VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-11-04 04:00

„Scania Lietuva“ vadovas: autonominis transportas kai kur jau neša realią naudą

„Scania Lietuva“ vadovas Darius Snieška.
„Scania Lietuva“ vadovas Darius Snieška.
Greitas technologijų vystymasis pastaraisiais metais ir 5G ryšys sudarė sąlygas ir greitesniam autonominio transporto vystymuisi.

„Gatvėse komercinis sunkusis transportas be vairuotojo dar nevažinėja, bet tam tikruose segmentuose, kur nėra tiek daug kliūčių, jis jau neša realią naudą“, – sako „Scania Lietuva“ vadovas Darius Snieška. 

Vienas iš faktorių, vedančių šią technologiją į priekį – saugumas. Toks transportas nepažeidinės taisyklių, reaguos į žmogų ar kitą kliūtį. Kiti faktoriai – rinkos tendencijos ir mažesni kaštai, vairuotojų trūkumas, dekarbonizacija ir elektrifikacija. 

„Rinkos tendencijos labai aiškios – 30 proc automobilio eksploatacijos kaštų transporto kompanijoms sudaro vairuotojo kaštai, tad vairuotojo pakeitimas autonomija nėra iš piršto laužtas“, – neabejoja D.Snieška. 

Žengiant pirmuosius žingsnius, autonominio transporto naudotojai ir gamintojai bendradarbiauja, gamintojai prisiima dalį kaštų ir atsakomybės. Autonominio sunkiojo transporto įsigijimas –  atskiras projektas, reikalaujantis laiko, žmonių, suprantančių riziką ir galimybes, aiškina „Scania Lietuva“ vadovas. 

„Šie pirkėjai nori suprasti technologiją ir būti pirmieji, kurie greičiausiai efektyvins savo darbą už kelerių metų ir bus priekyje kitų konkurentų. Tai susitarimas su klientu ir abipusė nauda ateičiai“, – toks bendradarbiavimo modelis taikomas šiuo metu, aiškina „Verslo tribūnos“ svečias. 

Tarp stabdžių tokio transporto plėtrai – Europoje kol kas neegzistuojanti įstatyminė bazė ir infrastruktūra. 

Klausykite daugiau „Verslo tribūnos“ pokalbį su „Scania Lietuva“ vadovu D.Snieška.

 

52795
130817
52791