2024-01-09 06:45

Specializuotų gėrimų parduotuvių strategijos: nuo nuosavų vynuogynų iki visos šalies padengimo

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Specializuotos gėrimų prekybos versle giliausiai šaknis įleidusi „Vynoteka“ 2022 m. atidarė ir atnaujino 12 parduotuvių Lietuvoje, fiksavo rekordinius pirkėjų srautus, tačiau, išaugus sąnaudoms, skaičiavo kuklesnį grynąjį pelną. Virš 110 mln. Eur apyvartą skaičiuojanti šį tinklą valdanti „Gelsva“ yra reikšmingai atitrūkusi nuo kitų šio segmento prekybininkų. Pavyzdžiui, apyvartos dydžiu tinklą „Bottlery“ ji lenkia 15 kartų.
  • „Vynoteka“ įgyvendina tarptautinės plėtros strategiją, bet didžiausias dėmesys – Lietuvai.
  • „Bottlery“ 2023 m. daugiausia investavo Kaune.
  • AMKA grupė Šiaurės Portugalijoje įsigijo vyno bei alyvuogių aliejaus ūkį „Quinta do Pego“.
  • „Aibė“ startavo su naujos koncepcijos parduotuvėmis „Botella“.

Tankiausią Lietuvoje specializuotų parduotuvių tinklą, turintį 113 „Vynotekos“ parduotuvių, valdančios „Gelsvos“ grynasis pelnas 2022 m. susitraukė beveik 39%, iki 1,44 mln. Eur, 2021 m. jis siekė 2,35 mln. Eur. 

52795
130817
52791