2025-05-01 11:32

Pekinas pralaimi konteinerių logistikos mūšį su JAV, o Europos uostuose bijomasi laivų spūsčių

Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Laivybos analitikos bendrovė „Xeneta“ savo ataskaitoje nurodo, kad konteinerių iš Vietnamo kainos viršijo pristatymų iš Kinijos kainas. Tokius pokyčius nulėmė dideli muitai, kuriuos JAV nustatė tiekėjams iš Kinijos. Tuo metu kitos šalys naudojasi muitų pertrauka ir augina krovinių srautą.

Remiantis „Xeneta“ duomenimis, vidutinė neatidėliotinų, arba momentinių sandorių (spot) kaina iš Kinijos į JAV vakarų pakrantę kovo 16 d. buvo 2.457 USD už 2TEU (40 pėdų konteinerio ekvivalentas), o 2025 m. balandžio 25 d. – 2.709 USD. Pristatymas iš Vietnamo kovo 16 d. kainavo 2.362 USD, o balandžio 25 d. – 2.774 USD.

„Šiuo metu matome pasaulinės prekybos pokyčius, kuriuos lemia JAV muitai, atsispindintys jūrų transporto tarifuose. Paklausos iš Kinijos sumažėjimas sutapo su importo iš Vietnamo, kuris džiaugiasi abipusių muitų 90 dienų pertrauka, padidėjimu. Taip apsivertę prekybos santykiai yra pirmasis ženklas, kad muitai gali pakeisti pasaulinės prekybos ašį“, – sakė Peteris Sandas, „Xeneta“ analitikas.

52795
130817
52791