2017-09-18 19:01

„Nielsen“ tyrimas: visų kategorijų alkoholio žmonės perka mažiau

Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Alkoholio rinka Lietuvoje krenta jau ne vienerius metus, tačiau nuo kovo padidintas akcizas tą kritimą paspartino. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nuo šių metų kovo mėnesio visų kategorijų alkoholinių gėrimų – tiek alaus, vyno, brendžio ar degtinės – mažmeninėje prekyboje tinklinėse parduotuvėse buvo parduota mažiau, rodo tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

Anot „Nielsen“ statistikos, palyginus šių metų kovo–liepos mėnesių duomenis su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, didžiausią kritimą patyrė vyno rinka.

Tuo tarpu Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys rodo, kad labiausiai sumenko alaus pardavimai.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai smuko 18,6%, o spirituoto vyno – 48,9%.

Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims.Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Mažiausiai krito alaus kokteilių pardavimas (6,4%), kiek labiau nukentėjo spiritiniai gėrimai (krito 8,2%) ir alus (krito 13,8%).

„Tinklinėse parduotuvėse pardavimai sumenko visų alkoholinių gėrimų kategorijose. Labai smarkiai nukentėjo vyno pardavimai – ypač spirituoto vyno. Alaus kategorijoje pardavimų mažėjimą patyrė silpnas alus, tačiau stipraus alaus kritimas nebuvo didelis“, – pranešime spaudai teigia Ilona Lepp, „Nielsen“ Baltijos šalims vadovė.

„Nielsen“ duomenimis, natūralaus vyno pardavimai sumažėjo nuo 4,3 mln. l. iki 3,5 mln. l, spirituoto vyno – nuo 1,5 mln. litrų iki 0,8 mln. l. Spiritinių gėrimų pardavimai krito nuo 8,1 mln. l iki 7,5 mln. l, alaus – nuo 55,7 mln. l iki 48,0 mln. l.

VMI: labiausiai krito alus

„Nielsen“ tyrimo duomenys atskleidžia, kiek pirkėjai realiai įsigijo alkoholinių gėrimų parduotuvėse.

„Šios tyrimų bendrovės metodika skiriasi nuo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), kuri rugpjūčio pabaigoje pateikė duomenis apie akcizų surinkimą, o ne apie tai, kiek žmonės iš tikrųjų pirko alkoholio“, – sako Romas Apulskis, Legalaus verslo aljanso prezidentas.

Rugpjūtį skelbti VMI duomenys apima kiek kitą laikotarpį – pirmus septynis šių metų mėnesius – ir rodo, kad labiausiai minėtu laikotarpiu sumenko didmeniniai (per akcizinius sandėlius) alaus pardavimai – 14,5%, tarpinių produktų – 12,4%, vyno realizuota 5,9% mažiau, o spiritinių gėrimų – 8,5% daugiau.

Nors pardavimai smuko, akcizo surinkta daugiau. VMI duomenimis, deklaruoti alkoholio akcizai per 7 šių metų mėnesius siekė 174,463 mln. Eur – 24,4% daugiau nei pernai tuo pat metu (140,261 mln. Eur).

Kitokia metodika

Marius Horbačauskas, alaus gamintojos AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius, VŽ paklaustas, kas galėjo lemti, jog VMI duomenys rodo, kad labiausiai smuko alaus pardavimai, o „Nielsen“, – kad vyno, aiškino, jog vertinant, kiek pakito skirtingų kategorijų alkoholio pirkimai, reikėtų remtis VMI duomenimis.

„VMI duomenys tikslesni, nes jie apima visą alkoholį, kuris patenka į parduotuves. Tuo tarpu „Nielsen“ matuoja tai, kas praeina pro parduotuvių kasas, tačiau „Nielsen“ tiria tik apie 40% mažmeninės prekybos rinkos: dalį didžiųjų tinklų – be „Lidl“ ir „Norfos, ir dalį mažųjų parduotuvių. Taigi VMI padėtį atspindi tiksliau“, – sakė p. Horbačauskas.

52795
130817
52791