2024-06-03 13:43

„LastMile“ 2023 m. ūgtelėjo trečdaliu, bet dirbo nuostolingai

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
UAB „Greituolis“, valdantis prekių pristatymo startuolį „LastMile“, pernai gavo 11,9 mln. Eur pardavimo pajamų – 30% daugiau nei užpernai. Bendrovės grynasis nuostolis didėjo 11,5% ir pasiekė 2,7 mln. Eur, rodo įmonės Registrų centrui pateikta finansinė ataskaita. Įmonės vadovas džiaugiasi, kad pernai pavyko pasiekti teigiamą bendrojo pelno maržą.

Tadas Norušaitis, startuolio vadovas ir bendraįkūrėjas, akcentuoja, kad pernai įmonės bendrasis pelnas siekė 252.000 Eur, kai 2022 m. šioje eilutėje fiksuotas 555.270 Eur nuostolis. 

„2023 metais pasiekėme svarbų tikslą – teigiamą bendro pelno maržą, kuri sudaro 2% nuo pardavimų. Nors metai buvo pilni išbandymų, tačiau pardavimų sąnaudas pavyko išlaikyti stabilias – tokio paties lygio, kaip 2022 m.“, – sako vadovas. 

Bendrovės EBITDA pelnas pernai išliko toks pats, nors įmonė pradėjo įgyvendinti investicijų į programinės įrangos verslą planą – investavo daugiau nei 500.000 Eur, o verslo sąnaudos sudarė 1,74 mln. Eur.

T. Norušaitis atkreipia dėmesį, kad išlaikyti augimo pagreitį leidžia teigiamas valdžios institucijų požiūris į autonominių transporto priemonių diegimą ir noras bendradarbiauti operatyviai ruošiant teisinę bazę ateities projektams. Pasak jo, tai, kad Lietuva atsiveria naujovėms ir kuria palankią teisinę aplinką, rodo lyderystės kryptį. Vilniuje įgyvendinti „LastMile“ autonominių automobilių projektai atnešė vertingų įžvalgų tiek verslui, tiek reguliuotojams ir kitoms suinteresuotosioms šalims.

„LastMile“ vadovo teigimu, realiomis sąlygomis išbandyti sprendimai suteikia pagrindą toliau plėtoti esamas paslaugas ir kurti naujus produktus, kurie būtų konkurencingi pasaulio mastu ir orientuoti į aukštesnę pridėtinę vertę. Būtent tokiu produktu T. Norušaitis vadina programinės įrangos sprendimus, kuriuos verslo klientams užsienyje siūlo lietuviško startuolio komanda. 

Vienu iš pagrindinių įmonės sukurtos programinės įrangos privalumų T. Norušaitis įvardija tai, kad klientai gauna pilnus elektroninės komercijos sprendimus, tinkančius tiek mažam, tiek dideliam prekybininkui. 

„Tokių sprendimų poreikis rinkoje yra akivaizdus. Praėjusiais metais su mūsų programine įranga startavo projektai JAV ir Rumunijoje. Šiemet įgyvendiname projektus Austrijoje ir Vokietijoje, kur e. komercijos sprendimai gan sparčiai skinasi kelią“, – dalijasi T. Norušaitis.

Bendrovės duomenimis, esminis verslo augimo variklis praėjusiais metais buvo „LastMile“ greito pristatymo į namus paslauga bei didėjanti registruotų vartotojų bazė, kuri Lietuvoje siekia daugiau nei 300.000.

Šiuo metu „LastMile“ pristatymo į namus paslaugą siūlo penkiuose didžiausiuose miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje). Atsiėmimo paslaugas teikia ir Alytuje, Utenoje, Ukmergėje, Kėdainiuose, Tauragėje, Marijampolėje bei kituose miestuose.

Pirkėjai gali rinktis produktus iš daugiau nei 50 partnerių parduotuvių, tarp kurių – prekybos tinklas „Iki“, „Promo Cash&Carry“, „Cascada“, „Livin“, „Vaga“, „Krispo“, „Rolando daržovės“, „Mėsos broliai“ ir dešimtys kitų. Asortimentą bendrai sudaro daugiau kaip  70.000 prekių: kasdieniai ir gurmaniški maisto produktai, gėlės, knygos, kosmetika, prekės vaikams, augintiniams ir kt.

Prekių pristatymo startuolis „LastMile“ priklauso prekybos tinklui „Iki“, kartu jie yra dalis tarptautinės „Rewe“ grupės, dirbančios 21 Europos šalyje ir turinčiai daugiau nei 384.000 darbuotojų.

„LastMile“ konkuruoja su įvairiomis e. prekybos paslaugą teikiančiomis įmonėmis, tarp jų – „Barbora“, „Assorti“, „Rimi“.   

VŽ rašė, 2023 m. „Barboros“ pardavimo pajamos siekė 20,63 mln. Eur, tai beveik 7% mažiau nei 2022 m. E. prekybininkei pavyko sumažinti grynuosius nuostolius: nuo 7,2 mln. Eur užpernai iki 5,04 mln. Eur 2023-iaisiais.

52795
130817
52791