VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-09-10 06:00

„Varle.lt“: kaip šovus į viršų išsilaikyti e. prekybos Olimpe

Tyrimų duomenimis, pasaulinė e. komercijos rinka 2025 m. turėtų pasiekti 5,4 trilijonus USD, o skaitmeninių vartotojų kiekis, tikėtina, ūgtels iki 3,11 mlrd. („Statista“). Kaip šioje begalinių galimybių ir įnirtingos konkurencijos erdvėje sekasi Lietuvos e. prekybos verslui? Apie besikeičiančią e. prekybos sektoriaus aplinką, dažniausiai pasitaikančias klaidas, vartotojų įpročius ir neišnaudotas nišas „Verslo tribūnoje“ kalbasi Vytis Žegužauskas, „Luminor“ banko Verslo bankininkystės Lietuvoje vadovas , ir Marius Butauskas, UAB „Varle“, valdančios prekybos centrą internete „Varle.lt“, įkūrėjas.

V. Žegužauskas, sako, kad e. prekybos industrija pasaulyje ir Lietuvoje į viršų šovė COVID-19 pandemijos metu. Jis akcentuoja, kad e. tuomet, per patį e. prekybos piką, atsirado ir nemažai oportunistiškų bandymų kurti e. parduotuves, tačiau dalis jų savininkų neįsivertino rinkos bei galimybių ir galiausiai išnyko, bet bendro sektoriaus augimo rodiklių nenumušė.

„Per pandemiją kai kurios parduotuvės augimą skaičiavo kartais. Vėliau situacija stabilizavosi, tačiau e. prekybos sektorius ir toliau užtikrintai auga. Skaičiuojame, kad šiemet bendras e. verslo augimas gali sudaryti 6-8 proc., ši sektoriaus kreivė, įskaitant e. prekybos verslą, toliau stabiliai kils į viršų“, - apžvelgia V. Žegužauskas.

Marius Butauskas, vienos didžiausių e. prekybos platformų Lietuvoje „Varle.lt“ įkūrėjas pritaria, kad pandemija tapo greitkeliu, iš esmės performavusiu vartotojų poreikius ir įpročius.

„Vartotojai suprato, kad apsipirkdami internetu sutaupo laiko, pinigų, turi galimybę rinktis iš geresnio asortimento. Tai lėmė internetinio verslo augimą – pvz. šiemet per pirmąjį pusmetį turėjome 30 proc. daugiau užsakymų negu pernai tuo pačiu metu“, - apie besitęsiantį augimo etapą pasakoja M. Butauskas.

Jei verslo išbandymas pandemija, e. prekybai buvo tramplinu į sėkmę, tai paskata įkurti „Varle.lt“ tapo kitas daug suirutės ir maišaties visame pasaulyje įnešęs išbandymas – 2008-2009 pasaulinė ekonominė krizė.

„Tuo metu dirbau virš 20 parduotuvių valdžiusioje prekybos bendrovėje „BCG kompiuteriai“, kuri, paveikta krizės, bankrutavo. Sudalyvavau keliuose darbo pokalbiuose, tačiau pasiūlymo nesulaukiau, todėl nusprendžiau pats sau susikurti darbo vietą“, - prisimena M. Butauskas.

 2009 m. didelės internetinių parduotuvių skvarbos Lietuvoje nebuvo: pirmąja e. prekybos platforma tapo „Neriba.lt“, vėliau veiklą pradėjo „Pigu.lt“.

„Tada atsirado daugiau internetinių parduotuvių, darėsi aišku, kad tai yra prekybos sektoriaus ateitis. Pamaniau, kad ir aš turiu pakankamai patirties, žinau, kur gauti prekių ir ką reikia daryti“, - prisimena pašnekovas.

Į verslą investavęs už parduotą butą gautas lėšas, M. Butauskas pasakoja, jog iš pradžių teko nemažai kovoti su pirkėjų įpročiais - kad jie ryžtųsi išbandyti e. prekybą, atrastų jos privalumus. Didžiausiais iššūkiais tapo noras užtikrinti mažą kainą, praplėsti prekių asortimentą Lietuvos vartotojams ir kasmet sėkmingai augti.

„Kai įkuri verslą, tampi tarsi kamienine ląstele, iš kurios viskas turi išaugti“, - teigia M. Butauskas.

Kaip susapnuota varlė virto vienu žinomiausių e. prekybos prekės ženklų Lietuvoje? Ar greitai subrendusioje Lietuvos e. prekybos rinkoje dar yra vietos naujiems žaidėjams? Kokių galimybių patyrusiems ir pradedantiems verslininkams siūlo e. prekybos platformos? Kaip perprasti ir patenkinti besikeičiančius vartotojų poreikius? Klausykite „Luminor“ banko verslalaidę rubrikoje „Verslo tribūna“.

52795
130817
52791