VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-09-02 08:00

E. komercijos rinkos profesionalai susitiks vienoje didžiausių konferencijų „E-komercija’21“

E. komercija išgyvena aukso amžių: šių metų liepos-rugpjūčio mėnesiais atliktos el. verslų apklausos duomenys atskleidė, kad 84 proc. el. verslų iš Lietuvos per patį pandemijos piką 2020-2021 m. dvigubai augino pardavimo pajamas. Visgi aukso amžius neateina be pasekmių – norint ir toliau raškyti e. verslo nokinamus vaisius, e. komercijos žaidėjai turi pasitempti, padaryti daugiau atsispaudimų ir susirinkti naujausią informaciją apie tai, kokias paslaugas ir įrankius verta naudoti tam, kad aukso amžius nesibaigtų taip pat staigiai kaip prasidėjo. Tam e. komercijos rinkos profesionalai kasmet renkasi į vieną didžiausių konferencijų „E-komercija’21“, kuri šiemet vyks rugsėjo 23 d., Vilniuje, parodų rūmuose „Litexpo“.

„Šiemet pagrindinė e. komercijos konferencijos tema – paslaugos ir įrankiai, kurie padeda vystyti e. komercijos verslą: logistika, mokėjimai, rinkodara, marketplace’ai ir kita. E. komercijos projektai, mano nuomone, yra vieni kompleksiškiausių verslų, mat po bet kokia, net pačia mažiausia, e. parduotuve slypi klodai sprendimų ir informacijos. Nuo to, kaip tinkamai pateikti produktus, iki to, kokius atsiskaitymo variantus pasiūlyti, kaip sandėliuoti ir kokius pristatymo būdus naudoti, kad apsipirkimas būtų paprastas ir sklandus, o verslas pelningas. O vartotojai šiandien išrankūs: elektroninė erdvė leidžia apsipirkti visame pasaulyje, tad el. verslų konkurencija yra milžiniška ir viskas turi būti apgalvota iki ploniausių detalių“, – pasakoja Deividas Talijūnas, konferenciją organizuojančios elektroninės komercijos sprendimus teikiančios įmonių grupės „All Digital Group“ vadovas.

Deividas Talijūnas, konferenciją organizuojančios elektroninės komercijos sprendimus teikiančios įmonių grupės „All Digital Group“ vadovas.

Tvarumas – naujas e. vartotojų ginklas

Pasak Audriaus Rutkausko, SEB banko tvarumo vadovo Lietuvoje, dėl pandemijos visuomenės ir verslo skaitmenizavimas pasistūmėjo keletą metų pirmyn. Skaičiuojama, kad elektroninės prekybos apimtis pasaulyje pernai viršijo 4,2 trilijono JAV dolerių ir, palyginti su 2019 metais, jos mastas augo daugiau negu penktadaliu. Be to, labai svarbu paminėti, kad vartotojai turi naują ginklą – reikalavimą būti tvariu ir ši tendencija kasmet stiprėja.

Audrius Rutkauskas, SEB banko tvarumo vadovas.

„Pastebime, kad daugėja nebrangių e. parduotuvių kūrimo platformų, į kurias investavus nedideles sumas, galima greitai pasiūlyti savo prekes plačiam vartotojų ratui. Būtent dėl to auganti konkurencija skatina kurti ir diegti inovacijas, kurios jau artimiausiu metu prekybos verslą gali pakeisti neatpažįstamai. Kita tendencija, kad šiuolaikiniai vartotojai labai greitai pripranta prie patogių el. apsipirkimo sprendimų, todėl ateityje sparčiausiai augs tie verslai, kurie savo klientams pasiūlys dar patogesnes apsipirkimo keliones, prieinamas tiek kompiuterių, tiek ir išmaniųjų telefonų naudotojams. Jau dabar akivaizdu, kad prekes ar paslaugas vartotojams teikiančios bendrovės, kurios dar nėra įžengusios į elektroninę prekybą, gerokai rizikuoja“, – sako vienas konferencijos rėmėjų, SEB banko atstovas.

Inovacijos prekių pristatymo rinkoje

Vienas kertinių e. verslų iššūkių, ypač augant pirkėjų srautams, yra užtikrinti sklandų prekių pristatymą. Šioje srityje inovacijos atsiranda nuolat, tad konferencijos metu logistika bus viena iš temų. 

Pasak Gabrieliaus Bilevičiaus, „DPD Lietuva“ pardavimų ir marketingo direktoriaus Baltijos šalims, siuntų pristatymo bendrovės nuolat ieško sprendimų ir pristatymo įrankių, kurie prisidėtų prie e. verslų sėkmės bei užtikrintų patogią ir greitą siuntų gavimo patirtį.

Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir marketingo direktorius Baltijos šalims.

„Dar pernai pristatėme „myDPD“ – platformą, kuria galima naudotis tiek internetiniame puslapyje, tiek parsisiuntus mobiliąją programėlę. Šioje platformoje klientai gali keisti siuntos pristatymo dieną ir adresą, prireikus ją nukreipti į paštomatą ar net visai jos atsisakyti, taip pat realiu laiku matyti, kurioje vietoje yra kurjeris ir kiek sustojimų liko iki kliento namų. „myDPD“ padeda klientui taupyti laiką – joje galima pridėti daugiau siuntų ir jas visas valdyti vienoje vietoje“, – sako G. Bilevičius. 

Šiemet bendrovė investavo į virtualų asistentą, kuris atsakinėja į užklausas bendrovės tinklalapyje dpd.lt ir siuntų savitarnos platformoje esiunta.lt. Tai reiškia, kad „DPD Lietuva“ klientų aptarnavimo specialistai gali skirti papildomą dėmesį sudėtingoms užduotims, o į visus vartotojų klausimus atsakoma sparčiau.

Skaitmeninėje rinkodaroje būtini automatizacijos įrankiai

Skaitmeninei erdvei tampant itin konkurencinga, daugiausiai dinamikos ir pokyčių atsiranda skaitmeninio marketingo srityje. O tai yra vienas svarbiausių e. verslų įrankių norint pasiekti potencialius klientus. Vieno konferencijos rėmėjų skaitmeninės rinkodaros agentūros „Mediabrands Digital“ vadovas Erki Heinsaar, konferencijos metu dalinsis naujausiomis žiniomis apie automatizaciją skaitmeninėje rinkodaroje.

„Mediabrands Digital“ vadovas Erki Heinsaar.

„E.komercijos rinkos konkurencija yra milžiniška. Viena vertus,  tokių platformų kaip „Google“ ir „Facebook“ suteikiamos reklamos nukreipimo (angl. targeting) galimybės leidžia e. verslams lengvai pasiekti savo vartotoją. Kita vertus, jų valdymas reikalauja daug žinių ir laiko. Tad čia yra būtina automatizuoti procesus tam, kad e. verslai galėtų pasiekti sėkmingų rezultatų. Norėdami padėti savo klientams šioje įnirtingoje konkurencinėje kovoje, kuriame automatizacijos įrankius, apie kuriuos papasakosime konferencijoje rugsėjo 23 d.,“– teigia Erki Heinsaar.

Daugiau informacijos ir bilietus į konferenciją galite įsigyti čia.

Tyrimą atliko konferencijos „E-komercija’21“ organizatoriai įmonių grupė „All Digital group“. Internetinėje apklausoje dalyvavo 69 el. komercijos verslus vystančios įmonės iš Lietuvos. Tyrimas buvo atliktas 2021 m. liepos-rugpjūčio mėn.

52795
130817
52791