Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-14 13:00
2025-09-13 18:18
2025-09-10 09:06
2025-09-08 08:41
2025-09-06 18:17
2025-09-05 10:48
2025-08-24 10:30
2025-08-23 16:00
2025-08-20 05:45
2025-08-01 11:01
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
22kwh 100km buvo lygtai 14 kitiems automob
Teko kalbėti su vienu tokio auto savininku (~1 mėnesį turi). Žvilgsniai iš aplinkinių - faktas. Viskas džiugina, išskyrus du dalykus - važiuojant, nepaisant vikrumo, jaučiasi automobilio didelis svoris. Ir, gal čia ir padangų dalykas, bet stabdymo inercija. Žmogus prisibijo žiemos/slidaus laikotarpio. Kaip ten bebūtų, KIA panašu sukūrė super sėkmingą hitą / automobilį. Įdomu bus stebėti ilgainiui antrinėje rinkoje finansinį nusidėvėjimą. Vokiški didieji elektromobiliai ir Tesla testo neišlaiko (labai smarkiai krenta vertės po 3-5 eksploatavimo metų). Bet ar racionalus pirkėjas yra tokio naujo automobilio pirkėjas? :) turint mintyse naujo auto kainą - ko gero ne
Kaip žmonės neskiria, kai kainos naudoti automobiliai nelaiko, nes tiesiog nevertinami rinkoje, ir kai tiesiog naujų automobilių kainas sugeba sumažinti penktadaliu, per +- metus. Ar galvoji, kad tai kad pirkai prieš 2 metus už 50k€, o dabar kainuoja naujas 40k€ niekaip neturi įtakos naudoto daikto kainai? Čia jau nekalbant apie kitą aspektą, kad šiaip elektromobilių paklausa 2022 metais buvo astronominė, ir net nudrožtas fiat'as, su realiu nuvažiuojamu atstumu 60 km (kažkada buvo 80km), kuris jau kainavo prieš karą ~3500€, prasidėjus karui pabrango iki 8000€. Kodėl taip? Kurui pabrangus iki 2€/l, atsipirkimas fiat'o mieste važinėjimui tik yra po 25k km, o jei dar ir parkingas reikalingas mieste, tai realiai per mažiau nei metus. Visa automobilio kaina atsiperka per metus, lyginant su vaikščiojimu pėsčiomis ir basomis. Degalų kaina sumažėjo, elektromobilių gamyba išaugo dvigubai, normalizavosi ir kainos. Tai nereiškia, kad elektromobiliai antrinėje rinkoje nevertingi ar dėvisi greičiau. Nesidėvi. Gamyba auga po 30-70% per metus, kainos leidžiasi. Tokį ciklą praeina absoliučiai visi nauji produktai.
O gal tieisog pripažinkite, kas jau seniai visiems aišku ir krūva ekspertų online straipsnių ir žurnalų puslapių prirašyta, kad EV tiesiog greičiau nuvertėja nei VDV. Vienos to priežasties nėra, yra bendras komplektas- technologijų spartus vystymasis (tame tarpe ir baterijų), baterijų resursas, auganti modelių pasiūla laikui bėgant ir galiausiai tų naujų modelių kainų mažėjimas. Bet kad EV (ir ypač brangių) kainos krenta valandom, tai faktas. Ir kuo toliau bus tuo blogiau, nes antrinė rinka paprasčiausiai persipildys. Dabar dar to nėra pasižiūrėjus kaip aukcionuose šluojamos teslos (kad ir už centus). Pagal apklausas pusė JAV EV vadeliotojų svarsto grįžti prie VDV.
Prieš 2 metus išvada buvo priešinga, EV nuvertėja daug mažiau, nes apart probleminių modelių, EV nuvertėjimas buvo perpus mažesnis, nei VDV. O prirašę "ekspertai", kurie net elektromobilio nėra vairavę, gali būti daug ko. Šiais laikais svarbiausia click'ai, ir elektromobilių hater'ių judinimas labai gerai veikia. Iš esmės bet koks straipsnis, net nesusijęs su elektromobiliais, jei turės pavadinime Tesla - kartais lenks tokį patį straipsnį, jei iš pavadinimo išimsi "Tesla". Išbandyta praktiškai. Visų, ypač brangių, automobilių kainos krenta sparčiai. Tesla, net su kainų mažinimais, dar neprisivijo vidutinio BMW kainų kritimo. Nepaisant to, gatvės Lietuvoje pilnos BMW. Baterijų resurso užtenka beveik pilnam elektromobilio kainos atsipirkimui tik ant kuro ir eksploatacijos sąnaudų sutaupymų. Šluojamos už centus? Surask man autopliuse Tesla model Y, nedaužtą, kurią galėčiau nupirkti už pusę kainos, kiek kainuoja nauja. Pagal VIENĄ apklausą, kurioje klausė, ar svarstytumėte pirkti VDV, pusė atsakė, kad GALBŪT SVARSTYTŲ arba SVARSTYS pirkti kitą automobilį elektrinį. O tada išvadas apklausos rašant išvertė, kad planuoja grįžti. Neplanuoja, tik apsvarstys, galbūt.
Va su apklausa ir geras pavyzdys, kaip net nesigilinama į esmę, svarbu skambi antrašte, sujudinti hater'ius, kurie nemato esmės. Nes šiaip daugelis apklausų dar nuo ~2015 metų, rodo, kad 60-90% turinčių EV, sekantį automobilį pirks tik EV. Tesla klientų brand loyalty yra apie 90% - vienas didžausių tarp automobilių gamintojų. Tesla ne elektrinių žinok nėra. Tesla daugiausia EV parduodavo JAV, tai nebent sakai, kad visi kas pirko ne Tesla, gailisi, ir nepirks EV.
Atsiprašau, neteisingai surašiau apie apklausą: Pagal VIENĄ apklausą, kurioje turinčių EV klausė, ar svarstytumėte perkant kitą automobilį ir VDV automobilius, pusė atsakė, kad GALBŪT SVARSTYTŲ arba SVARSTYS pirkti kitą automobilį VDV (įskaitant pakraunamus hibridus, hibridus). O tada išvadas apklausos rašant išvertė, kad pusė sekantį automobilį pirks ne VDV. Realybė, kad nepirks, tik apsvarstys. Pirks daug mažiau.
Tai yearly adopters tie dabartiniai e vairuotojai. Masiniam naudojimui per anksti. Nėr kur įkrauti, jei eilėse nenori stovėt, mažas range. Žodžiu vargo vakarienė
Nėr kur įkrauti? Čia pagal Lietuvą padarėte išvadą apie visą pasaulį? Infrastruktūra 100% adoption rate'ui, neatsiras kol nebus jai paklausos. Tuo tarpu Norvegijoje >90% naujų automobilių pilnai elektriniai. Pasaulyje vidurkis šįmet bus 20% naujų automobilių elektriniai. Mažas range? JAV (nesu radęs kitų šalių analizės tokiu pjūviu) praktika rodo, kad ~95-97% visų automobiliu nuvažiuojamų kilometrų, įveikiama kelionėse iki berods 180km. Tai dabar sakyk, ar dėl grubiai 2% kelionių, kur vienu važiavimu važiuoji dabar >450km be sustojimo, įdėti 15-25 min sustojimą, kad įveikti dar 300 km, yra tokia didelė blogybė, kad verta už kurą papildomai pakloti 50€ daugiau, arba išversiu, ar per valandą uždirbti 100-200€ į rankas? 10 min reikia vien tam, kad ramiai nueiti į WC ir pasiimti kavos/arbatos/atsigert. Jei dar pavalgyt, pridėk dar bent 5-10min. Jei su šeima, tai per 25 minutes nespėsi susisukti WC pertraukai ir užkąsti. Ir tik nepasakok, kaip kas antrą savaitgalį važiuojama po 2000km. Vidutinis automobilio nuvažiuojamas atstumas Lietuvoje ~12k km per metus. ES vidurkis tarp 14-16k km. JAV 18k km.
Autoplius dar neturi aukcionų kiek žinau. Aš kalbu apie pagrindinius JAV aukcionus. Lyginant daužtų kainas prieš 1-2 metus ir dabar, tai drąsiai nuo kainų rėžčiau 30-40% ir dar matyt būčiau neteisus į didenę pusę. Čia imant max metų senumo tokį patį modelį. Bet jas visvien perka. T.y. antrinė rinka dar neužsipildžiusi. O vat kai dealeriai bando jau pavažiuotas sveikas parduoti už "rinkos" kainą, tai nė vieno bid'o nebūna kol nenumeta 20%. Nuvertėjimo daugiau nematau tikslo komentuoti. Paklauskite esamų ir būsimų savininkų, kokius jie puikius pasiūlymus gauna iš lizingo su likutinėmis...
Neįtikinai, neapsimoka ev pirkti net nenaują, kai už 10k geras tdi išeina su 5-6 itrais sanaudomis ir to kuro darbdavys duoda
Geras tdi :D Tuo dyzelio apskritai nerasi pirkti. Čia jau nekalbant apie lyginimą su nudrožtais dyzeliais naujų automobilių, ir tomis mistinėmis 5-6 litrų (50-60 kWh/100km) sąnaudomis, jei važiuoji 90 km/h greičiu, be stabdymų. O realiai daugiausia važinėji tai mieste, kur patampa jau 8-9 litrai. O dar kai visgi perki ne golfuką, tai mieste su sedanu ar pakeltu ala visureigiu, jau 12l/100km kaip nėr ką. O dar jei keiti kaip priklauso DPF, katalizatorių, variklio tarpines (dažnai pigiau variklį pakeisti), tai pasirodo ne taip ir pigu.
Tai 1/5 įperkančių naujus automobilius yra idiotai, o jūs, neįperkantis naujo automobilio apskritai, esate protingas. Norvegai išvis visi idiotai, nes ten VDV beveik nebeperka iš viso.
Blablabla. Visažinis. Man 5,1 jei rimtai per 200kkm
Kaip kiekvienas perskaitytą tekstą, kaip ir tą diagnozę supranta savaip. Nebūtinai turtingas yra idijotas (aš taip niekur neteigiau). Yra juk ir kas Range Rover naujus perka, nepriklausomai, kad po metų nuvertėjimas jau eilę metų rekordus muša. O savo transportu nesiskundžiu. Kas tris metus naujas automobilis. Paskutiniai trys, įskaitant esamą- benzinai (anksčiau buvo dyzeliai). O apie norvegus apskritai neverta diskutuoti, nes ten EV perka (beje nemažai kaip antrą automobilį) apkrauti mokesčiais VDV ir dėl to, kad elektra iš esmės už dyka. Bet visai neseniai apsilankius nepasakyčiau, kad viskas jau ten taip ant EV stovi. Pilna ir tų naujų VDV, kaip ir pas mus. O toliau nuo didmiesčio tai dar ir geresnių lavonų nei pas mus matosi keliuose ir kiemuose...
Vilnius palanga be sustojimo ant 140kmh. Ir atgal. Jokiu degalinių ieškojimų ar laukimų. Parkuoju ne prie laido, o kur laisva vieta. Pasiūlyk auto kuri bent 500 nuvažiuotų žiemą ant 140kmh. Koks čia taupymas, 100 eur ir suvažinėji. Taip masėms galnir tinka, vistiek per brangu.
Žiemą ant 140? :) Kur bent vasarą tie 140 važiuojantys, kai aš su savo vdv riedu ant 120-130km/h ir visus lenkiu? Apie žiemą iš vis tyliu. O skaičiuojate savo laiką praleistą ofise atidirbti degalus? Ir sustoti 7-10min pertraukėlei į WC ir kojas pratempti mainais į 30€ mažesnes išlaidas nėra geras pasiūlymas? Kainos EV ir VDV susilygins. Ir jau greitai.
Sakote meluoja norvegų automobilių registracija? :) Tai kalba apie naujus automobilius. Seniems automobiliams išstumti reikės dar ~10 metų, kol VDV liks
Kam tau 500 km be sustojimo? 500 km yra daug maz 4-5 val vairavimo non stop. Katik su seima is Uk i Ispanija su Tesla suvazinejom ir atgal. tiesiog kelione pasidarem. Kaip ir pernai. Jau po geru 2.5 val vairavimo pradedi svajoti apie tulika ir apie koju pramankstinima. o jis cia kliedi apie 500 km :D va taip kaip tu rasineja zmones gyvenime su elektrine nevazineje..
Nesupratau. Tipo jei šlapimo pūslė pas žmogų nelaiko, tai jam geriau pirkti EV, nes vistiek stoviniuos kas 2 val?:)
4h vairavimo yra easy.
Ką jūs te nsutaupysit? Nebepasakokit tik. Kaip PHEV turėtojas pažiūrėjau, kad visad (nenamie) benzo pigiau įaipilt negu už kwh po 0.49 mokėt. Dabar papsakokot kokios jūsų ev prie 140 sąnaudos?
yra easy. bet kam to reik? ;)))
prie 130 - apie 200 wh/km.
O kas verčia mokėti po pusę euro, kai pilna viešų stotelių po 0,35-0,25?
Jei elektros kaina 0.49 o nauji ev ryja apie 24kw /100km ant 140, tai 11.76e kaina uz 100k, kas butu po 1.5e uzlitra 7.84ltr 100km, tai tiek ir ryja vdv dzipai ant 140,taigi equilibriunas yra 0.49ct o jei maziau apsimoka su ev
Lygtis tokia, kad daug pranangių vairuoja neturtingi, bet tokiais bandantys atrodyti, o turtingi neperka brangių auto, nes jiems dzin ką kiti apie juos mano. Labai artimas man asmuo nesigėdina savo 1996 B4 TDI, bet atostogaudams egzotiškuose kraštuose žmogus su antta puse praleidžia po pusmetį. Matyt prioritetai kiti, nei e auto pirkti prabangią
Didelės galios krovimo stotelėse kraunama tik ilgose kelionėse. Realiai pasikrausi akumuliatorių iki pilno, priklausomai nuo automobilio, nuvažiuosi su už 0,14 €/kWh pakrautu automobiliu apie 200-300 km, tada pasikrausi kiek dar trūksta iki galutinio maršruto taško (arba kol susitvarkysi savo reikalus) už 0,49€/kWh, ir baigsi kelionę su vidutine kaina kokia 0,25-0,3€/kWh. Tuo tarpu, didžiąją dalį kilometrų važiuosi su namie pasikrauta elektra už vidutiniškai 0,14€/kWh. Ypač jei tai antras šeimos automobilis. Žiemą viršijate greitį 30 km/g? 8 litrai VDV visureigiai ant 140 ryja? :D Metų bairis.
Vaziuojant gatve arklio vezimu irgi visi atsisuka...:)
"Atsisuka visi" - tai čia autorius turi omenyje vž redakciją?:)
I Fiat Multipla irgi atsisukdavo, dabar jau nebesimato :(
90.000 eur. Galvojau kažkoks joke, tačiau perskaičius straipsnį pasirodė kad tiesa :D renkuosi Audi Q8 su vdv
mhm, ir už tokią sumą gausi turbo lag'ą ir fake exhausts'us. didesnės nesąmonės dar paieškoti reikia
Pritariu
rinkciausi etrona su 115 kw. O KiA iki audi dar yra ka veikti
Baisu ir tiek.
Neperka ev, neperka, nes norintys turi, o nenorinčiam neįkiši
20% naujų automobilių yra EV. Pernai buvo ~16%.
Kol yra parama, tol dar perka. Is ju 90% iki 50k ir susigrazina pvm, ot tai stebuklas, dings parama, dings ir ev. Ir niekam nekliuva, kad auto 49k po to plius 10k+ padangos :)
Išaugs gamybos apimtys, toliau sumažės EV kainos, ir be paramos taps kaina vienoda, o pagal charakteristikas, realiai ir pigesni.
jau ir su parama ne visi neperka, asmeniškai pažįstu, kas įmonės vardu q7 3.0TDI už 70keur pasiėmė, o ne elektrinę ant ratų be pvm
parama? cia kur? :))))
po q4 isigijimo, q7 TDI stovi kieme:)
Nepirko ekibiro, tik tdi
Skaitau komentarus ir suprantu, kad jie yra dviejų tipų. Vieni racionalūs (abi pusės turi argumentų), kiti ideologiniai. Ideologinius atmeskime :) Mano konkrečiu atveju, kuomet auto per 2 metus nuvažiuoja 50 tūkst km., siekiant turėti mažiau nuvertėjantį, bet pirkėjų mėgstamą auto, turint 40 keur, sprendimas buvo gana paprastas - toyota hibridas. Žinau, kad yra šiek tiek geriau sukomplektuotų hibridų nei toyota pas kitus gamintojus, tačiau tas aukštas vertės išlaikymas bėgant metams man nugalėjo - corolla cross hybrid awdi. Tiesa, paskutiniai toyota modeliai turi galingesnes jėgaines, geriau pakomplektuoti ir dėl to brangesni. Tik po kelių metų matysime ar jie gebės išlaikyti aukštą vertę antrinėje rinkoje. Ai... Tiesa... Patikimumas... Servisą auto matė tik per technines apžiūras ir vieną kartą, kai glušaką ant bardiuro palanksčiau :) būčiau su elektriniu... galbūt ir nebūčiau pažeidęs baterijų :)
50k km per metus, su 7l/100km kuro sąnaudomis ir 1,5€/l vidutine kuro kaina yra 5250€. Tam pačiam atstumui elektromobiliu reikia ~20kWh/100km, tarkime už 0,2€/kWh (kraunant namie pasirinkus dinaminį tarifą gausi kažkur kainą 0,14€/kWh, bet kažkiek krausis ir greitu krovimu), ta bus 2000€. Sutaupymas per metus 3000€. Koks kainos skirtumas tarp VDV ir EV? Per 5 metus - 15k€. Neskaitant kitos priežiūros. Esant mild hibrido ir EV kainoms vienodoms, ką rinksis? Ir tik nekalbėkime apie tai, kad kokie elektromobiliai yra dabar, ir kiek jie kainuoja, tas pats bus po 5 metų. Apie neva nuvertėjimą visos kalbos ir kilo todėl, kad EV kainos į apačią buvo nurėžtos 15-20%, kai VDV kainos kilo.
ne pirmą kartą pirkau tdi irgi iš ekoniminių sumetimų, kad nenaujas auto už 10keur + kuras 100kkm tilptų į 20keur. Keturi metai, atsiimu dar 6keur pardavus jau ir taip ne naują auto. Gedimų standartiškai nebuvo, tik elementarus tepalai, kaldėlės, lemputės. Joks elektrinis šioje lygtyje nesipaišo, dar neturiu ir krovimo vietos, gyvenu bute. Plius labai pigus privalomasis draudimas iki 70 eur, o kasko nenenaujam nereikalauja niekas, nes bankui palūkanų nemoku, perku už savus
O ką patarsite daryti 80% visuomenės, kurie savo laiką ir gyvenimo patogumą vertina labiau nei jūs?
Ilgalaikis mišrus vidurkis pas mane yra 5.3 l/100km. Paprasto VDV būtų apie 7. Nuoširdžiai, nesubrendęs aš tiems EV (teko važinėti su elektrinėmis Kia, VW, Nissan, Renault) - tas smaukymąsis kraunant ir ne man. Ir už 40 keur nebūčiau niekaip radęs tokio dydžio EV kaip corolla cross
Savo laiką vertina labiau? :D Tai jums geriau sėdėti 1 valanda daugiau darbe, kad ant kuro daugiau uždirbti, kad kelionėje būtų galima sutaupyti 15 minučių laiko (jei nestojama kavos/wc/užkąsti/kojas pratempti)? Kitu atveju, kolonėlėje trunkama ilgiau, nei prijungti elektromobilį krautis.
Tai atsiras ir dėvėtų elektromobilių rinka platesnė, ir naudotų elektromobilių kaina susitrauks iki net mažesnės, nei VDV. Tada rinksis pirkti tarp panašių parametrų EV ir VDV, EV kainuos 9k, VDV 10k€. Kuras EV kainuos 100k km 4k€, o VDV kainuos 10k€, sumoje 13k€ vs 20k€. Ką tada rinksitės? Kodėl visi nori, kad elektromobilių visiems užtektų, kaina būtų iškart mažesnė, ir visa infrastruktūra per akimirką atsirastų. Priminsiu, VDV automobiliai kai prasidėjo, kurą reikėjo pirkti vaistinėse, retai kada nuvažiuodavo 100km be gedimų.
Priminsiu, VDV evoliucionuoja jau daugiau nei 100 metų. Tai jei jau taikot tokią analogiją, tai ir EV tokį išplitimą kaip VDV pasieks tik po 100 metų:) (sarkazmas, jeigu ką:))
Čia ir yra visa bėda - homo botanicus vadovaujasi emocijomis. Tarkim statistinis tautietis uždirba 10 Eur per valandą ir dirba 250 dienų per metus viena papildoma darbo valanda jam sugeneruoja 2500 Eur per metus. Nuvažiuoja 20k km per metus su VDV ir išleidžia 2000 Eur kurui (7l/100km, 1,44€/l). Tuo tarpu botanikas vidutiniškai praleidžia 1 val per darbo dieną kraudamas/ ieškodamas kur krauti EV, per šį laiką jis neuždirba 2500 Eur/metus. Jis sumoka dar 1000 Eur už elektrą 20k km keliui (20kWh/100km x 0,25€/kWh), be to 15k eur/10 metų =1500Eur per metus EV vs. VDV įsigijimo kainos didesnę amortizaciją. Rezultatas: 2500-2000+1000+1500= 3000 Eur homo racionales naudai…
siulyciau krautis EV namie ir negaist laiko degalineje....
Kraunantis prie namų trunki ~15 sekundžių, kai iki degalinės važiuoti reikia, ar bent pakeliui sustoti, kas su atsiskaitymu būna ~5 minutes. Jei per dieną nuvažiuoji ~50 km, tau jungsi pakrauti max 2x savaitėje. Prieš savaitgalį, ir po savaitgalio, jei kažkur važiuosi. O savaitgalį ir elektra dažnai pigiausia, net pigiau nei 14ct/kWh. Na su karšto vandens ruošimo sistema sugebu vidutinę elektros kainą turėti ~14ct/kWh. Su elektromobiliu gali spausti žemiau, nes reikia rečiau krauti, nei karšto vandens. Per darbo dieną nuvažiuoji po 300-400km, bet per metus tik 20k km įveiki? O gal krauti nėra būtina iki 100% kasdien? Homo racionales čia pas tave nerasta, labiau Homus confirmation bias palubinskas. Dabar va žiūrinėju, patinkančias alternatyvas - Hyundai Tucson hibridas neįkraunamas 36k€, šiek tiek geresnės komplektacijos Nissan Ariya 39k€ (prieš subsidiją, su subsidija 34k€ ir jau pigesnis) bei Tesla Model Y, geresnis už abu, 45k€ prieš subsidiją (40k€ po subsidijos). Tai 4k€ skirtumas, nors Tesla visa galva geresnis, tiek komplektacija, tiek galia, tiek saugumu.
Imkime tą patį 20k km per metus, ant degalų toks automobilis benzininis (dyzelinio kaina jau būtų lygi Tesla Model Y), kaip minimum 7l/100 km ryja, mažai lendant į autostradą. Tai per metus 20 000 x 7 / 100 * 1,5 = 2100€ ant degalų (nežiūrėkime kitų eksploatacijos sąnaudų skirtumo benzo naudai). Elektra 20 000 * 20 / 100 * 0,2 = 800€, čia jau retkarčiais kraunant didelės galios krovimo stotelėse ilgose kelionėse, o šiaip kraunant namie. Skirtumas 1300€. Per 3 metus atžaidi kainų skirtumą tarp Hyundai Tuscon ir Model Y. Gauni geresnį automobilį, už mažesnę kainą, jei įskaitai 5 metų eksploataciją. O dar jei pastatai saulės elementus savo elektromobiliui krauti, tai įdėti reikia ~2600€ ir per metus kainuoja kuras tik 240€. Per 5 metus benzinui išleidi 10,5k€, elektrai išleidi 3,8k€. Per 10 metų benzinui 21k€, elektrai išleidi 5k€, skirtumas 16k€. Įtraukus dar ir eksploatacinių sąnaudų skirtumą, per 10 metų sutaupai pusę automobilio kainos. Neskaitant praleisto laiko priežiūrai, važiavimui užsipilti kuro.
Aš jums nuoširdžiai pavydžiu - esate idealus homo botanicus, gyvenantis visiškai tobulą iki mirties minučių tikslumu suplanuotą ecobotanicus gyvenimą su alternatyviais laiko kaštais artimais 0. Elektrokibirą kraunate tik namie kai elektra pigesnė nei 5 ct/kwh, jums niekad niekur nereikia važiuoti, kai elektrokibiras nepakrautas, jums mažiau pasiturintys piliečiai kompensavo dalį elektrokibiro ir saulės baterijų įsigijimo, tinklo infrastruktūros išlaidų bei visą kelių mokestį, pas jus nestovi garaže antras dyzelinis auto dienai X, ir Jūs visai netyčia po straipsniu apie KIA su Tesla Y lyginat ne benzininį Kia Sportage už 26k eur, bet hibridinį Hyundai tucson už 36 k eur… Jūs esate tiesiog idealus ideologinis ecobotanikas!
Kiek kartų gyvenime, neplanuotai prireikia važiuoti 200 km čia ir dabar? Turbūt nė karto, net į laidotuves nevažiuoji viską mesdamas kaip stovi ir į kitą Lietuvos galą. 15s skirti krauti vs 3 minutes kiekvieną savaitę, hmz, kur čia daugiau alternatyvių kaštų. max 20 minučių ekstra laiko krauti automobilį keliskart metuose (tolimesnėse kelionėse), vs kasmet po 50 valandų daugiau praleisti darbe, tam kad uždirbti ant kuro. Kažin kas čia neskaičiuoja. Palyginkime su Kia Sportage, panašios komplektacijos. Mechaninė pavarų dėžė su bazine komplektacija neneša net kvapu iki Tucson, ar tuo labiau model Y. Bent automatas ir antras komplektacijos paketas ir jau 34k eurų, ta pati kaina, kaip Nissan su subsidija, bet komplektacija prastesnė. Gerai lyginam, imame pliką pigiausią versiją, ir pasiimame kitą, pliką ir pigiausią, tik vienas yra mygtukinis telefonas, kitas smartphone'as. Jei tokia logika dauguma vadovautųsi, gatvėse beveik nebūtų BMW, Porsche, ir t.t. Nes kam pirkti BMW už 60k€, kai Yaris gali nupirkti už 20k€.
Na jus tiesiog esate laimingas pensininkas (vertinant jūsų gyvenimo būdą), bet statistinį gyvenimą gyvenantis europietis šiandien labiau renkasi ICE ir HEV/PHEV nei BEV. Kinijoje jau dabar pilna EV modelių techniniu/kokybės atžvilgiu atitinkančių Model Y už 25k Eur, manau tai yra racionali kainos riba iki kurios statistinis pilietis pradėtų svarstyti persėsti į universalų family BEV šiandien. Masinį EV proveržį atneš didesnis nuvažiuojamas atstumas ir autonominis krovimas…
Tai dauguma butuose gyvena, kraukis namie, aha
Dauguma butuose gyvena, nuo to pradėkime
Aš 50k eur paskirsčiau - 9 ke 7 metų tdi su acc ir daug kitų pribambasų, o 41k investavau su 10%, po mokesčių 8,5%. To uždarbio per akis kurui ir viskam kas su tuo auto susiję, po 7 metų pirksiu kitą septynmetį, bus jau susikaupę nuo investicijų, o jei pirkčiau kažkokią naiją teslą tai nbeturėčiau nieko.
O kodėl lyginamas senas VDV ir naujas EV? Pirk seną EV už +-tą pačią kainą. Įdomu, kas per tdi 7 metų ir už kainą 9k€, +- tvarkingas.
Nepatikėsi vistiek, vw tdi lengvai 500k km nuvažiuoja, o botanikų atsikratančių už pigiai prie 250-300kkm pilna.
Nu prisipažinsiu, visgi radau plikų dyzelių už tokią kainą, automatas vos vienas kitas. Tik į klausimą, kodėl lyginate naują EV vs senas VDV?
Pirkau ne šiemet, buvo pigiau, o didelis elektrinis auto čia koks? Kad ir į gamtą ir sofą įkišti iš ikea?
Mažuma kelia bangas, o masės vdv važinėja ir neima į galvą tų tarškalų
turiu EV, ir kaip tik dar kraunuos namie (as ne LT...) 1 mylios kaina per 2.5 metu ir 55k myliu (beveik 90k km) - 0.03 EUR :)))) Neisivaizduoju nei grizimo atgal prie VDV, nei jus nesuprantat kiek laiko sutaupau tiesiog kraudamas masina namie, o ne vazinedamas ir pildamas kura degalinej. su Tesla iki Ispanijos ir atgal - be jokiu problemu antra karta suvazinejam. juokingiausia cia skaityt komentarus tu, kurie "taupo savo laika" ir "nesismauko degalinese" - per 4000 km kelione i abi puses, nebuvo NEI VIENO sustojimo krautis tam kad krautis. kaip tik, kraudavausi tuo metu kai stojam i tulika ar valgom pietus/pusrycius ar vakariene. bet siaip juokinga cia skaityt komentarus tu, kurie su EV ner nuvaziave ne tai kad 1000 km, duguma cia rasanciu tame EV ner ner sedeje..
Dauguma gyvena butuose, degalus pilu neste, kad visokie valgytojai po kojomis nesipintų, neįsivaizduoju savęs kažkur kraunančio ir valgančio, kava išsinešti labiausiai pervertintas pirkinys, niekada neperku, namuose turiu jura ir ten geriu kiek noriu, puodelio espreso sacikaiana maždaug 0,1eur
man EV turi nuvesti tolimiausioje kelioneje LT karta per 2 savaites - i Palanga. jeigu jis nenuveza manes su vaikais ant 140 greicio, 1 prisedimu, as tokio EV nenoriu. as su rekianciais vaikais neturiu laiko puse dienos vaziuoti su sustojimais iki Palangos. jeigu vasara negali EV nuvaziuoti ant 140 300 km, man toks EV nereikalingas.
Va ką perka europiečiai. Pirmajame dešimtuke tik „Tesla Model Y“ yra varomas elektra. Kiti – kompaktinės klasės hečbekai tai arba krosoveriai. Europiečiai užtikrintai grįžta prie savo tradicijų – perka pamėgtus, nedidelius, ekonomiškus ir nebrangius automobilius.
Audi q4, 82kw, Kaunas - Palanga, 140-150 greiris, po 250 km, 20 proc. baterijos likutis, 6 eur uz kelione, tai apie ka kalba?
Kelių taisyklių pažeidimas. O kai kuras valdiškas - kaina nulis eur. Va ir kalba
Jei nieko nemokat už valdiško kuro deginimą asmeninėms kelionėms, čia jau mokesčių teisės aktų pažeidimas:)
Paprastai už tai moka darbdavys, ne darbgavys. VMI kabinasi orie įmonių jei nedeklaruoja vartojimo asmeninėms reikmėms
Įmonė viską sumoka. Mokesčius už pajamas natūra tame tarpe. Jei transportas būtų skirtas tik iš namų į darbą ir atgal, tai gal ir Ezv ok (stotelių pilna prie darbo). Bet bėda, kad transportas juda ir darbo metu ir nemažais atstumais. Tai EV iškart atkrenta...