„Metų prekės ženklas 2018“ – renkame sėkmingiausius

Publikuota: 2018-03-27
Konkurso komisija.
Konkurso komisija.

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ rengiamo konkurso „Metų prekės ženklas 2018“ finalą šiemet pateko 28 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2018“ gegužės 9 d.

Kaip ir ankstesniais metais, didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2018“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekių ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais bei verte 2017 m., palyginti su 2016 m. Taip pat buvo atsižvelgiama, augo ar krito visa prekių kategorija.

Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš daugumos šalies prekybos tinklų ir kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

Ne vienas senbuvis

Žvelgiant į septynerių metų konkurso statistiką, tarp finalininkų visada yra patekusi tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus iš eilės šio prekės ženklo pardavimai ir kiekiu, ir verte augo. Atitinkamai šešerius metus augimu džiaugėsi „Grite“, penkerius – „Volfas Engelman“, ketverius – „Dvaro“, „Vilkyškių“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2017 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2017 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino: „Zigmas“, „Pepsi“, „Žemaitijos“, „Volfas Engelman“ ir „Švyturys GO“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekių ženklai „Zigmas“, „Pepsi“, „Coca-Cola Zero“ ir „Bioderma“.

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vartotojų apklausa, čia vertinamas atrinktų prekių ženklų žinomumas, rekomendavimo indeksas.

Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekių ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus, bus atsižvelgta ir į prekių ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateiks rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“. Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2018“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Pernai pagrindinį apdovanojimą laimėjo ir „Metų prekės ženklu 2017“ tapo „Grite“.

Neapsinuodyti sėkme

Aurimas Saulytis, tyrimų bendrovės „Nielsen“ komercijos vadovas, komisijos narys, teigia, kad šiandieniniame etape, renkant finalininkus, matyti keli favoritai, o kaip keisis šis sąrašas atlikus vartotojų tyrimus, bus matyti.

„Padėtis mažmeninėje rinkoje yra itin įtempta ir prekių ženklams metai iš metų išlaikyti tvirtas pozicijas ir augti yra tikrai sunkus uždavinys. Dauguma didžiųjų prekių ženklų vis dėlto yra įsivėlę į nuolaidų ir kainų karus, tad arba pagal vieną, arba pagal kitą parametrą skaičiuoja kritimą. Vienas svarbiausių aspektų, į ką norėtųsi kreipti didžiausią dėmesį, – padėtis rinkoje. Labiausiai laurų nusipelno prekių ženklai, kurie geba augti krintančioje arba apribotoje rinkoje“, – teigia Lina Muižienė, prekybos tinklo „Iki“ Rinkodaros departamento direktorė, konkurso komisijos narė.

Paulius Pocius, AB „Grigeo“ rinkodaros vadovas, komisijos narys, antrina, kad šiandieniniai vartotojai dažniau abejoja, kiek verta mokėti už prekę ar paslaugą.

„Klasikiniams prekių ženklams darosi vis sunkiau išlaviruoti ir išlaikyti vartotojų simpatijas, nes nemažai rinkos dalyvių, o kartu ir vartotojų, vis labiau gręžiasi į privačius prekių ženklus. Iš kitos pusės, matome ne vieną didelį prekės ženklą užmiegantį ant sėkmės laurų. Sėkmė yra nuodas ir daugelis prekių ženklų kartais apsinuodija ta sėkme ir ima vegetuoti. Privalu nesustoti ir nuolat stebinti vartotojus“, – priduria p. Pocius.

Renkama efektyviausia kampanija

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti ir efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki balandžio 6 d.

Konkurso dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2017 m., iki 2018 m. kovo pradžios.

Įvertinusi paraiškas komisija balandžio pabaigoje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2018 m.“.

Tada iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas. Konferencijos auditorija taip pat balsuos – rinks labiausiai patikusią rinkodaros kampaniją.

Plačiau apie „Password 2018“ skaitykite čia. Paraišką galite rasti čia.

[infogram id="2ebbad4e-d4ed-4752-9135-cea6796ba643" prefix="mEj" format="interactive" title="Rinkodara-MPZ"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Išrinkta nauja Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba 2

Lietuvos komunikacijos asociacijos taryba baigia savo dvejų metų veiklos kadenciją ir nuo 2019 m. sausio...

Rinkodara
2018.12.14
Pusmetis nuo BDAR įsigaliojimo: ore kabančių klausimų – į valias Premium 2

Praėjus kiek daugiau nei pusmečiui nuo gegužės 25 d., kai įsigaliojo Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas...

Rinkodara
2018.12.14
„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 1

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Duomenų apsauga – kiauras rėtis 1

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), dar prieš įsigaliodamas ilgą laiką bauginęs duomenų...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
Vilnius – tarp patraukliausių investuotojams pasaulio miestų-vidutiniokų 6

Vilnius tapo septintu geriausiu vidutinio dydžio pasaulio ateities miestu. Tai paskelbė „fDi Intelligence“,...

Verslo aplinka
2018.12.13
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Atsargiai – ir smulkios dovanos gali virsti interesų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
2018.12.12
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
2018.12.12
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau