Kas tai? Eksperto įžvalgos

Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą?

Publikuota: 2018-11-05

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau prekių ženklai neturėtų būti suprantami taip siauriai.

Prekių ženklo teisinė apsauga gali būti taikoma ir 3D objektams (pavyzdžiui, gaminio vaizdui), spalvoms ar spalvų deriniams. Taip pat kaip prekių ženklai yra saugomi garsai, pavaizduoti pateikiant muzikos natas. Prieš ketverius metus Europos Sąjungos Teisingumo Teismas patvirtino, kad „Apple“ reprezentacinės parduotuvės (angl. flagship store) įrengimą vaizduojantis piešinys gali būti registruojamas kaip prekių ženklas.

Artimiausiu metu prekių ženklų rūšių ratas dar labiau išsiplės.

Naujasis prekių ženklų reguliavimas

2017 m. spalio 1 d. Europos Sąjungoje įsigaliojo naujasis ES prekių ženklų reglamentas, taikomas ES prekių ženklams. Paraleliai buvo priimta ir nauja ES prekių ženklų direktyva, kuri turi būti įgyvendinta valstybėse narėse iki 2019 m. sausio 14 d. Lietuvoje direktyva įgyvendinama keičiant Prekių ženklų įstatymą. Jo naujos redakcijos projekto pateikimas įtrauktas į šios dienos Seimo darbotvarkę. Jeigu įstatymo priėmimas vyks sklandžiai, naujoji redakcija įsigalios 2019-ųjų metų sausio mėnesį.

Ženklų nereikės pavaizduoti grafiškai

Vienas svarbiausių prekių ženklų reguliavimo pakeitimų yra tai, jog atsisakoma reikalavimo pavaizduoti prekių ženklą grafiškai. Iki šiol, registruojant tiek ES, tiek nacionalinį ženklą buvo privaloma teikti jo grafinį vaizdą. Dabar ženklą galima pavaizduoti bet kokia forma, kurią galima pateikti prekių ženklų registre taip, kad jį būtų galima aiškiai ir tiksliai nustatyti. Kitaip tariant, ženklas turi būti vaizduojamas naudojant visuotinai prieinamas technologijas ir toks vaizdavimas turi būti aiškus.

Atsiranda naujos ženklų rūšys

Toks reguliavimo pakeitimas sudaro galimybes registruoti naujas prekių ženklų rūšis: garsus, kurie dabar gali būti pateikiami garso failo formatu, judančius ženklus (angl. motion marks), vaizdo ir garso derinius (angl. multimedia marks), hologramas.

Naujieji teisės aktai taip pat išskiria pozicinį prekių ženklą (t.y. ženklą, nurodantį gaminio vietą, kurioje jis tvirtinamas ar pateikiamas) bei ženklą, sudarytą iš raštų (angl. pattern mark).

Šis prekių ženklų rūšių sąrašas nėra išsamus. Naujosios teisės aktų nuostatos yra suformuluotos laikantis technologinio neutralumo principo. Jose nėra įvardinamos nei konkrečios technologijos, nei formatai, kokiais prekių ženklai gali būti atvaizduoti. Tai reiškia, jog atsiradus technologijoms, kuriomis bus galima užfiksuoti skonį, kvapą ar kitokį žymenį, atskiriantį vienas prekes ar paslaugas nuo kitų, ir jį įtraukti į registrą, tokius objektus taip pat bus galima registruoti kaip prekių ženklus.

Namų darbai

Pakeitus reglamentavimą, atsiras ir kitų naujovių, pavyzdžiui, pasikeis prekių ženklų registravimo procedūra, taip pat šiek tiek padidės su registravimu susiję mokesčiai. Tačiau tiek dabar, tiek vėliau prieš kreipiantis dėl prekių ženklo apsaugos būtina atlikti namų darbus, padedančius užsitikrinti, jog prekių ženklo apsauga atitiks jūsų poreikius.

Giedrė Rimkūnaitė-Manke yra advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė. Giedrė vadovauja GLIMSTEDT intelektinės nuosavybės, technologijų, žiniasklaidos ir komunikacijų teisės bei duomenų apsaugos praktikoms, yra projekto „GLIMSTEDT jaunam verslui“ iniciatorė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

Rinkodara
13:49
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
06:00
Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 1

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.05
SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

Rinkodara
2018.11.05
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Reklamuoti Lietuvą pasauliui: niekam neįdomu, ar mums įdomu 3

Pripažinkime, turime du kompleksus: savinieką ir kompleksą dėl saviniekos.

Rinkodara
2018.11.03
Iškart kurti tarptautinį pavadinimą vis tiek bus pigiau nei rasti jį žodyne Premium

Kuriant verslą, kai galvojama apie išskirtinį produktą ar paslaugą, neatrodo, kad unikalumo taškų padės...

Rinkodara
2018.11.02
Atsiskaitantys laiku gauna ne tik geresnę kainą, bet ir nemokamos reklamos Premium

Jei klientas neatsiskaito ilgiau kaip dvi savaites, jau reikia aiškintis priežastis, kodėl taip atsitiko, o...

Rinkodara
2018.11.01
„Lietuvos rytas“ sporto veiklai įregistravo prekės ženklą RYTAS 5

To paties pavadinimo krepšinio klubą anksčiau valdžiusi bendrovė „Lietuvos rytas“ įregistravo prekės ženklą...

Rinkodara
2018.10.31
„Delfi“ savininkė toliau dairosi į mokamą skaitmeninį turinį 2

Estijos žiniasklaidos įmonių grupės AS „Ekspress Grupp“ pajamos per pirmuosius tris šių metų ketvirčius augo...

Rinkodara
2018.10.31
Trejos devynerios degtindarius įklampino į teismų maratoną Premium 1

Lietuvos apeliacinis teismas atmetė žemesnės instancijos teismų nutartis, kuriomis „Vilniaus degtinės“ prekės...

Šokiruojanti žinutė reklamoje geriau nei blizgi frazė Premium

Žmonės paprastai dažniau ir aktyviau sureaguoja į žinutę, kuri kalba apie praradimus nei apie galimas naudas.

Rinkodara
2018.10.31
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ – apie pardavimų ir rinkodaros strategijas prie vieno stalo Premium 2

„Bitė Lietuva“ pardavimų augimo modelyje išskiria keturis svarbiausius ingredientus: įmonės kultūrą,...

Rinkodara
2018.10.30
Neoriginalių kėbulo dalių pardavėjai gali lengviau atsikvėpti

Vilniaus apygardos teismas atmetė „Audi AG“ ieškinį dėl teisių į prekių ženklą pažeidimą. Tačiau šį teismo...

Rinkodara
2018.10.29
Teismas grąžino buvusį NŽT atstovą spaudai A. Gelžinį į valstybės tarnybą

Buvęs Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) atstovas spaudai Audrius Gelžinis turi būti grąžintas į valstybės...

Vadyba
2018.10.29
Kokia lauko reklama paveiki

Lauko reklamos stendai nėra tik kelionių fonas – kiek primirštą reklamos būdą raginami prisiminti smulkieji.

Rinkodara
2018.10.28
Draudimo bendrovė „Seesam“ atnaujino prekės ženklą 4

Draudimo bendrovė „Seesam“ atnaujina savo prekės ženklą. Šio žingsnio įmonė ėmėsi norėdama tiksliau...

Rinkodara
2018.10.25
Pasikeitė KOMAA valdybos pirmininkė

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA trečiadienį vykusiame Visuotiniame narių susirinkime išrinko...

Rinkodara
2018.10.25
Brolių Lavrinovičių „LavTwins“ – žingsnis į globalią areną Premium 4

Krepšininkai Darjušas ir Kšištofas Lavrinovičiai, šį sezoną žaidžiantys „Prienų Skycop“, pristato naująjį...

Rinkodara
2018.10.25
Klaipėdos savivaldybė nutraukė sutartį su skandalingaisiais ženklo kūrėjais 1

Klaipėdos savivaldybė trečiadienį pranešė nutraukianti miesto prekės ženklo atnaujinimo sutartį su UAB...

Rinkodara
2018.10.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau