„Metų prekės ženklas 2018“ – renkame sėkmingiausius

Publikuota: 2018-03-27
Konkurso komisija.
Konkurso komisija.

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ rengiamo konkurso „Metų prekės ženklas 2018“ finalą šiemet pateko 28 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2018“ gegužės 9 d.

Kaip ir ankstesniais metais, didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2018“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekių ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais bei verte 2017 m., palyginti su 2016 m. Taip pat buvo atsižvelgiama, augo ar krito visa prekių kategorija.

Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš daugumos šalies prekybos tinklų ir kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

Ne vienas senbuvis

Žvelgiant į septynerių metų konkurso statistiką, tarp finalininkų visada yra patekusi tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus iš eilės šio prekės ženklo pardavimai ir kiekiu, ir verte augo. Atitinkamai šešerius metus augimu džiaugėsi „Grite“, penkerius – „Volfas Engelman“, ketverius – „Dvaro“, „Vilkyškių“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2017 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2017 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino: „Zigmas“, „Pepsi“, „Žemaitijos“, „Volfas Engelman“ ir „Švyturys GO“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekių ženklai „Zigmas“, „Pepsi“, „Coca-Cola Zero“ ir „Bioderma“.

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vartotojų apklausa, čia vertinamas atrinktų prekių ženklų žinomumas, rekomendavimo indeksas.

Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekių ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus, bus atsižvelgta ir į prekių ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateiks rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“. Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2018“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Pernai pagrindinį apdovanojimą laimėjo ir „Metų prekės ženklu 2017“ tapo „Grite“.

Neapsinuodyti sėkme

Aurimas Saulytis, tyrimų bendrovės „Nielsen“ komercijos vadovas, komisijos narys, teigia, kad šiandieniniame etape, renkant finalininkus, matyti keli favoritai, o kaip keisis šis sąrašas atlikus vartotojų tyrimus, bus matyti.

„Padėtis mažmeninėje rinkoje yra itin įtempta ir prekių ženklams metai iš metų išlaikyti tvirtas pozicijas ir augti yra tikrai sunkus uždavinys. Dauguma didžiųjų prekių ženklų vis dėlto yra įsivėlę į nuolaidų ir kainų karus, tad arba pagal vieną, arba pagal kitą parametrą skaičiuoja kritimą. Vienas svarbiausių aspektų, į ką norėtųsi kreipti didžiausią dėmesį, – padėtis rinkoje. Labiausiai laurų nusipelno prekių ženklai, kurie geba augti krintančioje arba apribotoje rinkoje“, – teigia Lina Muižienė, prekybos tinklo „Iki“ Rinkodaros departamento direktorė, konkurso komisijos narė.

Paulius Pocius, AB „Grigeo“ rinkodaros vadovas, komisijos narys, antrina, kad šiandieniniai vartotojai dažniau abejoja, kiek verta mokėti už prekę ar paslaugą.

„Klasikiniams prekių ženklams darosi vis sunkiau išlaviruoti ir išlaikyti vartotojų simpatijas, nes nemažai rinkos dalyvių, o kartu ir vartotojų, vis labiau gręžiasi į privačius prekių ženklus. Iš kitos pusės, matome ne vieną didelį prekės ženklą užmiegantį ant sėkmės laurų. Sėkmė yra nuodas ir daugelis prekių ženklų kartais apsinuodija ta sėkme ir ima vegetuoti. Privalu nesustoti ir nuolat stebinti vartotojus“, – priduria p. Pocius.

Renkama efektyviausia kampanija

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti ir efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki balandžio 6 d.

Konkurso dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2017 m., iki 2018 m. kovo pradžios.

Įvertinusi paraiškas komisija balandžio pabaigoje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2018 m.“.

Tada iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas. Konferencijos auditorija taip pat balsuos – rinks labiausiai patikusią rinkodaros kampaniją.

Plačiau apie „Password 2018“ skaitykite čia. Paraišką galite rasti čia.

[infogram id="2ebbad4e-d4ed-4752-9135-cea6796ba643" prefix="mEj" format="interactive" title="Rinkodara-MPZ"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 7

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
06:00
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Nuo šiol informacija apie lošimus – su įspėjamuoju užrašu 1

Lietuvos lošimų verslo asociacijos nariai pasirašė susitarimą, pagal kurį nuo šio mėnesio pradės įgyvendinti...

Rinkodara
2018.09.12
Tarp naujausių reklamų: nuotaikinga IKEA ir „Lidl“ su Valančiūnu

Tarp naujausių reklamų: linksmi ir pozityvūs IKEA klipai (gamybos namai „Menthol house“), „Lidl“ tęsiama...

Rinkodara
2018.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau