„Metų prekės ženklas 2018“ – renkame sėkmingiausius

Publikuota: 2018-03-27
Konkurso komisija.
Konkurso komisija.

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ rengiamo konkurso „Metų prekės ženklas 2018“ finalą šiemet pateko 28 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2018“ gegužės 9 d.

Kaip ir ankstesniais metais, didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2018“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekių ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais bei verte 2017 m., palyginti su 2016 m. Taip pat buvo atsižvelgiama, augo ar krito visa prekių kategorija.

Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš daugumos šalies prekybos tinklų ir kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

Ne vienas senbuvis

Žvelgiant į septynerių metų konkurso statistiką, tarp finalininkų visada yra patekusi tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus iš eilės šio prekės ženklo pardavimai ir kiekiu, ir verte augo. Atitinkamai šešerius metus augimu džiaugėsi „Grite“, penkerius – „Volfas Engelman“, ketverius – „Dvaro“, „Vilkyškių“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2017 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2017 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino: „Zigmas“, „Pepsi“, „Žemaitijos“, „Volfas Engelman“ ir „Švyturys GO“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekių ženklai „Zigmas“, „Pepsi“, „Coca-Cola Zero“ ir „Bioderma“.

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vartotojų apklausa, čia vertinamas atrinktų prekių ženklų žinomumas, rekomendavimo indeksas.

Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekių ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus, bus atsižvelgta ir į prekių ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateiks rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“. Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2018“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Pernai pagrindinį apdovanojimą laimėjo ir „Metų prekės ženklu 2017“ tapo „Grite“.

Neapsinuodyti sėkme

Aurimas Saulytis, tyrimų bendrovės „Nielsen“ komercijos vadovas, komisijos narys, teigia, kad šiandieniniame etape, renkant finalininkus, matyti keli favoritai, o kaip keisis šis sąrašas atlikus vartotojų tyrimus, bus matyti.

„Padėtis mažmeninėje rinkoje yra itin įtempta ir prekių ženklams metai iš metų išlaikyti tvirtas pozicijas ir augti yra tikrai sunkus uždavinys. Dauguma didžiųjų prekių ženklų vis dėlto yra įsivėlę į nuolaidų ir kainų karus, tad arba pagal vieną, arba pagal kitą parametrą skaičiuoja kritimą. Vienas svarbiausių aspektų, į ką norėtųsi kreipti didžiausią dėmesį, – padėtis rinkoje. Labiausiai laurų nusipelno prekių ženklai, kurie geba augti krintančioje arba apribotoje rinkoje“, – teigia Lina Muižienė, prekybos tinklo „Iki“ Rinkodaros departamento direktorė, konkurso komisijos narė.

Paulius Pocius, AB „Grigeo“ rinkodaros vadovas, komisijos narys, antrina, kad šiandieniniai vartotojai dažniau abejoja, kiek verta mokėti už prekę ar paslaugą.

„Klasikiniams prekių ženklams darosi vis sunkiau išlaviruoti ir išlaikyti vartotojų simpatijas, nes nemažai rinkos dalyvių, o kartu ir vartotojų, vis labiau gręžiasi į privačius prekių ženklus. Iš kitos pusės, matome ne vieną didelį prekės ženklą užmiegantį ant sėkmės laurų. Sėkmė yra nuodas ir daugelis prekių ženklų kartais apsinuodija ta sėkme ir ima vegetuoti. Privalu nesustoti ir nuolat stebinti vartotojus“, – priduria p. Pocius.

Renkama efektyviausia kampanija

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti ir efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki balandžio 6 d.

Konkurso dalyviai gali pretenduoti į septynias skirtingas kategorijas, kurios grupuojamos į didelio ir mažo biudžeto segmentus. Šių metų konkursui galima pateikti rinkodaros sprendimus, kurie buvo įgyvendinti per 2017 m., iki 2018 m. kovo pradžios.

Įvertinusi paraiškas komisija balandžio pabaigoje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2018 m.“.

Tada iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas. Konferencijos auditorija taip pat balsuos – rinks labiausiai patikusią rinkodaros kampaniją.

Plačiau apie „Password 2018“ skaitykite čia. Paraišką galite rasti čia.

[infogram id="2ebbad4e-d4ed-4752-9135-cea6796ba643" prefix="mEj" format="interactive" title="Rinkodara-MPZ"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
16:04
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
11:25
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 22

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

E. laiškų rinkodara: kokių pasiūlymų laukia klientai

Kasdien atsirandant vis naujiems nuomonės lyderiams (angl. influencers), atrodo, kad tai – vienintelis...

Rinkodara
2018.04.08
Kad pasiektų vartotojus, tampa savo srities ekspertais

Pasitelkite socialinius tinklus, rašykite tinklaraštį, dalinkitės vaizdo įrašais su patarimais, – tokių...

Rinkodara
2018.04.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau