2023-02-21 06:45

Alkoholinių gėrimų prekyba: naujas akcizų etapas, lenkų konkurencija, besikeičiantis vartojimas

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Subalansuota akcizų politika duoda reikiamų rezultatų – mažina bendrąjį svaigalų vartojimą, ypač stipraus alkoholio. Baigiantis ilgalaikiam akcizų planui prekybininkai ir gamintojai tikisi, kad naujasis, dėl kurio netrukus prasidės diskusijos, vėl išsitęs per kelerius metus. Be to, svarbu, kad jis atitiktų bendras regiono tendencijas, nes kol kas alkoholiniai gėrimai Lietuvoje kainuoja daugiausia regione ir konkurencinėje kovoje pralaimime savo kaimynėms.
  • Alkoholio prekybos apžvalga: vartojimo įpročiai keičiasi.
  • „Maxima“, „Norfa“, „Iki“: mažėja brangaus alkoholio, pavyzdžiui, konjako, paklausa.
  • Prekybininkai teigiamai vertina ilgalaikę akcizų politiką, tačiau pataria labiau ją derinti su kaimyninėmis šalimis.
  • Netekę Rusijos rinkos gamintojai atrado tolimesnius kraštus.
  • Verta labiau atsižvelgti į vieno laipsnio apmokestinimą, kad jis būtų kuo vienodesnis tarp skirtingų kategorijų, sako ekspertai.

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys rodo, kad 2022 m. vyno parduota 6,3% mažiau, spiritinių gėrimų kiekiai susitraukė 6,5%, o alaus pardavimai augo 6%.

52795
130817
52791