Kas tai? Eksperto įžvalgos

Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą?

Publikuota: 2018-11-05

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau prekių ženklai neturėtų būti suprantami taip siauriai.

Prekių ženklo teisinė apsauga gali būti taikoma ir 3D objektams (pavyzdžiui, gaminio vaizdui), spalvoms ar spalvų deriniams. Taip pat kaip prekių ženklai yra saugomi garsai, pavaizduoti pateikiant muzikos natas. Prieš ketverius metus Europos Sąjungos Teisingumo Teismas patvirtino, kad „Apple“ reprezentacinės parduotuvės (angl. flagship store) įrengimą vaizduojantis piešinys gali būti registruojamas kaip prekių ženklas.

Artimiausiu metu prekių ženklų rūšių ratas dar labiau išsiplės.

Naujasis prekių ženklų reguliavimas

2017 m. spalio 1 d. Europos Sąjungoje įsigaliojo naujasis ES prekių ženklų reglamentas, taikomas ES prekių ženklams. Paraleliai buvo priimta ir nauja ES prekių ženklų direktyva, kuri turi būti įgyvendinta valstybėse narėse iki 2019 m. sausio 14 d. Lietuvoje direktyva įgyvendinama keičiant Prekių ženklų įstatymą. Jo naujos redakcijos projekto pateikimas įtrauktas į šios dienos Seimo darbotvarkę. Jeigu įstatymo priėmimas vyks sklandžiai, naujoji redakcija įsigalios 2019-ųjų metų sausio mėnesį.

Ženklų nereikės pavaizduoti grafiškai

Vienas svarbiausių prekių ženklų reguliavimo pakeitimų yra tai, jog atsisakoma reikalavimo pavaizduoti prekių ženklą grafiškai. Iki šiol, registruojant tiek ES, tiek nacionalinį ženklą buvo privaloma teikti jo grafinį vaizdą. Dabar ženklą galima pavaizduoti bet kokia forma, kurią galima pateikti prekių ženklų registre taip, kad jį būtų galima aiškiai ir tiksliai nustatyti. Kitaip tariant, ženklas turi būti vaizduojamas naudojant visuotinai prieinamas technologijas ir toks vaizdavimas turi būti aiškus.

Atsiranda naujos ženklų rūšys

Toks reguliavimo pakeitimas sudaro galimybes registruoti naujas prekių ženklų rūšis: garsus, kurie dabar gali būti pateikiami garso failo formatu, judančius ženklus (angl. motion marks), vaizdo ir garso derinius (angl. multimedia marks), hologramas.

Naujieji teisės aktai taip pat išskiria pozicinį prekių ženklą (t.y. ženklą, nurodantį gaminio vietą, kurioje jis tvirtinamas ar pateikiamas) bei ženklą, sudarytą iš raštų (angl. pattern mark).

Šis prekių ženklų rūšių sąrašas nėra išsamus. Naujosios teisės aktų nuostatos yra suformuluotos laikantis technologinio neutralumo principo. Jose nėra įvardinamos nei konkrečios technologijos, nei formatai, kokiais prekių ženklai gali būti atvaizduoti. Tai reiškia, jog atsiradus technologijoms, kuriomis bus galima užfiksuoti skonį, kvapą ar kitokį žymenį, atskiriantį vienas prekes ar paslaugas nuo kitų, ir jį įtraukti į registrą, tokius objektus taip pat bus galima registruoti kaip prekių ženklus.

Namų darbai

Pakeitus reglamentavimą, atsiras ir kitų naujovių, pavyzdžiui, pasikeis prekių ženklų registravimo procedūra, taip pat šiek tiek padidės su registravimu susiję mokesčiai. Tačiau tiek dabar, tiek vėliau prieš kreipiantis dėl prekių ženklo apsaugos būtina atlikti namų darbus, padedančius užsitikrinti, jog prekių ženklo apsauga atitiks jūsų poreikius.

Giedrė Rimkūnaitė-Manke yra advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė. Giedrė vadovauja GLIMSTEDT intelektinės nuosavybės, technologijų, žiniasklaidos ir komunikacijų teisės bei duomenų apsaugos praktikoms, yra projekto „GLIMSTEDT jaunam verslui“ iniciatorė.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
16:46
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
14:51
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
12:26
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
05:45
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
08:01
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 1

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau