Ženklų nereikės pavaizduoti grafiškai

Vienas svarbiausių prekių ženklų reguliavimo pakeitimų yra tai, jog atsisakoma reikalavimo pavaizduoti prekių ženklą grafiškai. Iki šiol, registruojant tiek ES, tiek nacionalinį ženklą buvo privaloma teikti jo grafinį vaizdą. Dabar ženklą galima pavaizduoti bet kokia forma, kurią galima pateikti prekių ženklų registre taip, kad jį būtų galima aiškiai ir tiksliai nustatyti. Kitaip tariant, ženklas turi būti vaizduojamas naudojant visuotinai prieinamas technologijas ir toks vaizdavimas turi būti aiškus.

Atsiranda naujos ženklų rūšys

Toks reguliavimo pakeitimas sudaro galimybes registruoti naujas prekių ženklų rūšis: garsus, kurie dabar gali būti pateikiami garso failo formatu, judančius ženklus (angl. motion marks), vaizdo ir garso derinius (angl. multimedia marks), hologramas.

Naujieji teisės aktai taip pat išskiria pozicinį prekių ženklą (t.y. ženklą, nurodantį gaminio vietą, kurioje jis tvirtinamas ar pateikiamas) bei ženklą, sudarytą iš raštų (angl. pattern mark).

Šis prekių ženklų rūšių sąrašas nėra išsamus. Naujosios teisės aktų nuostatos yra suformuluotos laikantis technologinio neutralumo principo. Jose nėra įvardinamos nei konkrečios technologijos, nei formatai, kokiais prekių ženklai gali būti atvaizduoti. Tai reiškia, jog atsiradus technologijoms, kuriomis bus galima užfiksuoti skonį, kvapą ar kitokį žymenį, atskiriantį vienas prekes ar paslaugas nuo kitų, ir jį įtraukti į registrą, tokius objektus taip pat bus galima registruoti kaip prekių ženklus.

Namų darbai

Pakeitus reglamentavimą, atsiras ir kitų naujovių, pavyzdžiui, pasikeis prekių ženklų registravimo procedūra, taip pat šiek tiek padidės su registravimu susiję mokesčiai. Tačiau tiek dabar, tiek vėliau prieš kreipiantis dėl prekių ženklo apsaugos būtina atlikti namų darbus, padedančius užsitikrinti, jog prekių ženklo apsauga atitiks jūsų poreikius.

Giedrė Rimkūnaitė-Manke yra advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė. Giedrė vadovauja GLIMSTEDT intelektinės nuosavybės, technologijų, žiniasklaidos ir komunikacijų teisės bei duomenų apsaugos praktikoms, yra projekto „GLIMSTEDT jaunam verslui“ iniciatorė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lino siuvinių pardavėjai dvejus metus kūrė „Registrų centro“ dizainą ir prekės ženklus

Socialiniuose tinkluose paviešinta žinia, kad smulki lino gaminių prekybos įmonė dvejus metus buvo Registrų...

Rinkodara
08:14
Naujos Visuomenės informavimo įstatymo nuostatos kelia aistras 1

Penki Seimo nariai įregistravo Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis remiantis, žiniasklaidoje...

Rinkodara
2019.01.03
Rinkodaros sektoriaus metai: pokyčiai, žvaigždės ir skandalai 1

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriui 2018 metai nebuvo lengvi: įsigaliojo alkoholio reklamos draudimas,...

Rinkodara
2019.01.02
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01
Kaune – ginčas tarp savivaldybės ir stotelių stogines įrengusios bendrovės 5

Viešojo transporto stotelių stogines Kaune įrengusi bendrovė „Reklamos arka“ ir Kauno savivaldybė teisme...

Rinkodara
2018.12.30
Ryškiausios šių metų reklamos kampanijos

Bene ryškiausia šių metų reklama Lietuvoje – šalyje pasipiktinimo ir prieštaringų vertinimų, pasaulyje –...

Rinkodara
2018.12.29
Vyriausybės planuota 1,5 mln. Eur informacinė kampanija aplenkė interneto portalus 2

Vyriausybės kanceliarija metų pabaigoje atliko didžiausios vertės pirkimą – pusantro mėnesio trukmės...

Rinkodara
2018.12.28
Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos...

Rinkodara
2018.12.27
Geri darbai kalba garsiai: nuo vienkartinės paramos iki verslo filosofijos 1

Vis daugiau ir daugiau verslų vietoj tradicinių kalėdinių dovanų verslo partneriams ir klientams renkasi...

Rinkodara
2018.12.24
Reklamos kryptis – ar išdrįs verslai kalbėti nepatogiomis temomis  3

Pastaruosius kelerius metus mažais žingsneliais augusi šalies reklamos rinka kitąmet į viršų turėtų šauti su...

Verslo klasė
2018.12.24
Kaip lietuviai pratinosi prie reklamos (II): prieš 100 metų

Kaina turi būti sąžiningai maža, o geriausiai reklamose meluoja specialūs literatai, manyta tarpukario...

Verslo klasė
2018.12.23
Šventėms vis daugiau prekių ženklų keičia rūbą

Ne vienas maisto ir gėrimų gamintojas kalėdiniam periodui pristato šventines pakuotes ar specialiai tam...

Rinkodara
2018.12.23
Verslas laukia W ir Q įteisinimo, politikai neskuba 4

Seimo nariai nelinkę paskubėti įteisinti lietuviškoms bendrovėms galimybės savo pavadinimuose naudoti ir...

Verslo aplinka
2018.12.22
Mažo biudžeto mažos dovanos – ir reklamai 1

Jau beveik Kalėdos, bet smulkieji dar turi laiko sugalvoti kūrybiškų dovanų klientams ir partneriams. Mažos...

Rinkodara
2018.12.22
„Maximos“ žiniasklaidos planavimo partneriai nesikeičia 1

„Vilniaus prekybos“ įmonių grupė užbaigė žiniasklaidos planavimo agentūros atrankos konkursą – jį laimėjo...

Rinkodara
2018.12.20
Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui.

Rinkodara
2018.12.20
Nepamirštamas vartotojų patirtis kuriančioms reklamos kampanijoms – užtikrinta sėkmė Rėmėjo turinys

Geros emocijos lemia marketingo kampanijų sėkmę. Taip sako ne tik verslą atstovaujantys marketingo...

Rinkodara
2018.12.20
Šiaurinė Kalėdų žvaigždė su „Luminor“

Tarp naujausių savaitės reklamų: šiaurinės žvaigždės paieškos su „Luminor“ (reklamos agentūra „Milk“).

Rinkodara
2018.12.18
Prekybininkų dovanos neturi kainuoti papildomai 1

Pirk vieną, o antrą gausi nemokamai, – tokių ir panašių pasiūlymų prekybininkai pirkėjams pateikia ne tik...

Rinkodara
2018.12.18
„Telia Lietuva“ paskyrė naują komunikacijos vadovę 5

AB „Telia Lietuva“ vėl keičia valdymo struktūrą ir atskiria pernai sujungtas rinkodaros ir komunikacijos...

Vadyba
2018.12.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau