Kas tai? Eksperto įžvalgos

Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą?

Publikuota: 2018-11-05

Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau prekių ženklai neturėtų būti suprantami taip siauriai.

Prekių ženklo teisinė apsauga gali būti taikoma ir 3D objektams (pavyzdžiui, gaminio vaizdui), spalvoms ar spalvų deriniams. Taip pat kaip prekių ženklai yra saugomi garsai, pavaizduoti pateikiant muzikos natas. Prieš ketverius metus Europos Sąjungos Teisingumo Teismas patvirtino, kad „Apple“ reprezentacinės parduotuvės (angl. flagship store) įrengimą vaizduojantis piešinys gali būti registruojamas kaip prekių ženklas.

Artimiausiu metu prekių ženklų rūšių ratas dar labiau išsiplės.

Naujasis prekių ženklų reguliavimas

2017 m. spalio 1 d. Europos Sąjungoje įsigaliojo naujasis ES prekių ženklų reglamentas, taikomas ES prekių ženklams. Paraleliai buvo priimta ir nauja ES prekių ženklų direktyva, kuri turi būti įgyvendinta valstybėse narėse iki 2019 m. sausio 14 d. Lietuvoje direktyva įgyvendinama keičiant Prekių ženklų įstatymą. Jo naujos redakcijos projekto pateikimas įtrauktas į šios dienos Seimo darbotvarkę. Jeigu įstatymo priėmimas vyks sklandžiai, naujoji redakcija įsigalios 2019-ųjų metų sausio mėnesį.

Ženklų nereikės pavaizduoti grafiškai

Vienas svarbiausių prekių ženklų reguliavimo pakeitimų yra tai, jog atsisakoma reikalavimo pavaizduoti prekių ženklą grafiškai. Iki šiol, registruojant tiek ES, tiek nacionalinį ženklą buvo privaloma teikti jo grafinį vaizdą. Dabar ženklą galima pavaizduoti bet kokia forma, kurią galima pateikti prekių ženklų registre taip, kad jį būtų galima aiškiai ir tiksliai nustatyti. Kitaip tariant, ženklas turi būti vaizduojamas naudojant visuotinai prieinamas technologijas ir toks vaizdavimas turi būti aiškus.

Atsiranda naujos ženklų rūšys

Toks reguliavimo pakeitimas sudaro galimybes registruoti naujas prekių ženklų rūšis: garsus, kurie dabar gali būti pateikiami garso failo formatu, judančius ženklus (angl. motion marks), vaizdo ir garso derinius (angl. multimedia marks), hologramas.

Naujieji teisės aktai taip pat išskiria pozicinį prekių ženklą (t.y. ženklą, nurodantį gaminio vietą, kurioje jis tvirtinamas ar pateikiamas) bei ženklą, sudarytą iš raštų (angl. pattern mark).

Šis prekių ženklų rūšių sąrašas nėra išsamus. Naujosios teisės aktų nuostatos yra suformuluotos laikantis technologinio neutralumo principo. Jose nėra įvardinamos nei konkrečios technologijos, nei formatai, kokiais prekių ženklai gali būti atvaizduoti. Tai reiškia, jog atsiradus technologijoms, kuriomis bus galima užfiksuoti skonį, kvapą ar kitokį žymenį, atskiriantį vienas prekes ar paslaugas nuo kitų, ir jį įtraukti į registrą, tokius objektus taip pat bus galima registruoti kaip prekių ženklus.

Namų darbai

Pakeitus reglamentavimą, atsiras ir kitų naujovių, pavyzdžiui, pasikeis prekių ženklų registravimo procedūra, taip pat šiek tiek padidės su registravimu susiję mokesčiai. Tačiau tiek dabar, tiek vėliau prieš kreipiantis dėl prekių ženklo apsaugos būtina atlikti namų darbus, padedančius užsitikrinti, jog prekių ženklo apsauga atitiks jūsų poreikius.

Giedrė Rimkūnaitė-Manke yra advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė. Giedrė vadovauja GLIMSTEDT intelektinės nuosavybės, technologijų, žiniasklaidos ir komunikacijų teisės bei duomenų apsaugos praktikoms, yra projekto „GLIMSTEDT jaunam verslui“ iniciatorė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
TOP10 rinkodaros ir komunikacijos šūvių per 2019-uosius

Pateikiame dešimties šių metų daugiausiai VŽ skaitytojų dėmesio sulaukusių, labiausiai skaitytų straipsnių...

Rinkodara
2019.12.31
Triguba Lietuvos prekybos sektoriaus lygtis – sėkmę lems išskirtinumas

Lietuvos mažmeninės prekybos sektorių intensyviai veikia daugybė faktorių. Kas ir kur bus įsigyta, vis labiau...

Prekyba
2019.12.31
Kas keitėsi rinkodaros ir medijų teisėje 2019 m.

Tarp svarbiausių įsigaliojusių pokyčių 2019 m. – keitėsi reklamos priežiūros institucija, buvo pakoreguota...

Rinkodara
2019.12.27
UEFA svarsto pati internetu transliuoti Čempionų lygą Premium

Europos futbolo asociacija UEFA ketina kurti savo internetinių transliacijų paslaugą, kurią naudotų Čempionų...

Laisvalaikis
2019.12.27
Influenceris turi mėgti jus, o ne jūs - jį, arba kodėl kampanijos patiria fiasko 1

Influenceris gali atrodyti, kaip puikus kandidatas jūsų rinkodaros kampanijai – turėti gausybę sekėjų, puikų...

Rinkodara
2019.12.27
Reikšmingiausi įsigijimai ir susijungimai rinkodaros sektoriuje 2019 m. Premium

Per šiuos metus rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos sektoriuose netrūko įsigijimo sandorių bei...

Rinkodara
2019.12.27
Tikslinę auditoriją apibrėžia motyvacija, o ne demografiniai rodikliai

„Pasiūlėme naują paslaugą, bet ji nesusilaukė susidomėjimo“, „skyrėme nemažą biudžetą reklaminei kampanijai,...

Rinkodara
2019.12.26
Netradicinis produktas: kur slypi didžiausia rizika

Kas geriau – imtis tradicinio verslo ir tapti dar vienu žaidėju rinkoje, ar sugalvoti išskirtinį produktą ar...

Gazelė
2019.12.24
Muziejų palyginamojo vertinimo sistema: ar lygindamiesi su kitais galime tobulėti? Verslo tribūna

2019 metais 16 Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai pavaldžių muziejų turėjo progos pakartotinai...

Rinkodara
2019.12.23
Reikšmingiausi prekės ženklų pokyčiai per 2019 m. Premium

2019 m. tarp rinkodaros, komunikacijos ir medijų įmonių bei didžiųjų prekės ženklų netrūko pokyčių ir...

Rinkodara
2019.12.23
Įvardijo, kiek 2020 m. skirs Lietuvos turizmo rinkodarai, – verslas tai vadina katino ašaromis Premium

Lietuvos turizmo galimybėms reklamuoti pasaulyje 2020-iesiems numatyta skirti apie 1,5 mln. Eur – 38% mažiau...

Paslaugos
2019.12.20
Brangiausi 2019 m. Lietuvos turizmo rinkodaros projektai Premium

Lietuvos turizmo rinkodarai šiemet buvo išleista 0,455 mln. Eur iš nacionalinio biudžeto ir 1,955 mln. ES...

Paslaugos
2019.12.20
„Media Medis“ ir „Ministerium“ vadovams – baudos

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) iš dalies patenkino Konkurencijos tarybos prašymą ir už...

Rinkodara
2019.12.19
Prie „Revolut“ komandos prisijungė V. Cucėnas 6

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų startuolio „Revolut“, turinčio lietuvišką bankinę licenciją,...

Rinkodara
2019.12.19
KAM stabdo kritikos sulaukusių pateiktų įstatymų projektų derinimą 1

Krašto apsaugos ministerija (KAM) stabdo tolesnį Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių...

Rinkodara
2019.12.19
Vėl bando įvesti ribojimus Visuomenės informavimo įstatyme

Krašto apsaugos ministerija parengė ir teikia svarstyti kelis įstatymų pakeitimų projektus, tarp jų ir...

Rinkodara
2019.12.18
Pokyčiai rinkodaros ir komunikacijos vadovų pozicijose 2019 m. Premium

Per 2019 m. įvyko nemažai reikšmingų pokyčių bendrovių rinkodaros ir komunikacijos padalinių vadovybėse.

Rinkodara
2019.12.18
„Thomas Cook“ 2020 m. gali sugrįžti į turizmo rinką

Kinijos bendrovė „Fosun“ ketina panaudoti 178 metus skaičiuojantį žlugusio britų kelionių organizatoriaus...

Paslaugos
2019.12.18
Į viršų šovė ir TV reklamos kainos, ir apimtis Premium

Per šiuos metus gerokai išaugus reklamos kiekiui, didžiosios TV kanalų grupės 2019 m. du kartus didino...

Rinkodara
2019.12.18
„15min“ startuoja su mokamu turiniu 1

Portalas „15min“ startuoja su mokamo turinio naujienomis, kurios žymimos ženklu „15MAX“.

Rinkodara
2019.12.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau