„Nielsen“ tyrimas: visų kategorijų alkoholio žmonės perka mažiau

Publikuota: 2017-09-18
Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų kovo mėnesio visų kategorijų alkoholinių gėrimų – tiek alaus, vyno, brendžio ar degtinės – mažmeninėje prekyboje tinklinėse parduotuvėse buvo parduota mažiau, rodo tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

Anot „Nielsen“ statistikos, palyginus šių metų kovo–liepos mėnesių duomenis su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, didžiausią kritimą patyrė vyno rinka.

Tuo tarpu Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys rodo, kad labiausiai sumenko alaus pardavimai.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai smuko 18,6%, o spirituoto vyno – 48,9%.

nuotrauka::1left

Mažiausiai krito alaus kokteilių pardavimas (6,4%), kiek labiau nukentėjo spiritiniai gėrimai (krito 8,2%) ir alus (krito 13,8%).

„Tinklinėse parduotuvėse pardavimai sumenko visų alkoholinių gėrimų kategorijose. Labai smarkiai nukentėjo vyno pardavimai – ypač spirituoto vyno. Alaus kategorijoje pardavimų mažėjimą patyrė silpnas alus, tačiau stipraus alaus kritimas nebuvo didelis“, – pranešime spaudai teigia Ilona Lepp, „Nielsen“ Baltijos šalims vadovė.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai sumažėjo nuo 4,3 mln. l. iki 3,5 mln. l, spirituoto vyno – nuo 1,5 mln. litrų iki 0,8 mln. l. Spiritinių gėrimų pardavimai krito nuo 8,1 mln. l iki 7,5 mln. l, alaus – nuo 55,7 mln. l iki 48,0 mln. l.

VMI: labiausiai krito alus

„Nielsen“ tyrimo duomenys atskleidžia, kiek pirkėjai realiai įsigijo alkoholinių gėrimų parduotuvėse.

„Šios tyrimų bendrovės metodika skiriasi nuo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), kuri rugpjūčio pabaigoje pateikė duomenis apie akcizų surinkimą, o ne apie tai, kiek žmonės iš tikrųjų pirko alkoholio“, – sako Romas Apulskis, Legalaus verslo aljanso prezidentas.

Rugpjūtį skelbti VMI duomenys apima kiek kitą laikotarpį – pirmus septynis šių metų mėnesius – ir rodo, kad labiausiai minėtu laikotarpiu sumenko didmeniniai (per akcizinius sandėlius) alaus pardavimai – 14,5%, tarpinių produktų – 12,4%, vyno realizuota 5,9% mažiau, o spiritinių gėrimų – 8,5% daugiau.

Nors pardavimai smuko, akcizo surinkta daugiau. VMI duomenimis, deklaruoti alkoholio akcizai per 7 šių metų mėnesius siekė 174,463 mln. Eur – 24,4% daugiau nei pernai tuo pat metu (140,261 mln. Eur).

Kitokia metodika

Marius Horbačauskas, alaus gamintojos AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius, VŽ paklaustas, kas galėjo lemti, jog VMI duomenys rodo, kad labiausiai smuko alaus pardavimai, o „Nielsen“, – kad vyno, aiškino, jog vertinant, kiek pakito skirtingų kategorijų alkoholio pirkimai, reikėtų remtis VMI duomenimis.

„VMI duomenys tikslesni, nes jie apima visą alkoholį, kuris patenka į parduotuves. Tuo tarpu „Nielsen“ matuoja tai, kas praeina pro parduotuvių kasas, tačiau „Nielsen“ tiria tik apie 40% mažmeninės prekybos rinkos: dalį didžiųjų tinklų – be „Lidl“ ir „Norfos, ir dalį mažųjų parduotuvių. Taigi VMI padėtį atspindi tiksliau“, – sakė p. Horbačauskas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komercinių furgonų rinkoje – sprogimas, atsigauna prekyba lengvaisiais automobiliais Premium

Prekybininkai tvirtina, kad vasarį užfiksuotas komercinius automobilius perkančių įmonių aktyvumas tik didės.

Automobiliai
12:28
TV iššūkiai: išlaikyti jaunimą ir neprarasti pagrindinio žiūrovo Premium 1

Nepaisant sudėtingų pandemijos metų, TV kanalai gana sėkmingai užbaigė metus: komercinių GRP reklamos...

Rinkodara
2021.03.01
„Barboros“ vadovas išvyko plėtoti verslo Lenkijoje, į jo vietą stoja kolega  1

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ turi naują vadovą. Nuo...

Prekyba
2021.03.01
„Aprangos“ pardavimai vasarį buvo perpus mažesni  1

„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) 2021 m. vasario mėnesį sudarė 8,3 mln. Eur ir...

Prekyba
2021.03.01
Keičiasi „Medipresos“ vadovas 1

Nuo kovo 1 d. leidinių ir knygų platinimu užsiimančiai įmonei UAB „Medipresa“ vadovaus Laimonas Blažinskas.

Rinkodara
2021.03.01
Per kelias valandas – po 200 užsakymų, reikėjo tik naujo telefono ir lempos   Premium

Smulkieji verslininkai viltingai įkvėpė, galėdami atidaryti parduotuves. Tačiau kai kurie savanoriškai dienai...

Gazelė
2021.03.01
Pokyčiai „Nielsen“: naujas savininkas ir vardas Premium

Tarptautinė privataus kapitalo įmonė „Advent International“ įsigijo tyrimų bendrovės „Nielsen“ pasaulinį...

Rinkodara
2021.03.01
Medžiojant akcijas: netikėtas žemų kainų milžinės iškilimas Premium

Akcijų medžioklė tapo įprastu reiškiniu. Nuo 2008 m. Vokietijos prekybos tinklai „Aldi“ ir „Lidl“ sėkmingai...

Prekyba
2021.02.28
Vasarį pradėti NT projektai Premium 2

Vasarį paskelbta apie dviejų daugiabučių kvartalų statybos pradžią ir dviejų projektų etapų startą Vilniuje.

Statyba ir NT
2021.02.28
Apsipirkti į maisto parduotuvę – bent kartą per savaitę

Nors e. prekybos apimtys auga, dauguma pirkėjų maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių įsigyti į parduotuves...

Prekyba
2021.02.28
Palyginimas: kaip atrodė mažmeninė prekyba pirmojo ir antrojo karantinų pradžioje Premium

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2021 m. sausį, palyginti su 2020 m. sausiu, mažmeninės...

Prekyba
2021.02.27
„Aprangos“ pelnas prieš apmokestinimą krito 48% 

„Aprangos“ grupės neaudituotas konsoliduotas pelnas prieš apmokestinimą 2020 m. sudarė 5,7 mln. Eur, kai 2019...

Prekyba
2021.02.26
„ACC Distribution“ platins „Huawei“ įrangą, tiki ir telefonų galimybėmis Premium

„ACME Grupės“ didmeninės prekybos elektronika bendrovė „ACC Distribution“ sukirto rankomis su Kinijos...

Technologijos
2021.02.26
Apsukas padidinusi „Galinta“ investuoja į gamybą ir produktų krepšelio plėtrą Verslo tribūna 1

Naujausiame „Verslo žinių“ reitinge „Lietuvos verslo lyderių 500“ tarp pagal pajamų augimą, veiklos...

„I asset management“ pasirinko komunikacijos partnerius

Investicijų valdymo bendrovė „I asset management“ komunikacijos partneriais pasirinko komunikacijos agentūrą...

Rinkodara
2021.02.26
Darbo grupėje pritarta Registrų centro duomenų atvėrimui žurnalistams

Trečiadienį įvyko paskutinis darbo grupės posėdis dėl Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo, kuriuo...

Rinkodara
2021.02.25
Išankstinė metinė infliacija vasarį sudarė 0,4% 

2021 m. vasarį, palyginti su 2020 m. vasariu, infliacijos įvertis, apskaičiuotas pagal SVKI, sudaro 0,4%,...

Prekyba
2021.02.25
30% eksportą išauginusi „MV Group“ į gamyklų modernizaciją investuos 4,5 mln. Eur 

Viena didžiausių įmonių grupių Baltijos šalyse „MV Group“ skaičiuoja per 2020-uosius metus savo pardavimo...

Pramonė
2021.02.25
Per savaitę NVSC patikrino beveik 570 prekybos ir paslaugų vietų, 15 iš jų – pažeidimai 

Iš 568 dėl karantino sąlygų laikymosi patikrintų prekybos, paslaugų vietų ir sveikatos priežiūros įstaigų...

Prekyba
2021.02.25
Taršos kontrolės darbotvarkėje – drastiški transporto pokyčiai  Premium

Aplinkos ministerija į specialų dokumentą sudėliojo, kokia tvarka būtų vykdomi Lietuvos įsipareigojimai...

Logistika
2021.02.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus