2024-11-21 05:45

Į autobusus įlipusi Valstybės kontrolė aptiko prastai iškeptą reformą

Susisiekimo tarpmiestiniais autobusais mastas po pandemijos negrįžo į buvusį lygį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Susisiekimo tarpmiestiniais autobusais mastas po pandemijos negrįžo į buvusį lygį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Jau ne pirmus metus besitęsiančiam ginčui tarp tarpmiestinių autobusų vežėjų ir Susisiekimo ministerijos bei jai pavaldžių įstaigų, situaciją įvertino Valstybės kontrolė (VK). Jos ataskaitoje nurodoma, kad 2023 m. liepą įvykdyta reforma nepagerino susisiekimo. Šiandien tarpmiestiniais autobusais pervežama apie 2,6 mln. mažiau žmonių nei 2019 m., o augimas stagnuoja antrus metus iš eilės. Idėjų, kaip susisiekimą pagerinti, turi visos susijusios šalys.

2023 m. liepos 1 d. Kelių transporto kodekse įvesti keli esminiai pakeitimai. Svarbiausias iš jų – liberalizuotas vežimas, kai konkrečiu maršrutu gali pradėti vykti bet kuris vežėjas. 

Taip pat įvestas autobusų amžiaus apribojimas – šiuo metu keleivius vežti galima ne senesniais nei 14 metų autobusais, o 2026 m. ši riba bus sumažinta iki 10 metų. 2023 m. spalį Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pristatė 189 unikalius maršrutus, kurie turėtų apimti visą Lietuvos susisiekimo autobusais tinklą, planą.

52795
130817
52791